2016-01-21, 21:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackehackspetten
Lahcen jobbade som typ glasmästare
Ettpar år han var faktiskt trevlig han berättade vad som hade hänt med yasmin och visade bröllosfoton från paris tror jag han blev utvisad då hans fru va borta hon försvann när han va på väg till Sverige

Det stämmer. Han ansågs "inte ha en relation" med kvinnan han var gift med, och därför utvisades han.

Nytt för mig att han var glasmästare, men vet att han drev en kiosk.
Citera
2016-01-21, 21:41
Medlem
Jag kom ikontakt med honom i jobbet
Där han monterade typ skyltfönster tror han blev av med det jobbet lite senare.

hörde att han drev en kiosk ca ett år senare tror det va vid flemmingsberg station

Jag tror inte han har något med försvinnandet att göra dels så va han inte här och dels så fick han inte stanna pga att hans fru inte fanns kvar

möjligen så stack hon för att giftermålet kanske va arangerat men det vet jag inget om
Citera
2016-03-09, 15:40
Medlem
Quarrels avatar
Mitt i Huddinge: JUST NU: Död person hittad i Flemingsberg
Citat:
Polisen larmades till skogen i Björnkulla strax före klockan 9.30 på onsdagsförmiddagen.
[...]
Det är oklart hur länge personen har legat på platsen. Enligt Akbari finns det ingen misstanke om brott och kroppen har förts från platsen.
Drygt 2 km från Yasmins bostad.
Citera
2016-03-09, 16:56
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan nog vara denna person:
http://mitti.se/kvinna-forsvunnen-i-.../?tag=sok-jobb
Citera
2016-03-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Osannolikt att det är Yasemin efter nio år, kvinnan i andra länken är betydligt mer sannolik. Att de inte misstänker något brott förstärker den bilden ytterligare.
Citera
2016-03-11, 07:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Kan nog vara denna person:
http://mitti.se/kvinna-forsvunnen-i-.../?tag=sok-jobb
Japp, det är det. Mitt i Huddinge: Förvunnen kvinna hittad död
Citat:
– Kroppen har identifierats som den person som försvann den 27 december. Hon hittades inte långt i från där hon försvann, och som jag förstår det låg hon halvt dolt i vegetationen, säger Jari Kalliorinne, stationsbefäl på polisen i Flemingsberg.
Citera
2016-05-15, 22:48
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Det här försvinnandet har hängt kvar i mina tankar år efter år.. Då och då googlar jag på Yasmin för att se om något nytt dykt upp.

Jag förstår att det mest logiska efter såhär många år är att hon inte är vid liv. Samtidigt känns det trots allt ologiskt att någon skulle ha dödat henne. Om hon mötte någon och mötet spårade ur och slutade med att hon dog, vad är då oddsen för att det inte finns ett enda spår och att kroppen dessutom inte har hittats? Att mördaren inte har gjort ett enda misstag som har uppdagats. Hur kan man lyckas dölja en kropp såpass bra att den inte hittats efter såhär lång tid om mordet skedde oplanerat? Och inte ett enda blodspår eller något annat har hittats någonstans. Det känns ologiskt att ett mord utfört under endel tidspress och förmodligen i en väldigt stressad & panikartad situation (om det var oplanerat) skulle kunna utföras utan att lämna ett enda spår efter sig och att dessutom lyckas dölja kroppen såpass väl att den inte hittats efter alla dessa år, speciellt om det dessutom är utfört av en oerfaren mördare.

Om Yasmin istället försvunnit frivilligt, är det verkligen så svårt att försvinna spårlöst? Det har skrivits att ingenting saknades, att hon försvann utan sin mobil, pass etc. Men om Yasmin hade planerat att försvinna, då kanske hon tog ut endel penger över en längre tid för att spara undan? Just den där kvällen så kanske det var planerat att hon skulle tvätta för att kunna använda tvättstugan till att tex dölja en packad väska? Det kan vara väldigt svårt att veta om några av hennes kläder har fattats då man kanske inte riktigt har koll på alla kläder hon ägde. Jag vet att jag själv hade haft svårt att peka ut vilka kläder som fattas i min egen garderob om någon hade tagit några byxor och tröjor. Alternativt så kanske hon köpte nya kläder att packa och ta med för att klara sig ett tag. Det hade kanske inte varit helt omöjligt att lämna en väska i tvättstugan för att sedan hämta den och dra.

Hur svårt är det att ta sig till tex danmark sedan exempelvis vidare till tyskland obemärkt? Har ingen koll på hur ID-kontroller ser ut vid dessa gränser. Behöver man pass? Det har slagit mig att hon kanske hade ett nationellt ID-kort istället för pass, som då går att resa runt på i europa. Men det antar jag att polisen redan har kollat upp, dvs om det fanns något nationellt ID-kort utfärdat och om det fattades.

Finns egentligen ingenting med det här försvinnandet som känns logiskt. Den här pojkvännen som det har påståtts tidigare i tråden att Yasmin ska ha haft, är det uppgifter som polisen har kollat upp? Kan han ha haft något med försvinnandet att göra? Eftersom att man inte vet något om hennes omständigheter, hur hon levde etc så är det såklart väldigt svårt att gissa sig till hur det gick till.

