2014-11-19, 21:52
Medlem
Inte ens något skvaller om det hela? Blir galen. Vill veta!
Citera
2014-12-19, 13:54
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styggkisse
Inte ens något skvaller om det hela? Blir galen. Vill veta!

Samma, ett av det mest intressanta fallet enligt mig, just eftersom man vet så lite.
Citera
2014-12-20, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Det du säger låter verkligen som påhittat till max. Teorin du beskriver i ditt sista inlägg är så pass osannolik att den hamnar en bra bit utanför kartan.

Leif GW Persson torgförde exakt den teorin (typ granne/bekant som Y stöter ihop med) i Veckans Brott för något år sedan. Det behöver inte göra det sant, men det är en tes som polisen arbetar efter.
Citera
2015-01-03, 23:22
Medlem
Detta har jag funderat mycket på. Det verkar tämligen märkligt allting.

För det första kan vi vid dags dato konstatera att hon absolut är död. Ett försvinnande av den här typen brukar nämligen betyda det. Hon har inte tagit med sig något, det tyder på ofrivilligt försvinnande. Det ni spekulerar om att hon skulle ha skaffat sig en ny identitet är bara trams. Jag säger inte att det inte går att köpa sig ett falskt pass. Men så var det ju biten med att bli igenkänd av människor, hennes bild har ju varit vida spridd. Hon borde sålunda fått ändra utseende ganska rejält, så falskt pass och allt annat man behöver ovanpå det. Chansen att hon skulle besitta de ekonomiska resurserna som det kräver att hålla sig undan såhär länge är mikroskopisk. Nej, det är helt enkelt osannolikt.

Att någon skulle lyckats hålla henne fången i alla dessa år är naturligtvis också bara fantasier.

Nej, död är hon, det är jag helt säker på. Frågan är väl vem som gjorde det. Hedersmord kan vi nog faktiskt droppa. Jag vet att ni som sitter här tillhör SDs väljarkår och gärna vill beskriva alla som invandrat hit som "vildar", men hedersmord är inte sådär fruktansvärt vanligt, även om det förekommer. En grundregel är också att man i dessa ärenden ägnar far, make, bröder och eventuella söner en avsevärd uppmärksamhet, då statistiken talar emot just dessa män. Det verkar inte finnas några skäl att misstänka hennes far eller make i detta fall. Maken vet vi att han inte befann sig på plats den aktuella dagen och fadern verkar man inte heller ha hittat några bevis emot. Sannolikt skulle jag tippa på att han har alibi. Mig veterligen finns varken bröder eller söner.

Jag skulle tro att hon träffar någon mellan tvättstuga och hem. Mest troligt någon som bor i huset. Av ett eller annat skäl leder det mötet till hennes död. Kanske medvetet, men sannolikt omedvetet. Ett brott av typen att mannen blir rasande och vräker omkull henne, varpå hon slår i huvudet och avlider eller något ditåt. Å andra sidan kan det vara ett mer direkt dödande av raseri. Varför vete gudarna. Men det finns en kille som slog ihjäl en granne i tvättstugan efter en dispyt om tvättider, så visst förekommer det ett visst meningslöst våld grannar emellan.

I alla fall, där står karln med en numera mycket död kvinna som han har lite svårt att förklara. Så han släpar med henne in i lägenheten och dumpar sedermera henne på lämpligt sätt, kanske väljer han att kapa upp det hela lite i badkaret och stuva i en resväska eller något. Sedan åker han iväg vid lämplig tidpunkt iväg och dumpar sitt paket, förmodligen samma dag eller någon av de därpå följande dagarna. Uppenbarligen har han gömt kroppen bra och den lär sannolikt inte påträffas.

Idag är det tveksamt att han ens bor kvar och effektiv städning har röjt alla spår. Försvinnandet lär alltid vara en gåta tyvärr.

(Jag tycker det är intressant att ni har olika attityd beroende på vem som har försvunnit. Säg, om hon hetat Lisa Andersson, hade ni då spekulerat om hedersmord och annat? Troligen inte. Fördomar är farliga saker, det leder ofta bort från sanningen.)
Citera
2015-01-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdealer
Detta har jag funderat mycket på. Det verkar tämligen märkligt allting.

För det första kan vi vid dags dato konstatera att hon absolut är död. Ett försvinnande av den här typen brukar nämligen betyda det. Hon har inte tagit med sig något, det tyder på ofrivilligt försvinnande. Det ni spekulerar om att hon skulle ha skaffat sig en ny identitet är bara trams. Jag säger inte att det inte går att köpa sig ett falskt pass. Men så var det ju biten med att bli igenkänd av människor, hennes bild har ju varit vida spridd. Hon borde sålunda fått ändra utseende ganska rejält, så falskt pass och allt annat man behöver ovanpå det. Chansen att hon skulle besitta de ekonomiska resurserna som det kräver att hålla sig undan såhär länge är mikroskopisk. Nej, det är helt enkelt osannolikt.

Att någon skulle lyckats hålla henne fången i alla dessa år är naturligtvis också bara fantasier.

