2008-03-30, 00:46
Medlem
LadySilvervargs avatar
Bilder kommer i morgon. Är alldeles för trött för att fixa det nu. Men det var en helt otrolig upplevelse! Var tvungen att pulsa i djupsnö och pilla upp ett fönster med en skruvmejsel för att komma in, men det var värt det! Vi var dock inte i hela sanatoriet, för vi höll på att frysa ihjäl, men det blir ett återbesök i sommar.
Citera
2008-03-30, 00:56
Medlem
Tomt Och Ödes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySilvervarg
Bilder kommer i morgon. Är alldeles för trött för att fixa det nu. Men det var en helt otrolig upplevelse! Var tvungen att pulsa i djupsnö och pilla upp ett fönster med en skruvmejsel för att komma in, men det var värt det! Vi var dock inte i hela sanatoriet, för vi höll på att frysa ihjäl, men det blir ett återbesök i sommar.
Weehaa!
Kan inte få nog av bilder från Sandträsk!
Hörde en dokumentär på radion om sandträsk och sedan dess har jag velat dit...
Men oturligt nog har man ju aldrig vägarna förbi ända dit upp...
Får alltid vända i boden...
Citera
2008-03-30, 19:21
Medlem
LadySilvervargs avatar
Här har ni bilder. Hojta till om det inte funkar. Har precis skaffat pixbox.
http://www.pixbox.se/alb756863
Citera
2008-03-30, 20:49
Medlem
Cormacs avatar
Bilderna funkade, kul att ni inte tagit kort på "det vanliga" som brukar vara det man ser (simbassängen o dyl)'

Vilken tid på dygnet var ni där?

Edit:
såg klockslagen på korten, inga påhälsningar av den ökända lokalbefolkningen med tanke på att det knappt var kväll då ni började?
Senast redigerad av Cormac 2008-03-30 kl. 21:02.
Citera
2008-03-30, 22:22
Medlem
LadySilvervargs avatar
Nej, vi var inte i hela sanatoriet som sagt. Vi höll på att frysa ihjäl. Men inga påhälsningar av lokalbefolkningen. Vi lyckades vara ganska diskreta och tysta.
Kul att du gillade bilderna! Vi ska dit igen i sommar och ta lite mer.
Citera
2008-03-30, 23:37
Medlem
Tomt Och Ödes avatar
Very nice!
Måste hålla med Cormac om att det var kul att se lite andra bilder...
Men WTF was up with the dildo-wheelchair?
Some freaky shit...
Citera
2008-03-31, 01:30
Medlem
gubbjävels avatar
Förbaskat bra jobbat LadySilvervarg med bilderna. Kanonroligt att se lite bilder därifrån vintertid med. Riktigt eggande att se Sandträsk igen.
Angående den där "dildo-rullstolen" som någon så fint uttryckte det, så är det som sitter på rullstolen en del av ett spel. Vi stötte också på de där skumma sakerna men insåg efter ett tags funderande att det handlar om en slags inomhus-bowling. Om nu tittar på mina bilder längre ned på länken kommer ni förstå.

Det ryckte till så pass i U.E-nerven nu när jag såg det här så jag var tvungen att uppa mina bilder från våran visit i Sandträsk i somras med. Jävlar vad sugen jag blev på att ut och jaga lite ställen igen...

Ni får härda ut lite lätt överexponerade bilder, jag är ingen hejare på att fotografera men försöker lära mig. Hoppas ni hittar någon bild som faller er i smaken iaf. Själv har jag nu jesus-målningen som favorit.

http://marmeladov.myphotoalbum.com/
Citera
2008-03-31, 01:50
Medlem
Tidigare i tråden har det ju talats om att byggnaden ska rivas? Någon som vet när man måste besöka platsen innan det är försent?
Citera
2008-03-31, 02:01
Medlem
Tomt Och Ödes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amethyst
Tidigare i tråden har det ju talats om att byggnaden ska rivas? Någon som vet när man måste besöka platsen innan det är försent?
Du bör nog passa på snarast.
Den nya ägaren ska visst renovera och göra nåt där.
Men, så sade ju den förra ägaren också...
Citera
2008-03-31, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySilvervarg
Här har ni bilder. Hojta till om det inte funkar. Har precis skaffat pixbox.
http://www.pixbox.se/alb756863

Tack, fina och intressanta bilder.
Lite långt att åka för att besöka men verkar vara ett intressant ställe.
Citera
2008-03-31, 14:34
Medlem
Jeegs avatar
Folk som kan vara intresserad att göra ett besök i sandträsk får gärna PM:a mig. Jag och några andra personer ska dit inom några veckor, så hör gärna av er om ni vill hänga me de är roligare om man är fler!

// Jeeg
Citera
2008-03-31, 19:28
Medlem
LadySilvervargs avatar
Tack för all den underbara responsen! Ska föra vidare kommentarerna till min sambo som stod bakom kameran.
Jo, angående den där dildoliknande grejen på rullstolen: vil höll på att garva ihjäl oss när vi såg den! Men nu vet vi vad det är! Tusen tack!
Kul att vi kunde återuppväcka intresset för denna otroliga byggnad! Känslan i den är helt enorm! Det känns som om hela stället lever!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in