Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
Alla som har varit med i Lyxfällan från och med tex 2008, är många av dem idag skuldfris?
Svårt att veta, men generellt så känns det ofta som att de som deltar är rätt ohjälpbara - de har sedan länge- ofta sen tidig ungdom - misskött sin ekonomi. Mer hjälpbara är de som dragits in i ett en vacklande ekonomisk situation senare i livet och kanske via en partner som inte är så klok ekonomiskt. Men jag upplever att det är lite med ekonomi som med missbruk, de som från första början misskött sin ekonomi fortsätter gärna på den banan oavsett hjälp såsom skuldsanering.
Sen ska vi ju veta att Lyxfällans huvudsyfte knappast är att hjälpa deltagarna i längden, syftet är snarare att göra "bra TV". Personligen tycker jag konceptet är fullständigt uttjatat nu efter +30 säsonger. Det är samma hela tiden. Tycker de ska lägga ner eller ta ett fullständigt omtag, vi har sett tillräckligt med släpvagnar fulla av chips, lastbilar med läsk och kundvagnar med pizzakartonger.
Citat:
Ursprungligen postat av
cosmic_dancer
Konståkerskan och toffeln har fått en till unge nu, en dotter som ska heta Storm Sienna Rose... herregud vilken jävla människa...stackars barn
Att sätta en unge till till världen med deras ekonomiska situation är ju fullkomligt idiotiskt. De har väl redan tre innan om jag minns rätt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ograst
Mer barnbidrag i alla fall.
Visst, men det är ju knappast något som de kommer bli feta på. Men det kan absolut vara så att konståkerskan tror att det ska bli deras räddning.
Bor de kvar i huset eller har det blivit utmätt?