2022-06-29, 19:21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Konståkerskan och toffeln har fått en till unge nu, en dotter som ska heta Storm Sienna Rose... herregud vilken jävla människa...stackars barn
Citera
2022-07-02, 12:19
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Konståkerskan och toffeln har fått en till unge nu, en dotter som ska heta Storm Sienna Rose... herregud vilken jävla människa...stackars barn
Mer barnbidrag i alla fall.
Citera
2022-07-02, 12:55
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Tydligen avsnitt 12 i säsong 18 som dömts i granskningsnämnden.

Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Vet du vilka deltagare det handlar om?

Citat:
Hur kommer det sig att just det avsnittet anmälts? Vad för intrång i personens privatliv är det som åsyftas tro

Är avsnittet med Madeleine från Östersund som bodde i någon lyxig etagevåning och festade upp pengarna

Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Visst var det hon som delade lägenhet med nån? I så fall kanske den andra personen känt att de exponerat hens privata hemmiljö?

Jag Googlade "Lyxfällan s18 e12" och det kom rätt snart fram att det var Madeleine från Östersund. https://www.tv.nu/program/lyxfallan/.../18/avsnitt/12 Ska säga att jag inte minns det avsnittet som något särskilt alls, men hon delade väl bostad med någon väninna eller kvinnlig släkting. Kan ju knappast vara Madeleine själv som skickat in klagan. De som deltar måste ju sett programmet innan och vet vad det går ut på. Skulle möjligen kunna vara den som hon bodde med, men då tycker jag nog att sekundära deltagare i andra avsnitt exponerats värre.
Citera
2022-07-02, 13:24
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Alla som har varit med i Lyxfällan från och med tex 2008, är många av dem idag skuldfris?
Svårt att veta, men generellt så känns det ofta som att de som deltar är rätt ohjälpbara - de har sedan länge- ofta sen tidig ungdom - misskött sin ekonomi. Mer hjälpbara är de som dragits in i ett en vacklande ekonomisk situation senare i livet och kanske via en partner som inte är så klok ekonomiskt. Men jag upplever att det är lite med ekonomi som med missbruk, de som från första början misskött sin ekonomi fortsätter gärna på den banan oavsett hjälp såsom skuldsanering.

Sen ska vi ju veta att Lyxfällans huvudsyfte knappast är att hjälpa deltagarna i längden, syftet är snarare att göra "bra TV". Personligen tycker jag konceptet är fullständigt uttjatat nu efter +30 säsonger. Det är samma hela tiden. Tycker de ska lägga ner eller ta ett fullständigt omtag, vi har sett tillräckligt med släpvagnar fulla av chips, lastbilar med läsk och kundvagnar med pizzakartonger.
Citat:
Att sätta en unge till till världen med deras ekonomiska situation är ju fullkomligt idiotiskt. De har väl redan tre innan om jag minns rätt?
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Visst, men det är ju knappast något som de kommer bli feta på. Men det kan absolut vara så att konståkerskan tror att det ska bli deras räddning.

Bor de kvar i huset eller har det blivit utmätt?
Citera
2022-07-02, 18:41
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag Googlade "Lyxfällan s18 e12" och det kom rätt snart fram att det var Madeleine från Östersund. https://www.tv.nu/program/lyxfallan/.../18/avsnitt/12 Ska säga att jag inte minns det avsnittet som något särskilt alls, men hon delade väl bostad med någon väninna eller kvinnlig släkting. Kan ju knappast vara Madeleine själv som skickat in klagan. De som deltar måste ju sett programmet innan och vet vad det går ut på. Skulle möjligen kunna vara den som hon bodde med, men då tycker jag nog att sekundära deltagare i andra avsnitt exponerats värre.

Ja exakt och speciellt då släktingen aldrig syntes i bild eller som sagt att de inte filmade hens rum och liknande, mycket märkligt.
Citera
2022-07-02, 18:44
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst

Så är det, Julia kan fortsätta låtsas ha ryggont och leka skridskoprinsessa. Skriker narcissist om henne och en typisk person som aldrig riktigt vuxit upp. Fick troligen allt hon pekade på som liten och fick höra att hon är "bäst, vackrast och kan göra allt som hon vill." Aldrig fått uppleva motgångar eller att man inte kan få exakt som man vill hela tiden.
Citera
2022-07-02, 18:46
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Att sätta en unge till till världen med deras ekonomiska situation är ju fullkomligt idiotiskt. De har väl redan tre innan om jag minns rätt?

