2011-01-09, 22:12
Medlem
rullstol39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stungen
D jag krde en massa olika strains i ldor som jag hade fixat sjlv s gick det skit snabbt fr vissa medans andra tog det runt 2 veckor innan andra flushen kom. Som sagt, ha tlamod! Snart ploppar det upp ngra sm rackare.. och innan du vet ordet av s r boxen full av svamp.

Jag var med om att andra flushen p Cambodian endast producerat en gigantisk svamp!
D jag hade torkat den vgde den just under 9 gram.

MVH

Ja, se p fan, nu tror jag att jag ser att det r p vg ngra sm rackare! Trodde jag hade lyckats dda dem d jag typ drnkt psen i sprit som jag inte lt torka ut innan jag frslt psen. Men det verkar vara beslutsamma sm svampar i den hr ldan.
Citera
2011-01-14, 00:09
Medlem
Bockstensmannens avatar
8 dagar sedan min order blev "shipped" frn elefanten, drygt en vecka allts. Br man frukta att den fastnat ngonstans p vgen? Sorry om jag gr OT
Citera
2011-01-14, 20:16
Medlem
rullstol39s avatar
Flush tv p gng, s hr ser den ut. Startade om boxen frra mndagen. Det r vl dags fr skrd?

http://img80.imageshack.us/img80/6386/img0618h.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
8 dagar sedan min order blev "shipped" frn elefanten, drygt en vecka allts. Br man frukta att den fastnat ngonstans p vgen? Sorry om jag gr OT

Min tog fem arbetsdagar och en helg men jag har aldrig hrt att ngons paket fastnat. Frutom p fb d.
Citera
2011-01-15, 16:19
Medlem
growcans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullstol39
Flush tv p gng, s hr ser den ut. Startade om boxen frra mndagen. Det r vl dags fr skrd?

http://img80.imageshack.us/img80/6386/img0618h.jpg

Min tog fem arbetsdagar och en helg men jag har aldrig hrt att ngons paket fastnat. Frutom p fb d.

Ser jvla fint ut ;D Har sjlv lagt igng en box igr fr hoppas p bra skrd.
Men yess Bara plocka upp dessa direkt. terkom grna med vikt
Citera
2011-01-15, 16:39
Medlem
GeckoMorias avatar
Hej!

Jag har 2 growkits som jag startade den 16 December, och nu verkar dom inte vxa mycket mer. Deras "kjolar" har inte slppt och hattarna r inte s utvecklade och inte svarta, men som sagt dom har inte vxt mrkbart p snart 1 vecka kanske. Br jag plocka? Har tyvrr ingen bild att visa..

h en annan sak, p ngra enstaka svampar s r det pyttesm gula prickar p stammen, ganska lngt ner :/ har skt febrilt men utan resultat, ngon som vet vad det kan vara? r det farligt? r det bara slnga ldorna och bli emo all over?

Tack p frhand, Moria!
Citera
2011-01-16, 04:09
Medlem
No_lifers avatar
Tjenare! Skall snart bestlla en growbox genom en bekant. Fanns enligt kontakten mnga olika att vlja emellan p sidan (som jag tror r elefantos). Detta r frsta gngen jag odlar eget knark och min avsikt med detta r att dryga ut studiebidraget lite grann.

1. Vilket kit rekomenderar ni fr en nybrjare?

2. Tnkte ha odlingen p det nedersta planet i min garderob, det kanske r 21 grader dr. Hade tnkt att installera ngon form av ljusklla i garderoben, troligtvis blir det en skrivbordslampa. Borde jag gra p annat stt?

3. Vad r ett bra pris kr/g?

4. Hur mycket motsvarar 100g frsk svamp nr det r torkat? Och r torknings proceduren lika simpel som med toppisar? (Lgga direkt p ett papper med cirkulerande luft).

EDIT: Ge grna tips och rd p hur jag skall undvika vanliga tabbar och f en lyckad odling!

