Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-28, 16:52
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Natasha Kampush*kidnappades när hon var på väg till skolan. Vet inte varför du tar upp den kidnappningen? Är det för att hon var en tjej och blev kidnappad annars så finns det inga likheter alls. Du tycker att min logik är konstig och det har du rätt att tycka men jag tycker att du baserar dina teorier mer på känslor, dvs att föräldrar inte kan vara så hemska. De vittnesuppgifter som sällskapet kan komma med är att föräldrarna åt middag men dem och att sällskapet gick och kollade till sina barn med 15-30 minuters mellanrum hela kvällen och då går de förbi deras(Mccann) lägenhet varje gång.

Det som talar för att det är en kidnappning är att Madeleine är borta, annars så finns det inga spår från någon kidnappare, inga spår i lägenheten, inga vittnen som sett något.

Nej inte för att Natasha gick till skolan!Det spelar ingen roll vart hon gick för poängen är att hon blev
bortrövad och inlåst i många herrans år. Och nyheten var en Världsnyhet som var/är en nyhet som ger
alla dårar ett nytt tänk då händelsen var i närtid till Maddies förvinnande, som att bygga en jävla källare och ha en tös inlåst i 100 år. Fan vi hade en läkare här i Sverige som byggde ett fängelse för en prostituerad.Alternativet som jag tog upp är att hon är inlåst hos någon byfåne men det var en av två
alternativ som jag tog upp. Inte att det var sanning eller min tro.

Tidsmässigt var det inga problem.På 15 min hinner du tömma hela hotellet.Finns hemska föräldrar
absolut men jag vill inte gå in på det då föräldrarna har vittnen och det går inte att frångå.
Citera
2019-03-28, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mallemede
Jag förstår inte varför du hetsar så mycket om du inte är insatt i det här? Vi är många här som typ följt hela den här tråden, sett dokumentären, läst förhör, statesments och massa annat och vi tvivlar på att hon blev kidnappad av många anledningar. Det är svårt för oss att själva försöka ändra ditt tankesätt, dessutom finns det ca 400 sidor här på fb, och personligen skulle jag hellre se dig forska lite själv än att göra en resumé för dig om allting. Vad VET du? Är det vittnen eller ”vittnen”. Vilka är alla vittnen du har hört talas om som vi inte hört talas om? Osv...
Ja ni är många och alla 400 sidorna är i princip copy&paste och jag behöver inte forska i detta då jag
ändå inte får reda på sanningen.
Berätta vad du har som gör att du "vet" vad som hände?
Du som har läst allt om fallet Maddie borde ha någon reel fakta som motsäger föräldrarna?Ge mig något
äkta.
Citera
2019-03-28, 18:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Nej inte för att Natasha gick till skolan!Det spelar ingen roll vart hon gick för poängen är att hon blev
bortrövad och inlåst i många herrans år. Och nyheten var en Världsnyhet som var/är en nyhet som ger
alla dårar ett nytt tänk då händelsen var i närtid till Maddies förvinnande, som att bygga en jävla källare och ha en tös inlåst i 100 år. Fan vi hade en läkare här i Sverige som byggde ett fängelse för en prostituerad.Alternativet som jag tog upp är att hon är inlåst hos någon byfåne men det var en av två
alternativ som jag tog upp. Inte att det var sanning eller min tro.

Tidsmässigt var det inga problem.På 15 min hinner du tömma hela hotellet.Finns hemska föräldrar
absolut men jag vill inte gå in på det då föräldrarna har vittnen och det går inte att frångå.

Om vi säger så att statistiskt sett så är det större chans att hon blivit dödad av sin familj än kidnappad
Citera
2019-03-28, 19:24
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight22
Dagen hon försvann deltog i hotellets barnklubbs aktiviteter, det finns massor av vittnen som kan intyga att hon fortfarande levde den dagen. Men de ljuger kanske allihop också eller?

