Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Ja det var bra att du ändrade dig - ska vi ta det många varv till tjatgubbe?
Du krävde bevis för att kolonner i WTC-tornen var ihåliga med öppningar. Jag leverade sådana bevis. Då menar du plötsligt att diskussionen gällde endast kolonnerna i hisschakten. Jag rättade dig då och förklarade att det inte endast var aptering i dessa som diskuterades.
Klart som fan att du vill få det till att jag ”tjatar” när jag gång på gång tillrättavisar dig.
Citat:
Huh? Nej självklart behöver det inte vara så, förutsatt att det aldrig brann ens i närheten av någon av apteringarna i någon av de av dig påstått apterade byggnaderna.
Fast det är ju för fan det som diskuteras?! Du påstår att apteringarna till sprängämnen/incendiaries hade detonerat eller förstörts av impact och bränderna och att det därför var OMÖJLIGT att byggnaderna togs ner med CD’s.
Jag visar dig att det är rent struntprat.
Citat:
Apteringar utlöses enligt tidigare länkade demoleringsexperter vid 320 grader celsius, detta är nivåer som uppnåddes på ett flertal våningar i alla byggnaderna.
Och jag länkade till forskning på detonatorer som använder laserimpulser för att antända olika typer av thermite vilka i så fall inte utlöses av bränder/impact.
Men även om just de detonatorer som NIST’s ”demoleringsexperter” referar till faktiskt användes så är det fortfarande så att dessa temperaturer endast uppstår i de delar av byggnaderna som utsattes för direkt impact eller brand i mer 5-10 minuter.
Det ger att samtliga tre byggnader till största delen inte berörs av ditt argument.
Citat:
Rent trams och spekulation utan några som helst bevis. Det finns precis lika mycket bevis för att månen är en ost..
Nu vänder du på bevisbördan igen. Det är du som måste bevisa att CD’s var omöjliga för att alla detonatorer skulle ha förstörts eller utlösts av impact och/eller bränder.
Förutsatt att det var ett inside job på högsta nivå så var det antagligen en baggis att se till att kritiska apteringar inte förstördes eller brände av av misstag innan respektive CD genomfördes.
- Planen styrs in i den del av respektive byggnad som i förväg har valts ut.
- Bränderna i WTC 7 anstiftades endast på de våningar där inga kritiska apteringar fanns.
Baggis.
Citat:
Dumheter. Senast igår länkade jag till NISTs rapport NIST NCSTAR 1-9, där hänvisar de på sid 304 bland annat till FDNY's observationer av brand på våning 7 kl 10:3.
Jag skrev ”objektiva bevis i form av video eller foton”. Vad gäller din brandman så frågar jag igen. Fanns han inne i byggnaden eller utanför när han bevittnande branden på våning 7, två minuter efter kollapsen/sprängningen av WTC 1?
Citat:
Vet inte vad du bygger detta påstående på - har du undersökt om brandlarm utlöstes?
Om brandlarm aktiverade av eld, inte rök, hade gått av ca 10:30 så hade NIST självklart uppgett det i sin rapport. Givet att brändernas initiering tidsmässigt är helt avgörande för påståendet att de initierades av bråte från kollapsen/sprängningen av WTC 1. Om det inte var så, så initierades dessa av något annat och vid andra tidpunkter och det var definitivt inte av kollektiv sängrökning.
Citat:
NIST skriver dock att bränder på minst 10 våningsplan observerades mellan kl 11 och 12:30.
Jag går gärna in på vittnesmålen efter nuvarande objektiva bevis är avklarade.
Citat:
Ja det får man väl hoppas, det vore ju kul med mer än bara spekulationer nu när ni truthers haft 17 år på er..
Nu börjar du svamla om ”ni truthers” och ”17 år på er” igen.
Ett gott tecken på att du trampar vatten. Igen.