• 1
  • 2
2007-02-03, 19:14
Medlem
euphorias avatar
Jag skulle uppskatta lite länkar till propagandafilmer om CB (helst svenska) då jag tycker detta är hysteriskt roligt att titta på
Citera
2007-02-03, 20:02
Bannlyst
Kolla på "Bananfesten" på http://www.knarkarbajs.se/ Fast jag ser inget roligt i den utan blir mest irriterad på fjollan som sitter och ska försöka berätta hur bra det är med att röka cannabis
Citera
2007-02-04, 18:43
Medlem
euphorias avatar
jo jag hatar den också, den har man ju sett, Någon gammal som de brukar visa i skolan är väl de roligaste. Dem vill jag se, om det finns någon på nätet villsäga
Citera
2007-02-04, 18:54
Medlem
Nagaxs avatar
Vad menar dem i bananfesten, att man inte ska testa för att någon unge i marocko rört det? #care, då borde dem whina på klädbolagen istället som låter några tusen svältande kinesungar sy åt dem 18 timmar om dygnet för 50 öre/dagen.

Faktumet att allt sånt här skulle försvinna om de legaliserar det gör ju bara filmen patetisk i sitt syfte.
Citera
2007-02-05, 08:16
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Vad menar dem i bananfesten, att man inte ska testa för att någon unge i marocko rört det? #care, då borde dem whina på klädbolagen istället som låter några tusen svältande kinesungar sy åt dem 18 timmar om dygnet för 50 öre/dagen.

Faktumet att allt sånt här skulle försvinna om de legaliserar det gör ju bara filmen patetisk i sitt syfte.

Jag tänkte precis samma sak, det är ju helt okej att köpa H&Ms kläder och McDonalds leksaker men inte röka och hade de legaliserat hade vi ju sluppit att barn hade tvingats jobba med det vilket jag enligt uppgift är nästan helt säker på att de inte ens gör utan det är bara fulpropaganda för att vi ska känna falsk sympati

Åh vad det är roligt med propaganda!
Citera
2007-02-05, 08:54
Medlem
seloots avatar
Citat:

Japp, så är det med allt, det är bara när de gäller dödsknark som det ställer oro för hela världen över!
Citera
2007-02-05, 17:37
Medlem
Fat Lucky SOBs avatar
Åhåhåhå, ja vad ska man säga
Knark är kanske bajs men det är ändå fan så skönt att skita!
Deras huvudargument verkar ju vara att man inte ska testa cannabis pga att det är nån unge som fått stå och packa haschkakor hela dagarna.
Stor skillnad på att packa haschkakor och skruva ihop plastleksaker åt McDonalds..
Citera
2007-02-05, 18:11
Bannlyst
Citat:

Vafan, poängen med filmen är ju inte att ngn unge har rört det? :S
Grejen är ju att han säger "ingen mellanhänder" sen får man se hur det smugglas från marocko till sverige.. Antagligen också att man stödjer kriminella nätverk som ,enligt filmen, verkar syssla med värre saker än att smuggla hasch. T.ex. sexhandel osv..

Men dom tar ju inte upp något om att det är farligt att röka skiten tycker jag.
Citera
2007-02-05, 18:14
Medlem
Stormorfars avatar
http://youtube.com/watch?v=C8YVKxDZw7U
Citera
2007-02-05, 18:36
Medlem
Nagaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xami
Vafan, poängen med filmen är ju inte att ngn unge har rört det? :S
Grejen är ju att han säger "ingen mellanhänder" sen får man se hur det smugglas från marocko till sverige.. Antagligen också att man stödjer kriminella nätverk som ,enligt filmen, verkar syssla med värre saker än att smuggla hasch. T.ex. sexhandel osv..

Men dom tar ju inte upp något om att det är farligt att röka skiten tycker jag.

Du måste vara den absolut sämsta jag sett på att se en undermening - med att någon unge i marocko rört det menar jag såklart barnarbete.
Citera
2007-02-05, 18:38
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztla
Kolla på "Bananfesten" på http://www.knarkarbajs.se/ Fast jag ser inget roligt i den utan blir mest irriterad på fjollan som sitter och ska försöka berätta hur bra det är med att röka cannabis

Bakas verkkligen haschkakor i pizzaugn?
Citera
2007-02-05, 18:57
Medlem
Perry Masons avatar
Killen i filmen är typ den första jag har hört påstå att det inte är några mellanhänder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in