2025-02-09, 17:10
Medlem
Inte konstigt - nu är det så att man ärver inte skulder.

Merparten av skulderna var väl bara hans egna

Ja långivarna blev blåsta.

Tips till er som vill leva högt - låna miljoner o ha kul för stålarna
spara inget o döda Er själva när pengarna är slut - även om livet
kortas har ni levt ett högre o roligare liv än de flesta

Det är bara att begära dödsboet i konkurs.

Gissningsvis hade damen borgat de 91,000 kr
Citera
2025-02-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Inte konstigt - nu är det så att man ärver inte skulder.

Merparten av skulderna var väl bara hans egna

Ja långivarna blev blåsta.

Tips till er som vill leva högt - låna miljoner o ha kul för stålarna
spara inget o döda Er själva när pengarna är slut - även om livet
kortas har ni levt ett högre o roligare liv än de flesta

Det är bara att begära dödsboet i konkurs.

Gissningsvis hade damen borgat de 91,000 kr
Skulder med säkerhet, huset med pantbrev t.ex., går till betalning.
Citera
2025-02-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Jag skulle argumentera för att det var måttligt underhållande tidigare när det var Lyx-fällor, Sverige var extremt mycket rikare bara några 10-15 år sedan och folket också. Som kvinnan som drog in 40k på att vara flygvärdinna och sedan ändå inte hade pengar över, köpte massa lyxprylar för allt.

Det är fortfarande oftast lyxfällor, undantaget kanske spelberoende även om det kan ses som någon typ av lyx också. Köper man saker man inte behöver så är det lyxprylar oavsett vad dom kostar och speciellt om man inte har inkomsten för det, det gäller allt från boende, resor och bilar till kläder och hobby.
Citera
2025-02-10, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Skulder med säkerhet, huset med pantbrev t.ex., går till betalning.

Ja så är det men hade frun skrivit godkännande för pantsättning av bostad
för att han skulle ha kuul för alla stålarna.

Lite Per Helknäckt över denne man - undrar om Helknäckt väljer samma väg
Citera
2025-02-10, 12:04
Medlem
RedXs avatar
Nu är jag inte helt uppsjungen på regelverket kring skulder vid arv - men ett rätt så starkt argument för att inte per automatik skriva av skulder vid dödsfall är ju det incitament det ger den skuldsatte.

Alltså; lever du så drabbas din familj av din skuldsituation. Men om du bara skulle dö så…
Citera
2025-02-10, 17:12
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramusPlayer
Det är fortfarande oftast lyxfällor, undantaget kanske spelberoende även om det kan ses som någon typ av lyx också. Köper man saker man inte behöver så är det lyxprylar oavsett vad dom kostar och speciellt om man inte har inkomsten för det, det gäller allt från boende, resor och bilar till kläder och hobby.
Jag ser mest fattigdomsfällor. Senaste avsnittet vad inte heller någon lyxfälla för familjen som var med. Det var bara att pappa var lite dum i skallen och hamnade i speldjävulens klor.
Citera
2025-02-10, 20:08
Medlem
Citat:
Beror på om de är borgenärer eller inte. Jag såg aldrig avsnittet, nu tänkte jag kolla men det ligger inte ute på deras skitsida.

Det framgick aldrig men mest troligt är att dom ägde huset tillsamman och nu vill långivarna få tillbaka pengarna genom att begära dom genom dödsboet och sedan och därmed försäljning av huset. Ja det är synd om familjen. Men det är ju lika för alla som satt sej i skiten med skulder vare sej dom gått till att spela bort pengarna eller köpa lyx man inte har råd med. Jag är dock väldigt skeptisk till att mammanvar så ovetande som hon ville ge intrycket av.
Citera
2025-02-12, 04:08
Medlem
Jag såg precis en gammal klassiker Zannie från Paradise hotel när han var med i lyxfällan 😂 vilket stolpskott "jag tar inte ett vanligt jobb så är det bara"
. gled in på hans insta för att se förfallet men han har inte lagt upp på 6 precis efter lyxfällan sändes i tv 😂. nån som har nån info om honom? hur går det?
Senast redigerad av prippsdrickarn 2025-02-12 kl. 04:10.
Citera
2025-02-12, 17:44
Medlem
Nån som vet vilken dag och tid gårdagens avsnitt går i repris? Min tv-box visar just nu varken årtal för produktion, säsongsnummer eller vilket avsnitt det är, bara en beskrivning av avsnittet så jag vet inte om något av alla de avsnitt som går den närmaste veckan är repris från gårdagen. Jag missade det.
Citera
2025-02-14, 05:30
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Beror på om de är borgenärer eller inte. Jag såg aldrig avsnittet, nu tänkte jag kolla men det ligger inte ute på deras skitsida.
Jodå det finns. Här är det, utan reklam om du har Viaplay:
https://viaplay.se/player/default//s...g-36/avsnitt-1

Här, med reklam på gratiskanalen Pluto:
https://pluto.tv/se/on-demand/series...3dae00142746d6
Citera
2025-02-14, 14:46
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Jodå det finns. Här är det, utan reklam om du har Viaplay:
https://viaplay.se/player/default//s...g-36/avsnitt-1

Här, med reklam på gratiskanalen Pluto:
https://pluto.tv/se/on-demand/series...3dae00142746d6
Tack, den fanns där inte senast jag kollade. Bra att de lade upp i efterhand. Såklart failade deras skitsida helt och det blev okänt fel som inträffade, sedan bajsar man ut Kungen av Queens istället, rena skiten.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2025-02-14 kl. 14:51.
Citera
2025-02-15, 01:41
Medlem
olasvenssons avatar
Man ärver aldrig andras skulder. Det är olagligt. Här har Lyxfällan satt sig i en rävsax.

https://pluto.tv/se/on-demand/series...xoCLpwQAvD_BwE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in