2012-11-03, 01:47
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stackaren
Hahahahahaa

Det här inslaget är fan ett hån mot folk som levt i krigsdrabbade länder.
ja jag tänkte på det oxå o under reportagets gång undrade jag på vilka skador dom fått. Hur stor invaliditet/bestående skador fick de???
Han hade alltså fått sår på händerna och hon övergående hörselskada.
På något sätt kändes det som om dom hade brist på inslag.
Citera
2012-11-03, 04:35
Medlem
Ang fyrverkeribatteriet som avfyrades på felaktigt sätt

Citat:
Ursprungligen postat av Stackaren
Det här inslaget är fan ett hån mot folk som levt i krigsdrabbade länder.

De hade ett inslag på TV häromdagen, där de lät denna batteri avfyras på ett felaktigt sätt (ett stort antal raketer som normalt skjuts rakt upp). Här lade de batteriet på sidan, så de sköts av vågrätt.
Jo, det blev ganska så effektfullt. Skotten gick upp till något hundratal meter åt sidan, eller tills de träffade något. Batteriet vreds för varje skott, så den spred raketerna varvet runt... Det såg rätt läskigt ut, det gjorde det.

Givetvis ingen jämförelse i övrigt med riktiga bomber som är gjorda för att döda, skada och spränga sönder.

Men klart värre än allt på Liseberg och mer än nog för medelsvensson som inte har en aning om riktigt krig och riktiga skador.
Citera
2012-11-03, 07:54
Medlem
F Lars Backs avatar
Bilden efter 4.54 är otrolig.
Citera
2012-11-03, 23:58
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
ja jag tänkte på det oxå o under reportagets gång undrade jag på vilka skador dom fått. Hur stor invaliditet/bestående skador fick de???
Han hade alltså fått sår på händerna och hon övergående hörselskada.
På något sätt kändes det som om dom hade brist på inslag.

Ni som klagar på fyrverkeriinslaget måste ju vara lite svagbegåvade. Familjen hade uppenbarligen tur som inte råkade ut för allvarligare skador och frågan om ansvar och ersättning är principiellt intressant. Har ni sett inslaget vid 25 minuter?

Nästa inslag handlar om strumpbyxor och du menar att de inkluderade fyrverkerierna för att de hade brist på inslag?

Off topic: Tjejerna som diskuterar strumpbyxor i inslaget efteråt fick mig att skratta.
Senast redigerad av Bjurra 2012-11-04 kl. 00:11.
Citera
2012-11-04, 02:43
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Ni som klagar på fyrverkeriinslaget måste ju vara lite svagbegåvade. Familjen hade uppenbarligen tur som inte råkade ut för allvarligare skador och frågan om ansvar och ersättning är principiellt intressant. Har ni sett inslaget vid 25 minuter?

Nästa inslag handlar om strumpbyxor och du menar att de inkluderade fyrverkerierna för att de hade brist på inslag?

Off topic: Tjejerna som diskuterar strumpbyxor i inslaget efteråt fick mig att skratta.

Tycker du att följande är korrekt?
03:36
hans ansikte är bortsprängt helt, det är bara blod och svart kvar
Citera
2012-11-04, 09:07
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra

Men tanke på de andra olyckorna, tom med dödsfall, som har skett i Sverige med dessa fyrverkerier, så såg jag dessa personers medverkar i Plus som patetisk.
Citera
2012-11-04, 11:08
Medlem
rogerks avatar
http://m.expressen.se/nyheter/skulle...pades-av-vakt/
Bild=ja
Namn=japp
Citera
2012-11-04, 12:16
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Bild=ja
Namn=japp

Ett enormt tryck på typ Skogskyrkogården en sån här dag. Det borde dottern ha räknat ut. Det går bara inte att privatbilar åker kring kors och tvärs.

Egentligen bra att Expressen tar upp en sån här skitstory, som avslöjar arrogant egoism. De ansvariga för Skogskyrkogården fick ju ordentligt med utrymme att förklara.
Citera
2012-11-04, 14:17
Medlem
Butterss avatar
Undrar vad barnen får höra i skolan på måndag...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15719123.ab
Citera
2012-11-04, 23:32
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Tycker du att följande är korrekt?
03:36
hans ansikte är bortsprängt helt, det är bara blod och svart kvar

Med tanke på hur han såg ut efter sjukhusbesök såg han förmodligen för jävlig ut precis efter olyckan men ja, klart det är en rätt grov överdrift.
Citera
2012-11-04, 23:34
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Men tanke på de andra olyckorna, tom med dödsfall, som har skett i Sverige med dessa fyrverkerier, så såg jag dessa personers medverkar i Plus som patetisk.

Nu medverkade personerna inte i Plus för att det var den värsta fyrverkeriolyckan i mänsklighetens historia utanför att ansvarsfrågan var oklar och alla skyllde på alla. Tack vare Plus gav If med sig och betalade ut ersättning till familjen. Något mer du behöver veta?
Citera
2012-11-05, 15:57
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Bild=ja
Namn=japp

Heter hon Ank-ICA eller har expressen stavat fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in