Flashback bygger pepparkakshus!
2007-02-14, 19:04
Medlem
>>Operator<<s avatar
Den svenska wikipedin är klart undermålig.

Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Har ni förresten någon som helst källa till att det saknas intern kritik, och att personer som kommer med sådan blockeras? Blockeringsloggen är helt öppen, den finns här: http://sv.wikipedia.org/w/index.php?...ck&user=&page=

Tja, du kan ju alltid slå dig ned och läsa igenom denna här tråden till exempel?
Kanske finner du en massiv kritik mot den uppenbara ohörsamhet som finns inom den svenska wikipedin?
Citera
2007-02-14, 19:08
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Har ni förresten någon som helst källa till att det saknas intern kritik, och att personer som kommer med sådan blockeras? Blockeringsloggen är helt öppen, den finns här: http://sv.wikipedia.org/w/index.php?...ck&user=&page=

Som ni kan se beror de allra flesta blockeringarna på rent klotter. Att en användare skulle blockeras för att kritisera Wikipedia är helt främmande, såvida nu inte användarens enda mål med sin vistelse på Wikipedia är att spy galla omkring sig.

Nej dom blockas för nåt nonsen eller rent falsarium (som tex din "troll" blockning).
Citera
2007-02-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Nej dom blockas för nåt nonsen eller rent falsarium (som tex din "troll" blockning).

Ge exempel. Du kan lätt hitta alla blockeringar jag har utfärdat i blockeringsloggen. Direktlänk: http://sv.wikipedia.org/w/index.php?...r=Grillo&page=

Alla administratörer kan blockera alternativt avblockera vilken användare som helst.

Operator: Intern kritik förekommer, att du inte har sett någon beror enbart på att du inte har letat. Dock förekommer den inte inom samma ämnen som du tror.

Edit: Dumma Flashback... Dra ihopa länken så att "Grillo" bildar ett ord...
Citera
2007-02-14, 19:20
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ge exempel. Du kan lätt hitta alla blockeringar jag har utfärdat i blockeringsloggen. Direktlänk: http://sv.wikipedia.org/w/index.php?...r=Grillo&page=

Alla administratörer kan blockera alternativt avblockera vilken användare som helst.

Operator: Intern kritik förekommer, att du inte har sett någon beror enbart på att du inte har letat. Dock förekommer den inte inom samma ämnen som du tror.

Edit: Dumma Flashback... Dra ihopa länken så att "Grillo" bildar ett ord...

Bara för att det står "klotter" behöver inte betyda att det är den verkliga orsaken bakom blockeringen, men det kanske du inte klarar av att begripa?

Du verkar ärligt talat vara antingen godtrogen eller oförmögen att greppa poängen.
Citera
2007-02-14, 19:26
Medlem
Citat:
Bara för att det står "klotter" behöver inte betyda att det är den verkliga orsaken bakom blockeringen, men det kanske du inte klarar av att begripa?

Du verkar ärligt talat vara antingen godtrogen eller oförmögen att greppa poängen.

Det behöver det inte göra, men eftersom användarbidragen även de är öppna för alla kan du ju lämpligen kolla in dem och avgöra det själv.
Citera
2007-02-14, 19:26
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:

Han är väl inte litet trög va?
OM han saknar intellektuell kapacitet att förstå poängen kanske vi ska ha en omröstning om
Citera
2007-02-14, 19:31
Medlem
>>Operator<<s avatar
Grillo i ett nötskal - Han måste vara NÖT va?

Citat:
Alltså, jag ser en himla massa ord, men jag förstår inte vad det är de försöker säga.

Inse att ni inte har nån aning om nånting, sätt er in i hur Wikipedia funkar innan ni snackar en massa skit. Jag har gjort mitt bästa för att utbilda er här, men det hjälper uppenbarligen inte. Flashback i ett nötskal.

Tjenare.
Du kan ju kalla alla på flashback outbildade eller vad du vill, men hur har du det själv då min lille prins?

Citat:
Ursprungligen postat av användare på Grilles egna diskussionssida
Du kan ju hålla på att kasta skit hurlänge du vill, men har du verkligen inte förmågan att lära dig av den kritiken du får någon gång?

Flera nuvarande samt före detta användare har klagat på din okunskap och snabba oövertänkta raderingar här på wikipedia. Det är aldrig klokt att radera något som du inte har tillräckliga kunskaper om, utan ta upp dina invändningar på diskussionssidorna istället. Om sedan något behöver raderas, så gör du det i samråd med skribenten i fråga. På så vis åstadkommer vi ett bättre samarbetsklimat.

Handlade detta om:

1 ibogain eller
X om din knepiga modereringstil eller andra wikipediska tröttsamheter?
2 Alla på flashback är idioter som inte förstår den svenska wikipedins storhet

Citat:

Grillo är ju inte direkt okritiserad för sin oförmåga att lyssna på förnuftiga argument. Han är ju inte heller känd för att beakta källhänvisningar, så många har tröttnat på att ange källor när Grillo ingriper. Det är helt enkelt inte lönt. Dessutom ska man aldrig bortse från någon kritik, habj. Det leder bara till långvariga konflikter som kan undvikas med ett begåvat ledarskap istället.

