2007-09-11, 06:55
Bannlyst
Albaner r generellt sett den folkgrupp tillsammans med zigenarna den mest fraktade folkgruppen i Europa och det pga av deras eget beteende.

Visst finns det ven sktsamma albaner men alanernas dliga rykte r inte sprunget ur tomma intet utan det r just deras eget beteende som skapat detta, precis som fr zigenarna.

Droghandel/vldsbrott samt diverse skumraskaffrer och en ovilja att leva efter svea rikes lagar utan endast flja sin egen hederskodex har gjort att dom sktsamma albanerna ftt ta skit ocks.
2007-09-11, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Albaner r generellt sett den folkgrupp tillsammans med zigenarna den mest fraktade folkgruppen i Europa och det pga av deras eget beteende.

Visst finns det ven sktsamma albaner men alanernas dliga rykte r inte sprunget ur tomma intet utan det r just deras eget beteende som skapat detta, precis som fr zigenarna.

Droghandel/vldsbrott samt diverse skumraskaffrer och en ovilja att leva efter svea rikes lagar utan endast flja sin egen hederskodex har gjort att dom sktsamma albanerna ftt ta skit ocks.
Stmmer bra med vad jag erfaret av och om albaner.

Europas somalier, r ett uttryck jag hrt nmnas.
Har trffat p en hel del albaner och bara gillat en enda, han var 50% serb.
Frresten, om man tittar p Jugoslaviens kollaps och de krig som fljde, det enda gemansamma alla folkgrupper dr hade, var ett hat till albanerna, dom som levt med dom borde ju veta.

Synd om de albaner som faktiskt frsker skta sig, alla deras kriminella landsmn frstr totalt fr dom.
2007-09-11, 09:00
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shala
Vilket jvla BS!

Du kanske baserar det p ngon sorts mtning? Jag har vldigt svrt att tro att albaner skulle vara I SRKLASS mest impopulra etniska gruppen i Sverige. Frvntar mig att du visar ngra kllor som leder till lite vett i dina antydningar, knns lite vl oserist att spotta ur dig sna teorier om du inte har ngot att luta dig tillbaka p.

Vra ungdomar?

Det kryllar av "sktsamma" albanska ungdomar. Lund, Stockholm, Sdertrn, Linkping, Uppsala, Bors och ett flertal universitet har massviss med etniska albanska ungdomar som studerar. Albaner r fr vrigt vldigt represenetativa inom svensk sport likas.

Labinot Harbuzi, Jetullah Bahtiri, Fisnik Shala, Erton Fejzullahu, Astrid Ajdarevic, Emir Bajrami och ett flertal ungdomar har representerat landslaget redan. Yksel Osmanovski, Lutfi Kolgjini, Naim Terbunja (OS-boxare) samt ett flertal andra r ven dom framstende.

Det du gr r att stirra blint p Landskrona och peka ut det som "det normala albanska samhllet".

Som du skert frstr s finns det givetvis inga sdana mtningar genomfrda. Hur fan skulle DET se ut? Det r min helt hgst subjektiva bedmning baserat p vad man kan hra folk ge uttryck fr mellan skl och vgg. Kosovo-albanerna mtte massor med sympati nr de frsta vgorna kom hit. Man hade vid det laget lrt sig hur balkankrigen kunde se ut och man tyckte SYND om albanerna precis som man tyckte synd om bosniakerna. Drfr stdde Sverige NATOS krig mot Jugoslavien och drfr skickar Sverige rligen ner ett tusental soldater fr att se till s att albanernas halsar fortfarande hller huvudena p plats. Det intressanta r att nr man snackar med hemvndade KFOR-sodater, s har de en lite mer "nyanserad" bild p kosovo-albanerna... nyanserad i betydelsen kritisk!

Nr era flyktingar anlnde till Sverige och planeterades ut i kommunerna drjde det inte lnge frrn polisen blev nerringd av en ilsken lokalbefolkning. Det snattades i butikerna och affrerna i en aldrig frr sedd utstrckning, cyklar frsvann, TVTT frsvann frn tvttlinor. Grupper av kosovo-albanska ungdomar satte snabbt standarden fr vad som kom att frvntas.... Personrn och misshandel... Minns ngon skriverierna om Finjabackens anlggning utanfr Hssleholm? Byhlan var fan i UPPROR och det var nra till upplopp med htjugor, facklor och hela skiten! Det var kosovo-albanerna som anlnt och presenterat sig!

Behver vi ens NMNA Landskrona... Staden med FLEST kosovo-albaner per capita och dr befolkningen kastat sig i armarna p Sd i en fr landet unik utstrckning... Jag knner folk i Nordvstra Skne och lser ibland den lokala blaskan p ntet dr... Helsingborgs Dagblad. Det r inte EN dag utan att ngot "hnt" i Landskrona. En stad med 40k invnare och dr kosovo-albanerna verkligen etablerat sig.... Stan r frstrd! Siste svensk tar flaggan med sig och slcker ljuset!!!

