2013-07-15, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Du måste vara totalt intelligensbefriad eller synskadad om du tror dessa flodhästar väger 72kg/st. Hoppas verkligen att det blir dyrare för övergödda suggor på offentliga tillställningar med tanke på hur djävla illa dessa luktar och ser ut.

Hördu din sketna toalettstol...hur intelligensbefriad är inte du! Du har fan i mig ingen aning om hur långa dom är, det står inte i artikeln, jävla sadist!
Citera
2013-07-15, 15:01
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrajt
Vakten är ju bara rädd om deras liv, tänk om karusellen kraschar? Inte så kul för de som åker då.

Samma med längd, är man inte tillräckligt lång så är det bara att bli längre, är man för stor så bantar man.

peace
Om du ser hur rutschkanan är utformad så är det som en ramp som går vertikalt upp och risken fanns ju att dessa två anfådda sjökossor hade skickats upp i omloppsbana kring jorden om de hade fått rulla ner i backen. Fan vilka världsfrånvändande idioter dessa måste vara som tror att de skall få sympati för att de har ätit sig till extrem övervikt. Man ser ju knappt deras män som står bakom dem på bilden för att de är så feta.
Citera
Medlem
LinLins avatar
Okay, om de där väger högst 150 kilo tillsammans är jag Natalie Portman. Det är vaktens jobb att se till att skador inte sker; vad ska han göra? Naturligtvis bör man inte säga "ni är för feta," men han hade ju rätt.
Citera
Medlem
Bullgummas avatar
"Min sambo och hans kompis väger mer än 150 kilo tillsammans och de åkte."

So? Betyder det att det är ok bara för det? Var finns säkerhetstänket? Om jag nu var feldimensionerad för en åkattraktion av något slag så skulle jag ju inte ge mig på det bara för att der ser skoj ut. Är jag feldimensionerad kan det ju bli direkt farligt både för mig och för andra i omgivningen.

Och som det skrivits i tråden av en som faktiskt var närvarande så har Aftonbladet naturligtvis skapat en större "nyhet" av det hela än vad det egentligen är.
Citera
2013-07-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Hördu din sketna toalettstol...hur intelligensbefriad är inte du! Du har fan i mig ingen aning om hur långa dom är, det står inte i artikeln, jävla sadist!

Man ser på bilden att dom åtsminstone väger 90+kg, feta kossor är vad dom är.
Citera
2013-07-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Det är knappast empatistört att gnälla på fetton. Vad som är empatiskt är att gnälla så att de förstår att de bör gå ner i vikt. Genom att göra det markerar man, medvetet eller undermedvetet, att man inte vill att de ska få diabetes och dö i förtid. De flesta av dem saknar självinstinkt och anser att de inte är så feta som "man kan tro". Jag är ex-fetto själv och vet således vad jag talar om.

Det beror väl på "hur" i så fall...om du inte fattar det, är du jävligt empatistörd....gnällandet kan ju få motsatt effekt också, att dom som kränks och gnälls på mår dåligt och går ännu mer upp i vikt. Tror du att du gör något gott om du säger till någon "fy vad äcklig du är, ditt jävla fetto, det är ju bara att gå ner i vikt" ???????
Citera
2013-07-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Man ser på bilden att dom åtsminstone väger 90+kg, feta kossor är vad dom är.

Nejdå...dom kan vara kortväxta..och dessutom lägger fotona alltid till några kilon.
Citera
2013-07-15, 15:10
Medlem
Skohornets avatar
"Vi kände oss generade". Om något lär det väl vara ännu mer genant att gråta ut i pressen
Citera
2013-07-15, 15:12
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Nejdå...dom kan vara kortväxta..och dessutom lägger fotona alltid till några kilon.

Känner du dig träffad?
Citera
2013-07-15, 15:15
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
"Vi kände oss generade". Om något lär det väl vara ännu mer genant att gråta ut i pressen

Eller hur. Hur mycket sympati tror dom att dom kommer få av människor (bortsett från en och annan tjockis där ute i stugorna). Varför ska man visa sympati för dessa fetton? Vill de leva en degenererad livsstil full av lättja och smörbakade chips får de gärna göra det, men de ska fan inte komma och klaga om något påpekar konsekvenserna av hur de lever sina liv.
Citera
2013-07-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17133430.ab

Ja, det enda upprörande i den här artikeln är att ägare verkar prioritera att inte "kränka" någon före att faktiskt se till att maxviken, som är en säkerhetsgrej, upprätthålls. Extremt dåligt beteende av en chef att inte backa upp sina anställda i ett sådant här jobbigt (speciellt efter den mediala uppmärksamheten), men fullständigt korrekt beslut.

Edit: 2009 sa (knubbisen) Andreasson (ägare av äventyrslandet) att "Säkerheten går först." här: http://hallandsposten.se/nyheter/hal...hardare-regler En inställning han verkar ha reviderat till dags dato.

Håller med det är mycket dåligt av chefen att inte stötta sin personal.
Vakten personligen bryr sig inte men han gör det pga av sitt jobb.

Hur ska vakten kunna sköta sitt jobb i fortsättningen om denna inte får göra sitt jobb
Citera
2013-07-15, 15:21
Medlem
I Sverige är det bättre om tjockisar välter ner en hel åkattraktion så någon dör än att de blir kränkta. Precis som att det är bättre att kvinnor jobbar som fångväktare och poliser än män. Bättre att vara invandrare än svensk.

Man tror man håller på med jämställdhet. Men man missar verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in