Men jag tror att familjen vet mer än de säger. Om Yasmin hade total frihet och fick göra vad hon ville, då fanns egentligen ingen anledning för henne att försvinna och då är hon förmodligen död. De enda som verkligen vet hur Yasmins liv var, är familjen. Om hon hade hårda regler hemma (vilket de då inte har velat erkänna) och blev påprackad ett liv hon inte ville ha, så lär familjen vara väl medvetna om att hon nog är i livet och på flykt.
Citera
2016-05-17, 06:44
Medlem
Mitt i Huddinge, 2007-09-04:
" En märklig händelse inträffade dock i våras. En man tog då kontakt med Yasmins moster på den förskola där hon arbetar. - Han sa: ”Jag har Yasmin. Säg till polisen och Yasmins mamma att de slutar leta efter henne så släpper jag henne”, berättar Elisabeth Clemetti. Men polisen vet inte vem mannen är och tips på personer man fick ledde ingenstans. "
http://arkiv.mitti.se:4711/2007/36/h...070904OSV1.pdf

Aftonbladet, 2008-02-08:
"– Det är hundra procent säkert att hon lever. Jag känner det. Hon har blivit lurad av någon som hon känner väl, som hon litar på, säger mamma Naima Ezzahiri."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11901318.ab

Svergies Radio, 2008-11-14:
"Från att ha trott att hon är död funderar nu Polisen i nya banor – kanske lever hon i det nya Sverige som vuxit fram de senaste tio åren. En värld bland papperslösa och illegala flyktingar, utan insyn från myndigheter."
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=2443551

Aftonbladet, 2012-06-15:
"Min dotter är inte död. Hon är inlåst någonstans. Jag vet vem som gjorde det men tyvärr kan jag inte göra något själv, och polisen gör ingenting, säger Yasmins mamma Naima."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14983885.ab

Expressen, 2012-06-15:
"- När vi pratar om fallet så hittar vi ingen annan förklaring än att hon måste ha träffat någon som inte var en främling och följt med den personen. Hon skulle aldrig ha följt med en okänd, säger Alm."
http://www.expressen.se/nyheter/poli...-efter-yasmin/

Svt, 2013-02-18:
"Det enda man säkert vet är att hon aldrig hämtade tvätten eftersom den låg kvar i en av maskinerna."
http://www.svt.se/veckans-brott/en-f...ande-historia/
Citera
2017-05-04, 19:06
Medlem
E.Morses avatar
Detta fall har länge intresserat mig. Det är inte vanligt att man försvinner spårlöst under så lång tid utan att ha medel att hålla sig gömd. Jag tror inte hon lever längre.

Hon har sannolikt träffat någon på vägen till tvättstugan, någon hon känner som lurat med sig henne. Hur personen lyckades är oklart. Han, jag tror det är en han, har fått med sig henne i bil därifrån. Han dödar henne inte i huset, utan i bilen eller på annan plats, kanske hemma. Det förklarar också kroppen, han har inte tagit henne av daga i anslutning till hennes bostad, där finns för mycket vittnen och för lite spår för att det skulle vara troligt. Han har haft kontroll över mordplatsen och kunnat göra sig av med kroppen på ett effektivt sätt.

Om man skall spekulera kan det ju vara en ung man som inte är helt nöjd med att hon har en man och använt principen "kan inte jag få henne skall ingen annan få henne heller". Han kanske inte ens har tänkt döda henne när han lurar med henne hemifrån, men på ett eller annat sätt så mister hon livet. Och han gör sig av med kroppen i större vattendrag eller något liknande som gör det närmast omöjligt att hitta om man inte letar.

Det är min teori. Sanningen kommer vi däremot sannolikt aldrig få veta.
Citera
2017-05-08, 19:52
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Morse
Detta fall har länge intresserat mig. Det är inte vanligt att man försvinner spårlöst under så lång tid utan att ha medel att hålla sig gömd. Jag tror inte hon lever längre.

Du eller vi har väl ingen aning om vilka ekonomiska medel hon hade till sitt förfogande?
Citera
2017-05-08, 22:54
Medlem
E.Morses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren
Du eller vi har väl ingen aning om vilka ekonomiska medel hon hade till sitt förfogande?
Hon kan ju ha haft en dold penningtillgång i Schweiz, men jag tvivlar på det. Att hålla sig undan framgångsrikt är ganska dyrt, skall du veta. Bara att skaffa sig en ny identitet kostar extremt mycket. Det skulle i så fall kräva att hon rymt med en mångmiljonär, men jag håller den teorin ganska långt ned på listan. Vilka medel hon hade som var kända vet vi ju ganska väl och det mesta hon ägde blev ju också kvar när hon försvann...

Nej, jag tror fortfarande hon är död. Sannolikheten att hon själv skulle ha medel stora nog att hålla sig undan är noll. Att hon skulle ha en medgärningsman som hon håller sig undan tillsammans med ökar sannolikheten något, men det största sannolikheten är fortsatt att hon inte är i livet idag.
Citera
2017-05-09, 00:17
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Morse
Vilka medel hon hade som var kända vet vi ju ganska väl och det mesta hon ägde blev ju också kvar när hon försvann...

Har vi inte den minsta aning om. Bara den som har insyn i utredningen kan säga detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in