vad sger ni om detta. har i min uppvxt alltid blivit informerad om att de inte finns ngra
D det har varit p tapeten relativt ofta de senaste ren s r det konstigt att du ftt fel information. Du fr se ver dina informatrer och om ndvndigt skaffa mer sanningsenliga och korrekta kllor.
Det finns ett antal asteroider som kommer passera nra jorden inom vran livslngd. Av de asteroider vi de senaste ren ansett som farliga har sannolikheten fr en trff sjunkit desto mer vi kunnat studera dess bana. En av dessa r 2004 MN4, som kommer passera nra oss 2036, jo mer vi kunnat studera den och faststllt dess bana jo mer har sannolikheten fr en trff minskat.
Det farliga r dock inte de vi har koll p utom de som vi inte vet om.
vem vill leta fram trden dr man fr se hela artikeln tas tillbaka av aftonbladet? tror det r 9 st artiklar om den dr jvla asteroiden, i den frsta s skriver man att asterouiden inte kommer trffa, men sen s kommer den nrmre och nrmre fr varje artikel.. dom brukar kra den dr minst en gng om ret.
Jag tnker fortstta med att propagera fr att sannolikheten antingen r 1 eller 0, frmodligen 0.
Jag tror du inte frsttt sannolikhetsbegreppet. Det r ett mtt p vr kunskap om ett fenomen och uttrycks i frhllandet mellan de inom kunskapsramarna mjliga utfallen.
Frst och frmst r det 1:45 000 att den trffar jorden, det r -ganska- lite.
Om det vore s att den dr fula ettan vinner och asteroiden verkligen kommer krasha in i jorden, s r det inte s jttesvrt, enligt Illustrerad Vetenskap, att f den ur jordens bana.
Om jag kommer ihg rtt s skulle man skicka upp en ngorlunda stor raket som ker frbi den och pverkar dess bana med hjlp av sin gravitation s pass att asteroiden missar jorden, vilket lter ganska vettigt och bra. Bttre n att sprnga skiten som i Armageddon och riskera en jttedrs av asteroidskrp regnandes ver jorden ^^
Sedan la de ven till att ett av problemen med denna plan r att folk brkar ver vem som ska betala fr att rdda vr lilla jord, s ironiskt nog finns det en chans att mnniskans snlhet blir vr undergng ^^
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!