Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-03, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luj
https://imgur.com/a/gQ3VzI1

Vet inte om den länken funkar. Men bilden är tagen på en restaurang i Warszawa 2015. Den kom upp som ett minne på Facebook. Minns att jag reagerade med obehag på bilden. Restaurangen ordnade kalas och hade en hel vägg med bilder på barn. Varav denna var en. Säkert inte Maddie men ville ändå dela den.

Det är ju bara en flicka i en liknande solhatt och i samma ålder… inget konstigt med det? Man ser dåligt på bilden så går ju inte att avgöra utseendet.
Citera
2023-06-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Spår? Det finns vittnesmål om en man som burit iväg med en sovande flicka.
Från en kvinna som har ändrat sitt vittnesmål tills ingen längre orkade lyssna på hennes förvirrade pladder. Den som har satt sig in i fallet någorlunda kan inte komma till någon annan slutsats än att föräldrarna vet vad som hände Maddie. Det kryllar av indicier mot paret och de fick från timme ett, redan innan portugisisk polis anlänt till platsen, ett fullkomligt häpnadsväckande stöd från makteliten och från brittisk polis som frenetiskt skyddat dem från obehagliga frågor från de portugisiska utredarna. Paret McCann råkade förmodligen droga ihjäl Maddie och för att rädda sina karriärer hotade de med att avslöja Gordon Brown, Tony Blair eller någon annan höjdare som gillade att förgripa sig på barn om de inte fick statens beskydd. Märk väl att den portugisiska rättvisan aldrig har förklarat paret McCann oskyldiga och det är därför Gerry och Kate McCann inte ger sig innan någon annan fälls för brottet. Men det kan visa sig vara ett stort misstag att inte släppa saken då den portugisiska polisen knappast har glömt all den skit de fick ta emot då de påstods ha gjort ett dåligt jobb från dag ett. Kriminalaren som var ansvarig för utredningen skrev en bok för att rentvå sitt namn. Läs den som en motvikt till (de brittiska) tabloidernas ensidiga kampanj för att försvara kidnappningsteorin.

http://genreith.de/Maddie.pdf
Citera
2023-06-03, 18:40
Medlem
Om tysken bodde på hotellet samtidigt som McCann är ju saken en annan. Då kan han, precis som någon av de föregående trådskrivarna nämnt, ha noga planerat kidnappningen och laddat med substans att droga Maddie med.

Om det var föräldrarna har de väl dumpat henne i Atlanten. Och då är det nog ganska hopplöst…

Angående sovande barn. Jag visste inte att Maddie hade/har ADHD. Och jag ska definitivt inte uttala mig om hur ett adhd-barn sover. Har aldrig haft med ett sådant barn att göra.
Senast redigerad av Neverllejf 2023-06-03 kl. 18:44.
Citera
2023-06-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
http://genreith.de/Maddie.pdf[/url]

Stort tack för länken!
Citera
2023-06-03, 20:10
Medlem
Är det bara en enda person som uppgett sig sett det hela?
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Från en kvinna som har ändrat sitt vittnesmål tills ingen längre orkade lyssna på hennes förvirrade pladder. Den som har satt sig in i fallet någorlunda kan inte komma till någon annan slutsats än att föräldrarna vet vad som hände Maddie. Det kryllar av indicier mot paret och de fick från timme ett, redan innan portugisisk polis anlänt till platsen, ett fullkomligt häpnadsväckande stöd från makteliten och från brittisk polis som frenetiskt skyddat dem från obehagliga frågor från de portugisiska utredarna. Paret McCann råkade förmodligen droga ihjäl Maddie och för att rädda sina karriärer hotade de med att avslöja Gordon Brown, Tony Blair eller någon annan höjdare som gillade att förgripa sig på barn om de inte fick statens beskydd. Märk väl att den portugisiska rättvisan aldrig har förklarat paret McCann oskyldiga och det är därför Gerry och Kate McCann inte ger sig innan någon annan fälls för brottet. Men det kan visa sig vara ett stort misstag att inte släppa saken då den portugisiska polisen knappast har glömt all den skit de fick ta emot då de påstods ha gjort ett dåligt jobb från dag ett. Kriminalaren som var ansvarig för utredningen skrev en bok för att rentvå sitt namn. Läs den som en motvikt till (de brittiska) tabloidernas ensidiga kampanj för att försvara kidnappningsteorin.

http://genreith.de/Maddie.pdf
Citera
2023-06-04, 09:43
Medlem
Mer från twitter i ämnet. Lite foliehattvarning, för det känns så orealistiskt att det inte är omöjligt att det är sant.

Nu pratas det om att en snuff movie dykt upp på dark web, föreställandes John Podesta döda och dricka blodet från en liten flicka som sägs vara Maddie.

https://twitter.com/karma44921039/st...04760317960192

Men fantombilderna som tagits fram i McCann-utredningen är onekligen likt bröderna Podesta och Ghislaine Maxwell.. det går inte att komma ifrån.

