Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-11, 01:49
  #4753
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nå, men vad har "Anna" att vinna på att hjälpa AB? Hon skulle bli offentlig och om hon nu gått vidare från att vara hora, vill hon att hennes nya bekantskapskrets ska veta hennes förflutna? Jag tror inte AB ska räkna med det.

Och då är ovanstående skrivet med antagandet att hennes story är sann. Har hon farit med osanning så kommer hon givetvis vägra att överhuvudtaget medverka i en rättsprocess. Nu vet jag inte hur förtal fungerar så jag är sannerligen ingen expert. Men det är inte hon som har spridit uppgiften, kan hon då tvingas att vara med i en eventuell förtalsrättegång? Förhoppningsvis kan någon mer utbildad svara på det hypotetiska fallet.
Ja ni tycks vara dumma. Hon har ju sagt att hon kommer att medverka vid en rättsprocess om hon blir tvungen. Tror ni AB hittade på detta också?
Citera
2010-07-11, 01:52
  #4754
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stäppis
Ja ni tycks vara dumma. Hon är ju sagt att hon kommer att medverka vid en rättsprocess om hon blir tvungen. Tror ni AB hittade på detta också?
Om den bärande frasen är "om hon blir tvungen" så kan dom mycket väl ha gjort det, eftersom en källa aldrig kan tvingas vittna i en rättsprocess. En tidningskälla ska skyddas av journalisten och det är belagt med fängelse i straffskalan att avslöja en källa mot dennes vilja.

Hon kan alltså inte bli tvungen om hon inte vill.
Citera
2010-07-11, 01:52
  #4755
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Jag får lite dåliga vibbar av denna Anna då jag läser att hon efter ett tag kände igen sin kund SOL via TV.
Var det inte exakt så en av kapten klännings betalflicka uttryckte sig efter att ha legat med honom och sen senare känt igen sin kund genom att ha sett honom på TV?

Denna Anna återspeglar ju sin iver att få sätta dit mäktiga män med utgång från Kapten klännings fallet.
Citera
2010-07-11, 01:52
  #4756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stäppis
Ja ni tycks vara dumma. Hon har ju sagt att hon kommer att medverka vid en rättsprocess om hon blir tvungen. Tror ni AB hittade på detta också?

RIKSPUCKO!

Det kan inte bli någon jävla rättsprocess då eventuella brott skulle vara preskriberade idag.
Citera
2010-07-11, 01:52
  #4757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Väldigt märkligt att han anlitar en advokat för att uttala sig om hans oskuld. Det talar ju också för att han är beredd på en polisanmälan, med mera. Hade han varit oskyldig hade han bara tagit en presskonferens och slaktat aftonbladet, men nu ställer han sig i försvarsställning, precis som om han känner sig attackerad på riktigt. Hade uppgifterna varit falska så skulle han stämt AB för förtal för längesen.

Hon är hans advokat i den pågående vårdnadstvisten. Inte märkligare än så - googla innan du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Oavsett vad man tycker om själva brottet så är det mest anmärkningsvärda dubbelmoralen i att ingå i ett parti som vill ha skärpta straff och är emot sexköp, och vill ha fler patrullerande poliser, etc. Hans trovärdighet är ju helt raserad, inklusive alla som fortfarande stödjer honom. Och att han inte kan stå för det han gjort och för sina snedsteg är ju det allra lägsta. Så extremt fegt och ynkligt. Det är lika fegt och ynkligt att stötta en sån person anser jag. Och sådana ynkliga personer finns det gott om här...