Nej, död är hon, det är jag helt säker på. Frågan är väl vem som gjorde det. Hedersmord kan vi nog faktiskt droppa. Jag vet att ni som sitter här tillhör SDs väljarkår och gärna vill beskriva alla som invandrat hit som "vildar", men hedersmord är inte sådär fruktansvärt vanligt, även om det förekommer. En grundregel är också att man i dessa ärenden ägnar far, make, bröder och eventuella söner en avsevärd uppmärksamhet, då statistiken talar emot just dessa män. Det verkar inte finnas några skäl att misstänka hennes far eller make i detta fall. Maken vet vi att han inte befann sig på plats den aktuella dagen och fadern verkar man inte heller ha hittat några bevis emot. Sannolikt skulle jag tippa på att han har alibi. Mig veterligen finns varken bröder eller söner.

Jag skulle tro att hon träffar någon mellan tvättstuga och hem. Mest troligt någon som bor i huset. Av ett eller annat skäl leder det mötet till hennes död. Kanske medvetet, men sannolikt omedvetet. Ett brott av typen att mannen blir rasande och vräker omkull henne, varpå hon slår i huvudet och avlider eller något ditåt. Å andra sidan kan det vara ett mer direkt dödande av raseri. Varför vete gudarna. Men det finns en kille som slog ihjäl en granne i tvättstugan efter en dispyt om tvättider, så visst förekommer det ett visst meningslöst våld grannar emellan.

I alla fall, där står karln med en numera mycket död kvinna som han har lite svårt att förklara. Så han släpar med henne in i lägenheten och dumpar sedermera henne på lämpligt sätt, kanske väljer han att kapa upp det hela lite i badkaret och stuva i en resväska eller något. Sedan åker han iväg vid lämplig tidpunkt iväg och dumpar sitt paket, förmodligen samma dag eller någon av de därpå följande dagarna. Uppenbarligen har han gömt kroppen bra och den lär sannolikt inte påträffas.

Idag är det tveksamt att han ens bor kvar och effektiv städning har röjt alla spår. Försvinnandet lär alltid vara en gåta tyvärr.

(Jag tycker det är intressant att ni har olika attityd beroende på vem som har försvunnit. Säg, om hon hetat Lisa Andersson, hade ni då spekulerat om hedersmord och annat? Troligen inte. Fördomar är farliga saker, det leder ofta bort från sanningen.)
Jag tror inte det är någon galen granne. Det är något som inte stämmer med hennes familj.
Att du försöker avleda det hela från familjen finner jag konstigt. Känner du dom?
Citera
2015-01-06, 22:45
Medlem
Hur har familjen betet sig efter det att det sägs att tjejen/tjejerna försvann? Bor familjen fortfarande där de gjorde?
Har polisen gått ut med något nytt eller vad de tror?

Var flickorna söta eller fula? Är det 2 systrar som försvunnit?
Citera
2015-01-31, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storakuken
Hur har familjen betet sig efter det att det sägs att tjejen/tjejerna försvann? Bor familjen fortfarande där de gjorde?
Har polisen gått ut med något nytt eller vad de tror?

Var flickorna söta eller fula? Är det 2 systrar som försvunnit?

Tubay hittades mördad och Yasmin saknas än. De har inget med varandra att göra och det är märkligt att det ens är en och samma tråd för dessa personer. Det enda som var sig likt mellan dessa två är väl att de båda försvann plötsligt.
Citera
2015-04-04, 21:46
Medlem
Någon som vet vad Lahcen (Yasmin´s man) gör idag? Fick han stanna i Sverige?

Tycker även jag att dessa fall borde ha två separata trådar. Någon som vet hur man ska gå till väga för att få det gjort utan att en ny tråd om Yasmin stängs? PM till en mod kanske?
Citera
2015-04-05, 08:56
Medlem
Yasmins käreste anlände till Sverige, startade upp någon verksamhet (har jag för mig) men kickades ut från landet ett bra tag efter Yasmins försvinnande med hänvisning till att han inte hade någon anhöriganknytning till detta land. Eftersom frugan försvunnit så försvann också karlns anledning att vistas här. Han blev tillbakaskyfflad tillbaka till sitt hemland och missnöjd över det var han. Vad han gör idag vet jag inte. Läste allt ovanstående i någon blaska på nätet där han blev intervjuad för många år sedan.
Citera
2015-04-05, 11:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Någon som vet vad Lahcen (Yasmin´s man) gör idag? Fick han stanna i Sverige?

Dokumentär från 2010:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4098703
Citera
2016-01-10, 00:47
Medlem
Inget nytt under solen?
Snart försvunnen i 9 år.
Blir inte klok på detta.
Citera
2016-01-21, 18:14
Medlem
Lahcen jobbade som typ glasmästare
Ettpar år han var faktiskt trevlig han berättade vad som hade hänt med yasmin och visade bröllosfoton från paris tror jag han blev utvisad då hans fru va borta hon försvann när han va på väg till Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in