Enligt föräldrarna så deltog hon i aktiviteter samma dag fram till 16.30 ungefär. Men nu har jag absolut inte läst allt i fup:en och inte ens 10% men läst deras bekantas första förhör och då var det nån som trodde att hon hade sett madde samma dag men flera var osäkra men jag tror inte förhörsledarna var så fokuserade på just det. Men att det finns massor med vittnen är inte vad jag har fått uppfattningen om. Men jag antar att de förhörde barnflickorna som höll i leken på dagarna. Så jag antar att sista gången någon annan än föräldrarna såg madde var vid 17 ungefär
Citera
2019-03-28, 19:44
Medlem
Mallemedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight22
Är du medveten om att det är mccanns som diskuteras i den här tråden? Har du läst nånting alls om fallet? Personal på hotellet och deras vänner såg henne, hon fotograferades dessutom på eftermiddagen. Jag inser att jag antagligen argumenterar mot personer som tror att jorden är platt, vaccinationer är farliga och att Elvis lever

Fast... det är ju inte jag som tror på de knapphändiga ”bevisen” som föräldrarna drar med för att slippa skuld efter de lämnade ugnarna ensamma i en olåst lägenhet vind för luft. Men aja. Du har läst att det finns vittnet, vad jag har fått till mig, även från dokumentären är att det inte alls fanns så många vittnen. Bilden/filmen från samma dag kan ju ganska lätt vara fabricerad, det förstår du väl? Näe, om det är någon av oss som är en flat-earther så är det nog du..
Citera
2019-03-28, 19:47
Medlem
Mallemedes avatar
Citat:
Ja ni är många och alla 400 sidorna är i princip copy&paste och jag behöver inte forska i detta då jag
ändå inte får reda på sanningen.
Berätta vad du har som gör att du "vet" vad som hände?
Du som har läst allt om fallet Maddie borde ha någon reel fakta som motsäger föräldrarna?Ge mig något
äkta.

Ja, fast nej, jag bad dig ta reda på det. Det var just det jag skrev, precis det du svarade på - forska själv istället för att be oss förklara. Du är inte insatt men du är jävligt säker på din sak. Eller så vill du bara gå emot strömmen och vara bland de väldigt få som tror att någon kidnappade henne utan omständigheter.. Rotera nu.
Citera
2019-03-28, 19:49
Medlem
Angående creche-listorna så är även en siffra annorlunda i det telefonnummer de uppgett alla övriga dagar så står det plötslogt en 7:a istället för en 3:a på ett ställe i telefonnumret,

Skillnader vid creche-listan mot andra dagar:

3 maj:
- Madeleines namn stavas annorlunda (utan i) ser också ut som man plötsligt blandar stora och små E i namnet.
- En siffra blir 7 istället för 3 i telefonnumret man brukar uppge (tror det är Kates nummer)
- Kates signatur, speciellt den sista, är väldigt skakig och annorlunda mot tidigare i slutet av signaturen

2 maj:
- ingen förälder hämtar Madeleine, det är en "Nanny" som skriver ut henne på förmiddagen
- Kate skriver plötsligt sitt namn Kate Healy istället för Kate McCann på eftermiddagens hämtning

1 maj:
- ingen har "checkat ut" Madeleine på eftermiddagen
(och ingen har checkat ut o'Briens dotter på förmiddagen)
Citera
2019-03-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ja, fast nej, jag bad dig ta reda på det. Det var just det jag skrev, precis det du svarade på - forska själv istället för att be oss förklara. Du är inte insatt men du är jävligt säker på din sak. Eller så vill du bara gå emot strömmen och vara bland de väldigt få som tror att någon kidnappade henne utan omständigheter.. Rotera nu.
Va f..,nu börjar du ha teorier om mig med.Jag har ju nämnt att jag sett dokumentären på Netflix så
därav besöket här.Så du hade ingen fakta att komma med? Signaturen Zebrima är iaf hjälpsam som gav
oss skakiga signaturer och lite olika bokstäver&siffror (F'låt Zebrima,absolut inget illa menat mot dig)
men du vill inte ge mig någon fakta utan bara en massa floskel.
Ar det din lya och är bara ryggdunkare som är välkomna?
Du kan döma ut att hon blivit bortrövad trots att föräldrarna inte infunnit sig i lägenheten.Jag vet att jag
återkommer med dessa vittnesuppgifter men det är ju trots allt där vi befinner oss.
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2019-03-28 kl. 21:21.
Citera
2019-03-28, 22:00
Medlem
Mallemedes avatar
Citat:
Va f..,nu börjar du ha teorier om mig med.Jag har ju nämnt att jag sett dokumentären på Netflix så
därav besöket här.Så du hade ingen fakta att komma med? Signaturen Zebrima är iaf hjälpsam som gav
oss skakiga signaturer och lite olika bokstäver&siffror (F'låt Zebrima,absolut inget illa menat mot dig)
men du vill inte ge mig någon fakta utan bara en massa floskel.
Ar det din lya och är bara ryggdunkare som är välkomna?
Du kan döma ut att hon blivit bortrövad trots att föräldrarna inte infunnit sig i lägenheten.Jag vet att jag
återkommer med dessa vittnesuppgifter men det är ju trots allt där vi befinner oss.

