2006-11-09, 02:36
Citat:
Som sagt, en enkel kommentar angående detta skulle räcka:
Ursprungligen postat av Grillo
För att jag inte orkar, för att jag redan konstaterat att Caine777 är en rättshaverist som tolkar lite som han vill, och är villig att föra en diskussion i evigheter och aldrig beredd att lägga sig, trots att han själv vet att han är överbevisad. Sånt har jag sett alltför ofta på andra diskussionsforum jag har hängt på. Det hade jag orkat med för några år sen, men jag har konstaterat att jag har viktigare saker att lägga mitt liv på än sånt. Exempelvis World of Warcraft, vilket jag tänker lägga resten av natten på.
Snälla du. Archives of Sexual Behavior är världens mest respekterade sexologiska vetenskapliga tidsskrift. Den är för sexologin vad The Lancet är för medicinen. Om du kritiserar den för att vara partisk så bör du nog ha mer på fötterna än någon vag magkänsla om "peddoPOVpushande".
Rahmans artikel från 1988 om varför termen efebofili behövs publicerades av Oxford Journal för University of St Andrews räkning. Om du anser att Oxford Journals peer-review är "peddPOVpushande" till sin karaktär så vill jag gärna ha någon källa på det också.
Dessutom hänvisade jag till Svedins rapport till Socialstyrelsen, där han drar en klar skiljelinje mellan pedofili och hebefili.
Boken med ett stort B när det gäller pedofili, Pedophilia - The Biosocial Dimension, skiljer även den på pedofili och efebofili.
Och ÄVEN om det här skulle vara "dålig vetenskap" (vilket du på intet sätt gett några belägg för) så har Agneta och du inte länkat till någon som helst vetenskap överhuvudtaget, utan endast skrivit sådant som ni själva tycker.
EDIT: Standardverket i USA, Becoming a Sexual Person (Second Edition) av Robert T. Franceur skiljer också på pedofili och efebofili. Skiljelinjen är dessutom intressant, dp den säger "Given today's social context, these behaviors are no longer necessarily viewed as paraphilic or deviant." (Om gerontofili och efebofili)