För balansens skull.
Problemet är väl aftonbladet eller media i det hela som skriver om skiten. Om dessa så kallade journalister ville, (vilket de helt uppenbart ser ut att inte vilja!) skulle källgranska om än så litet som ett uns, så skulle därmed saken lätt vara utagerad och paret därmed stå där med skägget fastlimmad i brevlådan!
Men att sälja lösnummer väger tyngre och det rent journalistiska även det etiska får sedan stå bi. Att så som jag som har varit ganska så närstående stör mig på just det faktum, ifall jag här nu utrycker mig milt så även diplomatiskt.
Och visst, ni har rätt, en klar störning i tankeverksamheten finns,,, nog,,, där tvivelsutan.(Med risk för att bli stämd av min egen amatörpsykologianalys. Paret älskar att hota med diverse stämningar och polisanmälningar även så att verkställa dessa.)
Men man måste medge att paret är väldigt duktiga på att dupera medier, även dra i ”rätt” trådar då för att skapa sig själva utrymme i media.
Det finns här en slående likhet i sättet att förhålla sig till verkligheten, att benhårt förneka, anklaga, dupera att även gå hårt åt de som ifrågasätter deras handlingar och motiv. Även om man blir överbevisad om sanningen söker man vägar att kringgå det rent uppenbara.
https://www.flashback.org/t1641161
Jag eller vi, som sitter som åskådare till denna uppenbara ”fars” hoppas att förnuftet segrar, men om vi tar och tittar i backspegeln så ser vi att detta lär inte ta slut. Detta lär bara vara första akten på denna sjuka persons egentillverkade dokusåpa. Jo men visst, hon har väldigt god hjälp utav sin lika förvirrade make. Återigen förlitar jag mig här på min amatörstatus som psykolog!
Att skylla på barndomen är lätt, men det har jag inte så mycket för. Men att analysera vad som pågick under hennes senare del av tonåren och framåt, lär emellertid vara mer intressant. Sedan ur ”Lisas” synvinkel lär det inte vara lätt oavsett hon nu tror på sitt dravel eller ej ,,att komma sig ur sitt eget strypgrepp av halvsanningar och rena lögner. Om det nu överhuvudtaget är möjligt!
Sedan kan jag konstatera att även om hon är råkar vara felprogrammerad så finns det där en annan del i programmet som fungerar alldeles förträffligt, rent av kristallklart. Åter kan jag bara beklaga att hon inte lät den delen av henne vara den mest dominerande. ( Jag får här en än gång hänvisa till min status ovan)
Nåväl det är lika bra att sätta på sig säkerhetsbältet och se vart hän det barkar, för en sak som erfarenheten av detta par säger mig är att : det lär bli en fartfylld även guppig och kurvig väg som vi skall åka i, och det är inte jag/vi som håller i ratten.