Hittade denna artikel om filmen https://thepeoplesvoice.tv/horrific-...eleine-mccann/
Senast redigerad av AidanHunt 2023-06-04 kl. 09:46. Anledning: Ytterligare en länk
Citera
2023-06-04, 10:41
Medlem
Jag har sett det i alla fall. Men det var ett väldigt överaktivt barn. Sen bara slocknade han och föräldrarna kunde inte väcka honom över huvud taget när de skulle åka hem. Mammans reste honom upp men då föll han ihop på golvet och fortsatte sova. Andra barn brukar ändå vakna till något och bli arga osv när man väcker dem. Även om de också sover djupt. Men det här barnet sov verkligen djupt och kändes nästan som helt medvetslös. Jag slog då upp det och läste om fenomenet. Men när det gäller Maddie McCann verkar ju föräldrar ha gett henne läkemedel för att hon skulle somna i en tid som passade dem. Så de skulle få äta middag i lugn och ro.
Citat:
Ursprungligen postat av Neverllejf
Om tysken bodde på hotellet samtidigt som McCann är ju saken en annan. Då kan han, precis som någon av de föregående trådskrivarna nämnt, ha noga planerat kidnappningen och laddat med substans att droga Maddie med.

Om det var föräldrarna har de väl dumpat henne i Atlanten. Och då är det nog ganska hopplöst…

Angående sovande barn. Jag visste inte att Maddie hade/har ADHD. Och jag ska definitivt inte uttala mig om hur ett adhd-barn sover. Har aldrig haft med ett sådant barn att göra.
Citera
2023-06-04, 10:56
Medlem
Kvinnan som uppgav sig ha sett en man bära iväg med ett barn kände tydligen paret McCann. En man har dessutom gett sig tillkänna till polisen att han burit sin dotter i området vid ungefär samma tidpunkt. Åtminstone i efterhand var vittnet säker på att det var Madeleine hon sett. Tycker det mest verkar vara en efterhandskonstruktion faktiskt. När hon fick höra av Katie att Maddie var borta så tolkar hon det hon sett som att det var Maddie.
https://www.theguardian.com/uk/2007/...adeleinemccann
https://www.dailyrecord.co.uk/news/s...-four-12496049
Citera
2023-06-04, 13:07
Medlem
David_Ss avatar
Jag sätter mina pengar på Christian Brückner. Innan var jag säker på att det var föräldrarna, men efter att ha läst allt om denna våldtäktsmän och pedofil så är jag övertygad om detta.

Även dokumentären tycker jag tydligt visar på föräldrarnas oskyldighet. De måste ha
Planerar mordet och undanröjningen av kroppen vilket är mycket osannolikt.

Tyvärr blev Maddie nog utsatt för ett hemskt sexualmord och sedan nergrävd. Alternativt höll man henne fången som sexslav.
(Ensam gärningsman) ej pedofilring.

Rip Maddie🙏🏽
Citera
2023-06-04, 15:19
Medlem
Citat:
Är det bara en enda person som uppgett sig sett det hela?
Nej, det finns en vittnesuppgift till. Ett irländskt par som mötte en person sent på kvällen 3 maj på väg mot stranden och som bar på en livlös flicka som liknade Maddie, se länk nedan. Paret säger att mannen kan ha varit Gerry McCann. Därför har vittnesmålet tystats ner av brittiska myndigheter och media. Hela den här historien stinker av korruption och mörkläggning, antagligen i syfte att skydda pederaster på högsta politiska nivå. De pennalistiska internatskolorna verkar skapa mängder av makthungriga narcissister och psykopater med förvriden sexualsyn som inbjuder till utpressning av folk som vill slippa ta sitt straff som Gerry och Kate McCann. Jakten på småtjuven Christian Brückner är bara ett försök att få någon dömd för Maddiemordet så att paret McCann kan påstå att de då är rentvådda vilket de definitivt inte är för närvarande enligt portugisk rätt.

https://www.9news.com.au/world/smith...c-29018a0b9569
Citera
2023-06-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Även om de hittare en kropp, hur kan de avgöra identitet? Går det klämma ut dna ut ett skelett?
Självklart gör det det!
Citera
2023-06-04, 17:03
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Jo. Madeleine hade adhd och de blir ju mer eller mindre medvetslösa när de väl somnar. Han kan ju också ha haft egna droger med sig. Han visste väl att han hade ungefär 30 minuter på sig innan föräldrarna skulle titta till ungarna igen. Nu vet jag inte hur länge de varit på hotellet innan det hände. Men han kan ju mycket väl ha studerat familjen i dagar innan han valde tillfälle att agera.

Det varierar nog verkligen. Jag har adhd och har aldrig kunnat sova. Inte heller som barn, var extremt lättväckt samt uppe i varv till sent på natten. Och finns det info någonstans om att hon verkligen hade adhd, har aldrig sett det, och heller inte att man diagnosticerar så små barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in