Nej, jag vill inte ge dig någon fakta, jag vill att du tar reda på den själv. Du kan ju gå tillbaka ett par sidor och läsa det du skrivit fram tills nu - hur mycket har varit frågor och hur mycket har varit ifrågasättningar? Om du frågar, kan man svara, men jag tror inte du är ett dugg intresserad av svaren eftersom du bara ifrågasätter varje svar, nekar och låter allmänt grinig. Du har redan bestämt dig för din uppfattning av det hela och förnekar och bortförklarar alla andras svar till dig. Är det lönt då för mig att skriva en resumé om alla dessa 400 sidor plus allt annat man tagit del av som definitivt får det att se ut som allt annat än en kidnappning?
Citera
2019-03-28, 22:35
Medlem
Citat:
Nej, jag vill inte ge dig någon fakta, jag vill att du tar reda på den själv. Du kan ju gå tillbaka ett par sidor och läsa det du skrivit fram tills nu - hur mycket har varit frågor och hur mycket har varit ifrågasättningar? Om du frågar, kan man svara, men jag tror inte du är ett dugg intresserad av svaren eftersom du bara ifrågasätter varje svar, nekar och låter allmänt grinig. Du har redan bestämt dig för din uppfattning av det hela och förnekar och bortförklarar alla andras svar till dig. Är det lönt då för mig att skriva en resumé om alla dessa 400 sidor plus allt annat man tagit del av som definitivt får det att se ut som allt annat än en kidnappning?

Okej,jag går vidare.
Citera
2019-03-28, 22:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Ni som skriver i tråden och som är säkra på Madeleines föräldrars skuld, har ni läst Kate McCanns egen bok om fallet? Om inte annat för att få någonting att jämföra, något slags "motvikt".
Citera
2019-03-28, 23:07
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Angående creche-listorna så är även en siffra annorlunda i det telefonnummer de uppgett alla övriga dagar så står det plötslogt en 7:a istället för en 3:a på ett ställe i telefonnumret,

Skillnader vid creche-listan mot andra dagar:

3 maj:
- Madeleines namn stavas annorlunda (utan i) ser också ut som man plötsligt blandar stora och små E i namnet.
- En siffra blir 7 istället för 3 i telefonnumret man brukar uppge (tror det är Kates nummer)
- Kates signatur, speciellt den sista, är väldigt skakig och annorlunda mot tidigare i slutet av signaturen

2 maj:
- ingen förälder hämtar Madeleine, det är en "Nanny" som skriver ut henne på förmiddagen
- Kate skriver plötsligt sitt namn Kate Healy istället för Kate McCann på eftermiddagens hämtning

1 maj:
- ingen har "checkat ut" Madeleine på eftermiddagen
(och ingen har checkat ut o'Briens dotter på förmiddagen)

"Maddie’s last nanny remembers extraordinary details about that last day, but she doesn’t remember who picked up Maddie and at what time. “On Thursday the 3rd of May 2007, I remember Gerry dropping Madeleine off at the club between 9.15 and 9.20 a.m. I don’t remember who picked her up for lunch that day, but in the afternoon she returned for a swim. We carried out activities with other children. On that day, we practiced sailing and I remember meeting friends of Madeleine’s parents on the beach, David and Jane. At around 2.45 p.m., Madeleine returned to the Minis Club above the reception, but I don’t remember who brought her. On that afternoon, we went swimming. Kate picked up Madeleine in the Tapas Bar area, and as far as I remember, she was wearing sports clothes at that time and I deducted that she had been jogging. It was around 3.35 – 6 p.m.”

At what time did the little girl leave after all?

Catriona can’t remember. She remembers Kate’s jogging suit. That’s not too bad. Coincidentally, Catriona Baker didn’t go out with her friends that day (the 3rd of May 2007). “Some of my colleagues were going out, but I was too tired to accompany them.”

https://themaddiecasefiles.com/tvmai...18-t11806.html

Det verkar råda lite förvirring för nannyn gällande när maddie hämtades, hon har uppgett lite olika tider vid olika förhör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in