Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-07-15, 00:29
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Hr diskuterar vi allt som rr graffiti relaterade brott och straff samt polisens arbete kring graffiti.

Hr diskuterar vi inte:

Direkta uppmaningar om hur man undviker att bli haffad osv.

Undantag gller efter brottet.

Exempel:

Detta hr INTE hemma hr:

-Hej jag ska ut och bomba en skola, hur ska jag gra fr att inte ka fast?

Detta hr hemma hr:

-Hej, jag var ute och bombade en skola igr och jag undrar om polisen skulle kunna haffa mig om bla bla bla bla bla bla osv osv.

ven berttelser om era upplevelser kring graffiti relaterade brott och straff kan postas. (Och uppskattas vl.)

I vrigt, hll er till reglerna ovan.

Klara, frdiga, SKRIV!
Citera
2007-07-15, 01:27
Medlem
bra initativ, en sn hr trd behvs
Citera
2007-07-15, 02:19
Medlem
finkelansvarigs avatar
har funderat ver en sak, man hr ju skrckhistorier om snubbar som torskar p en tag och ker p att betala skadestnd fr alla samma tags,
detta kan ju inte hlla i rtten, jag menar man mste ju BEVISAS skyldig, man kan ju sga att man hrmade nt man hade sett innan och att man abgsolut inte r delaktig i resten av tagsen,?
Citera
2007-07-15, 02:27
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finkelansvarig
har funderat ver en sak, man hr ju skrckhistorier om snubbar som torskar p en tag och ker p att betala skadestnd fr alla samma tags,
detta kan ju inte hlla i rtten, jag menar man mste ju BEVISAS skyldig, man kan ju sga att man hrmade nt man hade sett innan och att man abgsolut inte r delaktig i resten av tagsen,?

Du kan inte i dagslget torska fr alla likadana tags i Sverige.
S lnge du inte erknner eller polisen fr in bevis p allting.
Citera
2007-07-15, 11:43
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memorexonece
Du kan inte i dagslget torska fr alla likadana tags i Sverige.
S lnge du inte erknner eller polisen fr in bevis p allting.

Bra att veta.

ven om man har skisser o massa samma tags p papper hemma s kan de inte binda dig till nt annat n just den enskilda tagen?
Citera
2007-07-15, 12:27
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabian FoXX
Bra att veta.

ven om man har skisser o massa samma tags p papper hemma s kan de inte binda dig till nt annat n just den enskilda tagen?

Tror jag vl inte. Dom kan ju inte bevisa att det r just du som gjort alla tags. Kan ju lika vl ha varit nn unge som kommit ver en marker gtt ut gjort sin "idols" tag verallt :P
Citera
2007-07-15, 14:03
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabian FoXX
Bra att veta.

Precis. Men vi fr se hur det blir i framtiden.
D rcker det inte med att har lagt undan 10 000-20 000kr fr att veta att man klarar av ett torsk ekonomiskt.
Citera
2007-07-15, 16:06
Medlem
brcks avatar
Borde ju egentligen inte vara mjligt att torska fr alla tags, d det mste bevisas bortom allt rimligt tvivel att man verkligen gjort alla och det r vl i princip omjligt om man inte tas p bar grning vid samtliga. Man kan helt enkelt inte, rent juridiskt, veta att en person gjort samtliga tags med en speciell bokstavskombination. Detta verkar dock vrat fina rttssystem g ifrn mer och mer. Graffiti r ett brott som sticker i gonen p de styrande, och allt kommer att gras fr att det ska stoppas. Att man skiter i en av de grunder som demokrati bygger p r ett exempel p detta.

De ska hyra in handskriftsexperter vid rttegngar, men hur fungerar detta nr det gller sprayfrg p en yta?
Citera
2007-07-15, 16:11
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brck
Borde ju egentligen inte vara mjligt att torska fr alla tags, d det mste bevisas bortom allt rimligt tvivel att man verkligen gjort alla och det r vl i princip omjligt om man inte tas p bar grning vid samtliga. Man kan helt enkelt inte, rent juridiskt, veta att en person gjort samtliga tags med en speciell bokstavskombination. Detta verkar dock vrat fina rttssystem g ifrn mer och mer. Graffiti r ett brott som sticker i gonen p de styrande, och allt kommer att gras fr att det ska stoppas. Att man skiter i en av de grunder som demokrati bygger p r ett exempel p detta.

De ska hyra in handskriftsexperter vid rttegngar, men hur fungerar detta nr det gller sprayfrg p en yta?

Precis, hur bra fungerar det att spra den skyldige via handstilen med spray nr dessutom mnga som kr inte anvnder en egen stil utan tar influenser av andra.
Detta borde glla speciellt vid bombing, inte speciellt mnga som har en egen bombingstil.
Citera
2007-07-15, 16:18
Medlem
brcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_arne
Precis, hur bra fungerar det att spra den skyldige via handstilen med spray nr dessutom mnga som kr inte anvnder en egen stil utan tar influenser av andra.
Detta borde glla speciellt vid bombing, inte speciellt mnga som har en egen bombingstil.

Kan frestlla mig att de goda handskriftsexperterna sger "Ja, det finns inget tvivel att den hr personen gjort alla tags". Inte fan lr ngon ifrgastta dem, vem bryr sig om en klottrare liksom? Precis som nr vra vnner vktarna vittnar.
Citera
2007-07-15, 16:24
Medlem
Sputts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brck
Kan frestlla mig att de goda handskriftsexperterna sger "Ja, det finns inget tvivel att den hr personen gjort alla tags". Inte fan lr ngon ifrgastta dem, vem bryr sig om en klottrare liksom? Precis som nr vra vnner vktarna vittnar.
Varfr skulle dem inte lite p honom, det r ju antagligen den talade som har sttt fr skert 80% av dem aktuella tagsen.
Citera
2007-07-15, 17:37
Medlem
Freegs avatar
Hur fungerar det med crew tags d har jag alltid undrat.. om alla i ett crew drar ganska lika tags ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in