Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-29, 15:54
  #589
Medlem
Chickenkillers avatar
Har två Aikido Bokken i paraplystället. Hårda en-meters träsvärd.

http://www.trueswords.com/images/pro...DTONTL_540.jpg den stilen fast utan handtaget.

och ett knogjärn med taggar vid nattduksbordet.
Citera
2009-01-29, 17:13
  #590
Medlem
FreeThinkers avatar
Det här är allt skydd jag behöver.

http://img239.imageshack.us/my.php?image=mygunfk8.jpg
Citera
2009-01-29, 22:28
  #591
Medlem
Sieglindes avatar
Haha, vilken kul tråd!
Själv så jag har inga som helst tillhyggen utplacerade i lägenheten.
Jag litar på min plåtklädda dörr som alltid är låst, och jag öppnar inte om det är någon okänd som ringer på.
Men ett ex. hade, förvisso inte ett baseballträ, men ett gammalt bordsben innanför dörren. Konstigt nog så kom jag mig aldrig för att fråga vad det var för hotbild han ansåg sig ha.
När jag var yngre, och hade precis flyttat hemmifrån så hade jag lite "skumma" grannar. Då ett tag var jag lite nojig och sov med en kniv inom räckhåll. Nu i efterhand känns det lite fånigt. Men det var då det, numera är jag ganska cool och inte så harig av mig
Citera
2009-01-30, 02:41
  #592
Medlem
Mr.Patrics avatar
Personskydd 24/7 i form av hund modell mindre men ack så skarpladdad. I bilvärlden hade hon kallats en "sleeper", harmlös på utsidan, grym på insidan. Ypperligt luktsinne när man jagar äppeltjuvar. Grym hörsel när Polacken eller skolungarna ska in på tomten och tjåla. Passande instinkter när man möter ryssen ute på långpromenad. Förutom att hon behöver ränna runt området då och då för att spåra ett rådjur, en hare eller något annat så är hon fan i mig bättre än en livvakt från SÄPO (inget från SÄPO:s fabrik är ju direkt övertygande...).
Utöver henne som alltid är utplacerad vid mina fötter så har jag "alltid" en Smith & Wesson i byxlinningen/handen. Givetvis en av deras knivar - ska ju inte överdriva.
22cm full längd och hälften ihop vikt. Någon sekund från byxan till handen färdig att användas (en hands), ännu snabbare med två hands varianten. Perfekt då den inte kan klassas som springkniv (krävs bra med träning innan man kan hantera den snabbt/smidigt/passande). Att den dock uteslutande används till att pilla på skruvar i hissar/tuben/pendeln, öppna förpackningar, kapa kablar eller annat skoj är ju en annan femma. När de flesta tror man har användning för den är händerna flera gånger bättre att använda. Så länge man inte är den anfallande personen, ska man råna någon är den perfekt, stab 'n grab.

Utöver dessa, som mer eller mindre alltid finns vid min sida så har jag två kameror som filmar gata/tomt/villa som filmar 24/7. har haft en hel del inbrottsförsök så de är riktigt användbara. Rörelsedetektor på gången mellan gata och dörr - går främst till en lampa men ger även ett ljud i huset 20-40sek innan en gående person når dörren, fräckt...
Slagträ mellan dörren och gatan - på sommarnätterna är det ofta folk man får jaga bort från tomten. I och för sig oftast "harmlösa" ungdomar men på min tomt hör de inte hemma.

Inomhus finns ett helt perfekt litet slagträ innanför dörren (diskret, extremt lättåtkomligt och mycket effektivt) utifall någon försäljare vill mer än att sälja. Utöver det finns flera strategiskt utposterade tillhyggen. Har dock aldrig haft inbrott ett lyckat inbrott i huset så har aldrig fått testa "systemet". "tyvärr" tror jag hunden redan skulle stå och tugga på tjyven innan jag tatt mig upp ur soffan/sängen. Vid bilinbrott (numera högljudda försök till) hinner man inte tänka på inomhus-artilleriet utan plockar slagträt utanför huset och ränner efter ett par hundra meter. Om inte personen är för stor vill säga. Då stannar man och säger man "fot", "skall" och skriker "kom då fegis" med dov röst....

Usch, är speedad på Fanta och har natt-tråkigt. Måste skaffa jobb. Måste sluta skriva.
/Läses med blandad ironi. Inget är påhittat, dock är det långt ifrån så dramatiskt som det kanske låter för en del. Alla som kan hantera sina nävar vet att en kniv inte är bra som skydd. puss.
__________________
Senast redigerad av Mr.Patric 2009-01-30 kl. 02:47.
Citera
2009-01-30, 02:47
  #593
Medlem
109740s avatar
Jag har ett befäl från lumpen som står i M90 och grön basker som väntar bakom dörren på att en obehörig skall försöka sig på att äga tillträde.
Citera
2009-01-30, 02:53
  #594
Medlem
Mr.Patrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Jag har ett befäl från lumpen som står i M90 och grön basker som väntar bakom dörren på att en obehörig skall försöka sig på att äga tillträde.