Tacksam fr serisa svar! Mvh fattig student.
Senast redigerad av No_lifer 2011-01-16 kl. 04:15.
Citera
2011-01-16, 05:52
Medlem
growcans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_lifer

2. Tnkte ha odlingen p det nedersta planet i min garderob, det kanske r 21 grader dr. Hade tnkt att installera ngon form av ljusklla i garderoben, troligtvis blir det en skrivbordslampa. Borde jag gra p annat stt?

4. Hur mycket motsvarar 100g frsk svamp nr det r torkat? Och r torknings proceduren lika simpel som med toppisar? (Lgga direkt p ett papper med cirkulerande luft).

EDIT: Ge grna tips och rd p hur jag skall undvika vanliga tabbar och f en lyckad odling!

Hall!! kul att ven du hittat en ny hobby.. r ganska simpelt att odla svamp s svrt att misslyckas.

1: Kr p deras cubensis cambodian

2: En bordslampa blir bra , Rcker att ha p ca 5 timmar om dagen s svamparna vet t vilket hll de ska vxa.

3: 100kronor grammet r helt okej i mindre mngder.

4: Blir ca 9g torkat av 100g frskt.

Varje gng du pysslar med boxen se till att allt r sterilt sktt annars gr det t helvette
Men i vrigt r det svrt att misslyckas
Citera
2011-01-16, 12:11
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growcan
Hall!! kul att ven du hittat en ny hobby.. r ganska simpelt att odla svamp s svrt att misslyckas.

1: Kr p deras cubensis cambodian

2: En bordslampa blir bra , Rcker att ha p ca 5 timmar om dagen s svamparna vet t vilket hll de ska vxa.

3: 100kronor grammet r helt okej i mindre mngder.

4: Blir ca 9g torkat av 100g frskt.

Varje gng du pysslar med boxen se till att allt r sterilt sktt annars gr det t helvette
Men i vrigt r det svrt att misslyckas

Tack s mycket fr svaret! Hur sterilt? anvnda plasthandskar osv? hade tnkt att koka allt vatten jag skall anvnda
Citera
2011-01-16, 13:25
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Tjenare! Skall snart bestlla en growbox genom en bekant. Fanns enligt kontakten mnga olika att vlja emellan p sidan (som jag tror r elefantos). Detta r frsta gngen jag odlar eget knark och min avsikt med detta r att dryga ut studiebidraget lite grann.

1. Mexikansk cubensis, till exempel.
2. Lter bra.
3. Jag sjlv skulle aldrig betala ver 60 kronor grammet fr torkad svamp
4. Strax under tio gram.

Jag vill ocks frvarna dig; det blir inte alls samma efterfrgan p svamp som p exempelvis cannabis om du inte hnger i sllsynt "trippfrekventa" kretsar. Du kommer skert att f ut en hel del svamp, men att hitta kpare till allt detta blir mycket jobbigare. Fr att tjna pengar s r cannabis bttre, men givetvis lngt mer omstndligt.
Citera
2011-01-17, 19:11
Medlem
growcans avatar
Citat:
Tack s mycket fr svaret! Hur sterilt? anvnda plasthandskar osv? hade tnkt att koka allt vatten jag skall anvnda

Desto mer desto bttre. Men rcker gott och vl att tvtta hnderna noga med tvl och vatten varje gng du ska gra ngot med boxen.
Lycka till och hll oss uppdaterade
Citera
2011-01-17, 19:27
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growcan
Desto mer desto bttre. Men rcker gott och vl att tvtta hnderna noga med tvl och vatten varje gng du ska gra ngot med boxen.
Lycka till och hll oss uppdaterade

Tack fr hjlpen! Bestller ldan p onsdag s ska borra ett hl i garderoben och fixa en schysst lampa tills den kommer
Citera
2011-01-17, 22:09
Medlem
Sjuklings avatar
Nu har jag ftt hem tv growboxes frn elefanten, en cambodian och en b+.
Har bltlagt den ena men jag undrar om jag kan spara den andra boxen ett tag framver? r det ngot "bst fre datum"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in