Ja tre eller fyra...alla verkar "frivilligt" pyssla med konståkning.
Citera
2022-07-02, 19:09
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ja tre eller fyra...alla verkar "frivilligt" pyssla med konståkning.
Just detta avsnitt med Peter och Julia mins jag ju rätt väl och det är väl av en god anledning. Peter ser ju ut att vara stukad i 90 grader. Fattar inte hur han står ut, eller så är det någon form av medberoende, han är så djupt känslomässigt och ekonomiskt insyltad att han inte kan komma loss.
Citera
2022-07-02, 22:41
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Just detta avsnitt med Peter och Julia mins jag ju rätt väl och det är väl av en god anledning. Peter ser ju ut att vara stukad i 90 grader. Fattar inte hur han står ut, eller så är det någon form av medberoende, han är så djupt känslomässigt och ekonomiskt insyltad att han inte kan komma loss.

Brukar vara så i relationer med narcisister, sociopater eller psykopater. Rent destruktiva och farliga relationer och det är en jävla pers att lämna en sådan relation. Tycker synd om honom
Citera
2022-07-05, 00:59
Medlem
whatthedeuces avatar
Orkar seriöst inte läsa 15k+ inlägg men vi kan ju konstatera att efter så lång tid som programmet varit flaggskepp så vet ju fan alla som äger en tv eller mobil vad det är & handlar om.

Att göra den förbannade tavlan själv är inte svårt så det är helt klart ett lamt bevis på ytterst dålig tv-produktion samt att svenska folket endast vill ha uppmärksamhet i rutan.

& ja, mycket är självklart riggat för att krydda programmet. Även när det kommer till beteende & reaktioner. Kolla när dom ringer på dörrklockan & familjen eller den muppiga ensamstående personen öppnar efter 1 sekund! Va fan, bor du i hallen eller?
(Vadå vill du flytta in eller din jävla kebab?)
Citera
2022-07-05, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthedeuce
Orkar seriöst inte läsa 15k+ inlägg men vi kan ju konstatera att efter så lång tid som programmet varit flaggskepp så vet ju fan alla som äger en tv eller mobil vad det är & handlar om.

Att göra den förbannade tavlan själv är inte svårt så det är helt klart ett lamt bevis på ytterst dålig tv-produktion samt att svenska folket endast vill ha uppmärksamhet i rutan.

& ja, mycket är självklart riggat för att krydda programmet. Även när det kommer till beteende & reaktioner. Kolla när dom ringer på dörrklockan & familjen eller den muppiga ensamstående personen öppnar efter 1 sekund! Va fan, bor du i hallen eller?
(Vadå vill du flytta in eller din jävla kebab?)

Ofta har de ju en kameravinkel inifrån lägenheten också så det är klart det är riggat för när de kommer dit, men så är det väl med de flesta TV-program – inte är det en överraskning att de kommer och ringer på.

En del saker är förstås anpassat för TV, såsom att de bolag som kommer dit ger en bättre deal mot lite goodwill i TV, men många har nog fruktansvärt dålig koll på sin privatekonomi. Knappast har väl exempelvis gemene man koll på vartenda abonnemang som dras från kontot, även om de i Lyxfällan kanske sticker ut lite extra.

Möjligtvis att det skulle vinna på, efter alla dessa säsonger, att göra lite mer uppföljningar på hur det går idag och vad de lärt sig sedan dess. Att hålla en budget en månad är kanske inte så svårt, men att hålla den ett år exempelvis; då börjar den riktiga skillnaden synas.
Citera
2022-07-14, 18:10
Medlem
Det här programmet går varenda kväll på TV3. Vilken dag går dom nya avsnitten? Onsdag eller torsdag eller vilken dag är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in