Vart köpte du honom? Har de kostymklädda också? Skulle vilja ha den typiska CIA-agentlooken ståendes utanför dörren. Gärna en sån där "ambasadmilitär" ståendes vid grindarna som stoppar Jehovas också.

Slår vad om att i USA hade man haft råd med en bodygard/housekeeper med vapenlicens. Här får man först dödshota sig själv, be någon begå mordförsök på än och sen hänga ut sig själv som mångkulturskämpe samt pedofil på Info14 för att få chans till livvakt. Tråkigt. Borde vara var mans rättighet att känna sig viktig.
__________________
Senast redigerad av Mr.Patric 2009-01-30 kl. 02:56. Anledning: trött i ögat märker jag......
Citera
2009-01-30, 03:18
  #595
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Patric
Vart köpte du honom? Har de kostymklädda också? Skulle vilja ha den typiska CIA-agentlooken ståendes utanför dörren. Gärna en sån där "ambasadmilitär" ståendes vid grindarna som stoppar Jehovas också.

Slår vad om att i USA hade man haft råd med en bodygard/housekeeper med vapenlicens. Här får man först dödshota sig själv, be någon begå mordförsök på än och sen hänga ut sig själv som mångkulturskämpe samt pedofil på Info14 för att få chans till livvakt. Tråkigt. Borde vara var mans rättighet att känna sig viktig.

Avdankad militär. Rätt hög i graderna. Tony i förnamn, Stigsson i efternamn. Hört talas om han?

Skämt åsido, har man verkligen inte rätt att ha livvakt i Sverige om man har råd med en? Det borde man väl ha? Hur klarar sig kändisarna? Är det bara SÄPO som får leka livvakter?

I övrigt har du rätt, jag hade gärna haft Högvakten utanför min lägenhetsdörr med pågång, avgång, rabblande av OBSLÖSAn och hela jävla köret i min trappuppgång. Gärna högt och myndigt så att det ekar ordentligt mitt i natten. Soft om man kommer hem från krogen med ett ragg så går han upp i givakt eller ngt...
Citera
2009-01-30, 04:11
  #596
Medlem
CharlieRs avatar
Jag har ett ganska effektivt tillhygge: psykos. Utöver det bär jag numera skjutvapen samt har sprutor¹ strategiskt placerade i lägenheten.


¹Deluxevarianten, det vill säga de med hepC.
Citera
2009-01-30, 09:03
  #597
Medlem
Mr.Patrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Avdankad militär. Rätt hög i graderna. Tony i förnamn, Stigsson i efternamn. Hört talas om han?

Skämt åsido, har man verkligen inte rätt att ha livvakt i Sverige om man har råd med en? Det borde man väl ha? Hur klarar sig kändisarna? Är det bara SÄPO som får leka livvakter?

I övrigt har du rätt, jag hade gärna haft Högvakten utanför min lägenhetsdörr med pågång, avgång, rabblande av OBSLÖSAn och hela jävla köret i min trappuppgång. Gärna högt och myndigt så att det ekar ordentligt mitt i natten. Soft om man kommer hem från krogen med ett ragg så går han upp i givakt eller ngt...

Sjukt, men så är det. Bakhjulsdrivna bilar anses för osäkra, men privata arméer och kvalitativt personskydd - det är istället för säkra.
Satans medel-moral-samhälle vi lever i. Ingen ska få ha det det sämre och ingen ska få ha det bättre.
Bättre att alla har det dåligt än att några ska få ha det lite bättre än andra.

(I och för sig ska man väll vara ganska nöjd då ens fattigdom inte syns lika mycket)
Citera
2009-01-30, 10:57
  #598
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Jag har ett befäl från lumpen som står i M90 och grön basker som väntar bakom dörren på att en obehörig skall försöka sig på att äga tillträde.
Man skulle kunna tro att du:
1. Är kvinna.
2. Har gjort lumpen på amfibie.
3. Blev tillsammans med ett av befälen.
4. Flyttade ihop.
5. Är sambo med ett befäl från lumpen.
Citera
2009-01-30, 11:26
  #599
Medlem
Öppnar inte dörren =)
Citera
2009-01-30, 13:02
  #600
Medlem
Avernuss avatar
Jag har en fälthaubits 77 i garaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in