Handlade detta om:

1 ibogain eller

Citat:
Med tanke på grillos tidigare mystiska impulsblockeringar och syrliga attityd så är det inte omöjligt att Merkurius har en poäng i sitt inlägg

Handlade detta om:

1 ibogain eller

Sammanfattning
Naturligtvis blir det litegranna tröttsamt i längden när du ständigt vill tala om allt annat än ämnet för denna diskussionen. Du kanske ska få lika insinuanta motfrågor som du presenterar dina meddebattörer så att du förstår också den pedagogiska poängen. Jag vet att du är lite trög men försök att fatta att här snackar vi om Den kassa modereringen av den undermåliga svenska wikipedin: ofta med den tråkiga följden att det censureras.
Citera
2007-02-14, 19:31
Bannlyst
Citat:
Gayman: Angående Citizendium, det är ett helt klart intressant projekt, men liknar helt klart Nupedia, ett tidigare projekt där man var tvungen att vara professor i sitt ämne för att bidra. Det visade sig att inte så många professorer var så sugna att bidra med sina kunskaper ideellt, och projektet floppade. Det innehöll som max kring 30 artiklar, alla artiklarna har numera infogats i engelska Wikipedia. Vi får se vad det leder till.
Jag hoppas att det kommer igång, eftersom Wikipedia behöver en stark "open source" GFDL konkurrent på nätet, som är mer restriktiv mot anonyma skribenter, eftersom det är mestadels dessa som står för vandalism.
Citat:
Du är förresten helt klart välkommen att infoga kritik mot islam på Wikipedia, men i så fall måste den vara källbelagd, och det är auktoritiva källor som gäller. Det är skillnaden mot pedofilibluddret, "källorna" var klart ifrågasatta och i princip totalslaktade forskningsrapporter. Man kan belägga i princip vad man vill, om man bara hittar rätt källa.
Grejen är Grillo, att jag vet vilka politiskt korrekta nördar det är som hänger på Wikipedia. Jag vet vilka islamförsvarare det finns där. Du är en av dem. Du är ju själv en som har gått på myten om att islam skulle ha haft en "gyllene era," och det är mycket relativistiska människor som skriver på Wikipedia. Det är ingen idé att försöka få er att förstå något om islam. Om ni spårar ur på en artikel som hebefili, hur ska man kunna få er att ge en mer korrekt bild av ett så otroligt kontroversiellt ämne som islam?
Citera
2007-02-14, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av >>Operator<<
Han är väl inte litet trög va?
OM han saknar intellektuell kapacitet att förstå poängen kanske vi ska ha en omröstning om

Istället för att tramsa vidare vore det kanske bra om du kunde komma med några ordentliga belägg för att sådana som kritiserar Wikipedia blockeras? Som att kolla användarbidragen exempelvis? Den senaste användaren jag blockerade hade exempelvis de här användarbidragen: http://sv.wikipedia.org/wiki/Special.../81.225.17.144

Och ännu ett skitinlägg angående den där diskussionen... Tja, jag har ju redan länkat till hela diskussionen och berättat vad den som kritiserade är för typ, vilket du naturligtvis har låtit bli att bemöta. Varför är jag inte förvånad?
Citera
2007-02-14, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Grejen är Grillo, att jag vet vilka politiskt korrekta nördar det är som hänger på Wikipedia. Jag vet vilka islamförsvarare det finns där. Du är en av dem. Du är ju själv en som har gått på myten om att islam skulle ha haft en "gyllene era," och det är mycket relativistiska människor som skriver på Wikipedia. Det är ingen idé att försöka få er att förstå något om islam. Om ni spårar ur på en artikel som hebefili, hur ska man kunna få er att ge en mer korrekt bild av ett så otroligt kontroversiellt ämne som islam?

Kul.

Jag ser fram emot dina källangivelser, sakfrågan tänker jag inte diskutera, det är tråden inte till för.
Citera
2007-02-14, 19:45
Medlem
>>Operator<<s avatar
Grillohjärtat jag vet att du är lite trög och inte fattar vanliga frågor som du får. Kolla in 1 x 2 frågorna ovan. och var inte så sjukligt rädd för att förstå kritiken mot den svenska wikipedin som denna tråden handlar om.

Svarar du rätt kan du vinna en liten gooosig kram från mig!!!

Detta så att du genom en tydlig pedagogisk gestaltning ska kunna se att allt kanske inte ständigt handlar om saker som tillfälligheter eller ibogain. Att du ljuger och felciterar vet vi redan.
Citera
2007-02-14, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av >>Operator<<
Grillohjärtat jag vet att du är lite trög och inte fattar vanliga frågor som du får. Kolla in 1 x 2 frågorna ovan. och var inte så sjukligt rädd för att förstå kritiken mot den svenska wikipedin som denna tråden handlar om.

Svarar du rätt kan du vinna en liten gooosig kram från mig!!!

Detta så att du genom en tydlig pedagogisk gestaltning ska kunna se att allt kanske inte ständigt handlar om saker som tillfälligheter eller ibogain. Att du ljuger och felciterar vet vi redan.

Yay, härskartekniker! Är de inte underbara?

Vad har jag ljugit om eller felciterat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in