Jag har t o m en metallform för hasselbackar. Funkar utmärkt. Tyvärr har jag ingen kamera
~Paul~
Coolt. själv andvänder jag skärbräda som du nämde innan. Tycker det fungerar skitskysst om man har en ganska stor kniv. Sitta med en kniv stor som en vanlig matkniv gör att det blir lite jobbigare
Coolt. själv andvänder jag skärbräda som du nämde innan. Tycker det fungerar skitskysst om man har en ganska stor kniv. Sitta med en kniv stor som en vanlig matkniv gör att det blir lite jobbigare
Ja det är ett tips som kanske inte tagits upp i den här tråden. Men ta alltid (nåja) en större kniv än du tror att du behöver. Folk har en tendens att ha för små knivar när de arbetar i köket.
Ställ aldrig era whiskeyflaskor i översta skåpen för att sen glömma av dom.
Sju stygn i skallen och en whiskeyodör i hela köket vittnar om misslyckandet.
Dock har jag hört att man aldrig ska dela granatäpplen med kniv, utan man ska göra ett litet snitt typ längst upp och sedan bryta isär. Detta göra att inte lika mycket saft rymmer från granatisen.
Ställ aldrig era whiskeyflaskor i översta skåpen för att sen glömma av dom.
Sju stygn i skallen och en whiskeyodör i hela köket vittnar om misslyckandet.
Kan någon berätta hur i helvete man tvättar en smutsig spis, har köpt 3 olika svampar två olika köksrengöringsprayer men smutsen går inte bort! Har testat sätta på spisplattorna och sen rengjort men det går inte bort. Det är runt om plattorna som smutsen sitter fast. http://data.fuskbugg.se/skalman01/-DSC00700.JPG
här är en bild på problemet. har kramp i armen av att försöka få bort smutsen
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!