Att politiker har dubbelmoral är inget nytt men naturligtvis tragiskt. Faktiskt frodas ju dubbelmoralen dock i större utsträckning på vänsterkanten än till höger så det är ju att kasta sten i glashus som många gör i tråden.
Citera
2010-07-11, 01:54
  #4758
Medlem
logitas avatar
Från tråden "Finns Anna (Littorinaffären)":

https://www.flashback.org/t1239643p9#106

sen ang Anna så är hon 35 år,hennes förnamn börjar på E

ang hur länge som aftonbladet legat på detta så kan jag säga att den myndihet som är tillsatt för att granska hot mot våra folkvalda har jobbat med detta under ett års tid
dom vet mycket väl om vem kvinnan är,dom vet i vilkens ärande hon springer och dom vet vad hon har fått betalt
__________________
Senast redigerad av logita 2010-07-11 kl. 02:02.
Citera
2010-07-11, 01:56
  #4759
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag får lite dåliga vibbar av denna Anna då jag läser att hon efter ett tag kände igen sin kund SOL via TV.
Var det inte exakt så en av kapten klännings betalflicka uttryckte sig efter att ha legat med honom och sen senare känt igen sin kund genom att ha sett honom på TV?

Denna Anna återspeglar ju sin iver att få sätta dit mäktiga män med utgång från Kapten klännings fallet.
Fast Anna får ge hur dåliga vibbar som helst, SOL:s uppförande skriker ut att han är skyldig som attan så för min del är det klappat och klart ändå.

Ingen politiker beter som han har gjort en valrörelsens absolut viktigaste veckor och sätter därmed hela regeringen på pottan, inte om man är oskyldig.
Totalt ansvarslöst.
Citera
2010-07-11, 01:56
  #4760
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Om den bärande frasen är "om hon blir tvungen" så kan dom mycket väl ha gjort det, eftersom en källa aldrig kan tvingas vittna i en rättsprocess. En tidningskälla ska skyddas av journalisten och det är belagt med fängelse i straffskalan att avslöja en källa mot dennes vilja.

Hon kan alltså inte bli tvungen om hon inte vill.
Nej, jag minns inte den exakta formuleringen. Men hon sade att hon helst skulle slippa att medverka men var beredd att göra det ändå om det behövdes.
Citera
2010-07-11, 01:58
  #4761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Fast Anna får ge hur dåliga vibbar som helst, SOL:s uppförande skriker ut att han är skyldig som attan så för min del är det klappat och klart ändå.


Guilty until proven innocent, eller hur? Du är taliban - åk tillbaka till Afghanistan.
Citera
2010-07-11, 01:59
  #4762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stäppis
Nej, jag minns inte den exakta formuleringen. Men hon sade att hon helst skulle slippa att medverka men var beredd att göra det ändå om det behövdes.

Det är vattentätt att formulera sig så OM DET ALDRIG KAN BLI TAL OM EN POLISUTREDNING - GE UPP NU FÖR FAN!
Citera
2010-07-11, 02:03
  #4763
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Fast Anna får ge hur dåliga vibbar som helst, SOL:s uppförande skriker ut att han är skyldig som attan så för min del är det klappat och klart ändå.

Ingen politiker beter som han har gjort en valrörelsens absolut viktigaste veckor och sätter därmed hela regeringen på pottan, inte om man är oskyldig.
Totalt ansvarslöst.
Nu står ändå ord mot ord och jag får en känsla av att denna Anna till viss del kan ha arrangerat sin upplevelse till att likna kapten klänning fallet.

De som hitills framkommit i AB som bevis kan knappast binda SOL till sexköpare.
Sen kan man ju ha olika åsikter om hans plötsliga avgång, som att han kan agera skyldig.

Nää, jag kräver mer bevis än vad som hitills framkommit för att binda denna man till sexköp med Anna.
Citera
2010-07-11, 02:05
  #4764
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frinken
RIKSPUCKO!

Det kan inte bli någon jävla rättsprocess då eventuella brott skulle vara preskriberade idag.
Pucko kan du vara själv, jag syftar på en eventuell förtalsrättegång, som jag inte tror Littorin är så dum att han drar igång.
__________________
Senast redigerad av Stäppis 2010-07-11 kl. 02:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in