Citat:
Ursprungligen postat av
MasterBait
Jo, du missade helt poängen med föregående inlägg. Det du skrev var exakt vad den personen menade.
Nix. Det inlägg jag svarade på ansåg att det inte var meningsfullt att diskutera modern konst med någon som inte förstod modern konst. Jag delar inte den uppfattningen. Det är bättre att förklara att modern konst inte bara är Clyfford Still eller getter med bilringar.
Inlägget var alltså tänkt som svar till den fiktiva dam som ansåg att fotboll "bara var en massa män som springer efter en boll" men som förstår konst. Det vill säga ett försök att demonstrera hur man kan svara någon som inte förstår istället för att bara avfärda personen i fråga eller uppvisa en elitistisk inställning av typen "du är dum som inte förstår".
Tydligen måst jag i fortsättningen vara lite tydligare med att påpeka vad jag menar.
För sakens skull bör jag nog tillägga att jag personligen tycker om Still men samtidigt förstår jag om inte alla uppskattar hans verk och avfärdar dem som "kludd". Angående geten med bilringen så är jag betydligt tveksamammare.