Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-25, 22:54
  #817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Troligtvis var det mestadels skräp. Men satan så mycket kort! Om inte annat är det ju synd att inte kunna titta på den fantastiska konsten som fanns på många kort.

Tack!

Ja, det var en jädra massa kort därav jag valde att slänga det... mest för att jag var stressad den dagen likaså men tänkte efteråt fan vad synd det är...

Om jag hade haft valet idag så hade jag troligtvis sparat dem, frågan är vart jag ens kan se värdet på korten.
Citera
2023-06-26, 10:20
  #818
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Troligtvis var det mestadels skräp. Men satan så mycket kort! Om inte annat är det ju synd att inte kunna titta på den fantastiska konsten som fanns på många kort.

Även värdefulla kort är mer eller mindre värdelösa om de spelats med dem.
Du behöver ha dem i mint/near mint för att de ska vara värda några större summor.
Citera
2023-12-08, 14:34
  #819
Medlem
katr00pzzs avatar
Har länge försökt att bygga en commander kring "The Ur-Dragon" vilket är riktigt cool men helvette va svårt det är att få till en lek som fungerar med den. Speciellt för den galna manarampen som krävs och efter det inte få den borttagen av någon annan spelare innan det är din tur igen.

Skulle gärna vilja ha lite tips, har ni några bra mana ramp combos som kan fungera? Kommer även lägga till några enchantments som hindrar folk att slänga spells på den när den väl är ute och så, men viktigt då att få till mycket mana för att ha råd att slänga allt under sin runda.
Citera
2023-12-09, 01:21
  #820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katr00pzz
Har länge försökt att bygga en commander kring "The Ur-Dragon" vilket är riktigt cool men helvette va svårt det är att få till en lek som fungerar med den. Speciellt för den galna manarampen som krävs och efter det inte få den borttagen av någon annan spelare innan det är din tur igen.

Skulle gärna vilja ha lite tips, har ni några bra mana ramp combos som kan fungera? Kommer även lägga till några enchantments som hindrar folk att slänga spells på den när den väl är ute och så, men viktigt då att få till mycket mana för att ha råd att slänga allt under sin runda.

svår spelat med så tunga grejor. får försöka rampa hårt med gröna kort som letar länder. Lättare att behålla sina länder än mana rocks. Kombination av mana rocks, och gröna ramp kort. cultivate etc. Har inte kört UR själv men man kanske kan prova Jegantha eller nåt liknande. ruby medallion osv är nice och bättre än vanlig mana rock om man spelar flera kort per turn. och det kan man absolut göra med Ur om du satsar på billigare kort.

Finns en del kort som sänker kostnad ytterligare. heralds horn osv.

drakar som ger teasures. goldspan dragon. kolla goldspan nu, minns inte den gav dubbel mana för treasures men den är given då.

curse of oppulence? goblin som ger treasures per artifact Dockside, svin dyrt kort dock. likaså Smothering tithe.

dragon speaker shaman, dragon lord servant. detta är goblins dock. Swashbuckler extraodinarie som också ger treasure etb.

counter spells så klart bra att ha. svårt att stoppa cyclone rift annars oavsett vad du har för enchatments. sen har du vit så skaffa teferis protection och så klart heroic intervention.

egentligen behöver du inte spela din commander. skaffa vanliga gröna card draw kort istället och bara njut av att spela dragon med lägre kostnad hela gamet och vinn på så sätt. Tror det är en enklare strategi än att anpassa 1/3 del av leken bara för att klara rampen och sen en stor del för att skydda den sen. kul betala 7mana som kan dödas av en 3 mana kort liksom. ska du ha en counterspell också på det eller 2. svårt. I utbyte slänger du in ett par extra card draw kort bara, finns hur många bra som helst i grönt. du kan köra dragon tempest t.ex. och spamma billiga drakar. finns flera röda enchantments som kan göra skada på liknande sätt för att inte bara vara beroende av attack dmg eller dubbla upp lite (flame shadow conjuring, warstorm surge). earthquake också fint. Efter 2 spelare är utslagna då kan du spela din Ur dragon och avsluta gamet lite lättare, så det blir finisher, du behöver inte stress rampa och med en spelare kvar mycket enklare att skydda den. Vid det laget kanske du har något som kan ge haste också och på så vis inte behöva vänta en turn. så kanske gå bort ifrån att tänka att Ur ska vara hela game planen. goldpan + flame shadow så får du två treasures.

sen hellkite med treasures är ju en extra win condition i sig. så kan du horda treasures som en riktig drake sen bara lägga hellkite och vinna. revel in riches också alternativ.

mechnized production om du vill vara riktigt svinig. ancient copper dragon är en annan men svårare att landa.

Sen har du svart också, finns betydligt enklare sätt att "fuska" in permanents utan att betala kostnad än att trigga ur dragons ability. om det är det som lockar. sneak attack är ett riktigt svinigt kort och jag tror det funkar med flameshadow, men inte helt säker kolla upp reglerna om "put" där. Har du Scion-UR så kan den sen hämta detta kort från graveyarden igen.

Galazeth Prismari

Tireless Provisioner

Treasure Map

Anointed Procession + gold span + flame shadow. det blir mycket tokens av det.

Parallel Lives, Primal Vigor, Doubling Season, Second Harvest

enchantments som dubblar tokens brukar vara ganska dyra dock. säger inte du måste spela mot treasures för att vinna på det sättet, men det funkar bra som ramp också.
__________________
Senast redigerad av Izzachar 2023-12-09 kl. 02:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback