Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-13, 21:47
  #5953
Bannlyst
Pics or it didn't happen.
Citera
2010-07-13, 21:48
  #5954
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anusbananus
Äh det här är bara fjanteri Svetlana-Anna finns inte, däremot har säker reportern blivit avsugen av många svettiga Svetlanas.
Anna finns, Svetlana finns, och ryktena och utsagorna finns i pressen. Det räcker för dem än så länge. Vill SOL bestrida får han gå till förtalsåtal. Det är så tryckfriheten fungerar i Sverige. Persbrandt fick skadestånd för Expressenlögner. Varsågod SOL, men din partiordförande tycks inte heller riktigt tro på dig med tanke på hans halvhjärtade inställning.
Citera
2010-07-13, 21:51
  #5955
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Han flög med regeringsflyget, alltså inte reguljärt

Hur han än rest, så undrar om Khaffaf följde med, hon kanske hade semseter att plocka ut, eller så är hon AWOL från kansliet. Något livstecken från Snövit & Peter Pan borde man väl få när Khaffaf ska inställa sig på jobbet.
Citera
2010-07-13, 21:56
  #5956
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Källa på det? I call bullshit.

Det har stått i flera tidningar, orkar inte leta upp en artikel nu men i korthet beslutade reinfelt att skicka hem littorin så kvällen innan han meddelade sin avgång beställdes regeringsplanet så den var på plats och redo att lyfta direkt efter hans presskonferens.
Citera
2010-07-13, 21:59
  #5957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Hmmm och hur är det med någon som gjort 12 inlägg på flashback, merparten i Littorinfrågan? Finns en sådan?
Man får som läsare värdera olika påståendens tänkvärdhet.
När det gäller Littorinfallet är det oroande att så många faktiskt tror på AB:s historia trots att de inte sett någon bevisning. Man tror "på AB" helt enkelt baserat på sin tidigare erfarenhet av hur vad de skrivit visat sig stämma. Men jag önskar att saker vore bättre underbyggda.
Citera
2010-07-13, 22:02
  #5958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Detta verkar ju onekligen troligast.

Men det kan ju också vara så att han fick en mental kollaps, började tänka krokigt, fick panikångset och just nu inte är i stånd att försvara sig.

Säga vad man vill om karln, men en slipad politiker är han. Och som sådan borde han väl inte avgått på detta brådstörtade sätt som ställde till det rejält för regeringen. Hade han varit i balans är det väl mer sannolikt att han rådgjort mer med övriga regeringen och skött det snyggare.

Jag tycker man ska ge det mer tid. Har han inte slagit tillbaka inom en månad eller så är det väl rimligt att dra den slutgiltiga slutsatsen att han inte hade rent mjöl i påsen.

Frågan är ju - om han nu skulle VILJA slå tillbaka med en stämning mm. kommer moderaterna att "låta" honom eller kommer dom göra allt för att få honom att hålla tyst?

Jag tippar att moderaterna vill att han håller så tyst som möjligt.
Citera
2010-07-13, 22:06
  #5959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det har stått i flera tidningar, orkar inte leta upp en artikel nu men i korthet beslutade reinfelt att skicka hem littorin så kvällen innan han meddelade sin avgång beställdes regeringsplanet så den var på plats och redo att lyfta direkt efter hans presskonferens.

Ok, var av uppfattningen att det gick till Stockholm eller åtminstone Sverige, trodde diskussionen var om han dragit utomlands senaste dagarna.
Tror nog att han befinner sig inom Sveriges gränser fortfarande.
__________________
Senast redigerad av 99popcorn 2010-07-13 kl. 22:09.
Citera
2010-07-13, 22:07
  #5960
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det har stått i flera tidningar, orkar inte leta upp en artikel nu men i korthet beslutade reinfelt att skicka hem littorin så kvällen innan han meddelade sin avgång beställdes regeringsplanet så den var på plats och redo att lyfta direkt efter hans presskonferens.

Ja den flighten gick till Bromma flygplats.
Citera
2010-07-13, 22:11
  #5961
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Ok, var av uppfattningen att det gick till Stockholm eller Sverige, trodde diskussionen var om han dragit utomlands senaste dagarna.
Tror nog att han befinner sig inom Sveriges gränser fortfarande.

Planet flög till stockholm, bromma flygplats, där han sedan fick åka raka spåret till rosenbad och skriva under sitt avskedsansökan. Hurvida han är i sverige eller dragit utomlands är det såvitt jag förstår ingen som vet men det låter som de flesta tror han är kvar i landet och trycket någonstans, märkligt bara att inte någon journalist har lyckats spåra upp honom ännu för att få en kommentar.
Citera
2010-07-13, 22:12
  #5962
Medlem
Timjan256s avatar
Jag kan avslöja att Littorin talar ut imorron i DN. Intervjun gjordes via mejlkontakt.
SOL förnekar bestämt att han köpt sex och gjort något olagligt. Han vet inte vem "Anna" är och att ord står mot ord.
Citera
2010-07-13, 22:13
  #5963
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frinken
Frågan är ju - om han nu skulle VILJA slå tillbaka med en stämning mm. kommer moderaterna att "låta" honom eller kommer dom göra allt för att få honom att hålla tyst?

Jag tippar att moderaterna vill att han håller så tyst som möjligt.

Så länge han nekar vill dom nog att han officiellt stämmer dom , annars är det ju ett ganska dubbelt budskap , men dom vill nog inte att rättegången meddels cirkus påbörjas innan valet.
Citera
2010-07-13, 22:23
  #5964
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Planet flög till stockholm, bromma flygplats, där han sedan fick åka raka spåret till rosenbad och skriva under sitt avskedsansökan. Hurvida han är i sverige eller dragit utomlands är det såvitt jag förstår ingen som vet men det låter som de flesta tror han är kvar i landet och trycket någonstans, märkligt bara att inte någon journalist har lyckats spåra upp honom ännu för att få en kommentar.

Efter det så var han ju en vanlig Svensson, antar att inte regeringsplanet längre stod till förfogande.
Jag tror han stack hem till sin och flickvännens bostad efter avskedet. Därefter??
Det är AB som skriver att SOL uppges befinna sig utomlands. Vem som uppgett det sägs inte.
Jag tycker också det är märkligt att inte media varit mer på, hade det varit viss utländsk press, så hade de haft kameror riktade mot alla hans positioner och mött upp vid varje tillfälle, följt efter med bil, etc,.
Alldeles för lam uppföljning på vart han befinner sig, antar att media var lite desillusionerat då SOL dragit sin snyftvals med det till synes obefintliga mediadrev, som han påstår trakasserat honom.
Inget mot det drev han nu själv ger näring till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in