Och frsk inte spela bort korten Shala... Jag har lst dina landsmns postningar i andra sammanhang. Ni lter lite milt kritiska emellant och ni hller p med att "alla albaner inte r banditer", men det finns samtidigt en nyans av STOLTHET ver era krimnella landsmn. Ni r illa sedda och ni har samlat ihop pong till det alldeles av egen kraft.
2007-09-11, 09:05
Medlem
Utgrdalokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Som du skert frstr s finns det givetvis inga sdana mtningar genomfrda. Hur fan skulle DET se ut? Det r min helt hgst subjektiva bedmning baserat p vad man kan hra folk ge uttryck fr mellan skl och vgg. Kosovo-albanerna mtte massor med sympati nr de frsta vgorna kom hit. Man hade vid det laget lrt sig hur balkankrigen kunde se ut och man tyckte SYND om albanerna precis som man tyckte synd om bosniakerna. Drfr stdde Sverige NATOS krig mot Jugoslavien och drfr skickar Sverige rligen ner ett tusental soldater fr att se till s att albanernas halsar fortfarande hller huvudena p plats. Det intressanta r att nr man snackar med hemvndade KFOR-sodater, s har de en lite mer "nyanserad" bild p kosovo-albanerna... nyanserad i betydelsen kritisk!

Visst r det s. Till dags datum har mellan tummen och pekfingret 6000* (400 soldater x 15 bataljoner) tjnstgjort i det rvhl av Europa som kallas Kosovo. 6000 svenskar som fr sina vnner och bekanta berttar om vilket fantastiskt folk kosovoalbanerna egentligen r

* Utrkningen bygger p en grov frenkling. De tidigare bataljonerna bestod av betydligt fler soldater, men eftersom mnga tervnder till denna sopstation fungerar 400 rtt bra fr denna verslagsrkning.
2007-09-11, 09:55
Medlem
Jag tycker man ser albaner ofta. De flesta albanerna i Sverige kommer frn Kosovo och frmodligen Makedonien. Sedan hade vi en tjej i vr klass som kallade sig muslim och alban men jag tror snarare att hon var zigenare med svart hr och oproportionerlig nsa till skillnad frn en annan alban som mer sg ut som en italienare i norr.
2007-09-11, 13:53
Medlem
Shalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Stmmer bra med vad jag erfaret av och om albaner.

Europas somalier, r ett uttryck jag hrt nmnas.
Har trffat p en hel del albaner och bara gillat en enda, han var 50% serb.
Frresten, om man tittar p Jugoslaviens kollaps och de krig som fljde, det enda gemansamma alla folkgrupper dr hade, var ett hat till albanerna, dom som levt med dom borde ju veta.

Synd om de albaner som faktiskt frsker skta sig, alla deras kriminella landsmn frstr totalt fr dom.

Vad baserar du dina lgner p denna gng?

Kroater, bosnier och slovener har aldrig ngonsin befunnit sig i krig med albaner och har inte heller ngra srskilda sikter om dessa.

Bortsett frn att Kroatiens frihetskrig leddes till stora delar av etniska albaner frn Kosovo;

http://en.wikipedia.org/wiki/Medak_Pocket
http://en.wikipedia.org/wiki/Gospi%C4%87_massacre
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Maslenica

Citat:
Som du skert frstr s finns det givetvis inga sdana mtningar genomfrda. Hur fan skulle DET se ut?

Ungefr som den mtningen som ganska nyligen gjordes i Grekland dr frgan ld, knner du ngot motstnd mot invandring? Fljdfrgan var vilken etnisk grupp knner du strst motstnd fr?

Citat:
Och frsk inte spela bort korten Shala... Jag har lst dina landsmns postningar i andra sammanhang.

r du seris mnniska? r du medveten om vad du baserar dina antaganden p, att ngra 14-16 riga killar p ett internetforum skriver ngot s tar du detta som en respektabel representation av vad en hel etnisk grupp tycker?

Nej, det r ingen underdrift, de flesta etniska albaner p detta forum r smbarn p under 17 r som har en lite frvrngd syn p livet, liksom dina landsmn som "frbereder sig fr det stora inbrdeskriget i Sverige"

Citat:
Kosovo-albanerna mtte massor med sympati nr de frsta vgorna kom hit.

Du r ocks medveten om att Sverige p egen hand skickade hem mer kosovoalbaner n HELA EUROPA tillsammans mitt under apartheidtiden i Kosovo? Eller detta kanske har undgtt dig?

Att skicka hem barnfamiljer som ren senare massakreras r oerhrt "sympatiskt".

Inga illa om Sverige, man har trots allt som stat bidragit mycket till den humanitra katastrof som rdde i Kosovo. Men att hvda att alla visade "oerhrda sympatier" fr albaner r ett skmt.

Citat:
Det intressanta r att nr man snackar med hemvndade KFOR-sodater, s har de en lite mer "nyanserad" bild p kosovo-albanerna... nyanserad i betydelsen kritisk!

Vad frvntar du dig? Har du sjlv tjnstgjort i Kosovo? Det har ett flertal nra vnner och slktingar till mig gjort. Camp Victoria r belget mitt i en serbisk byhla dr de ska skydda etniska serber frn albaner, deras grunduppdrag r i princip byggt fr att se albaner som aggressorer just fr att de befinner sig i en sdan del av Kosovo.

Sedan spenderar de dagarna p att ka runt i olika byar p landsbygden och ska genom vapen. De spenderar allts en stor del av sin tid i Kosovos fattigaste och mest utsttta delar dr de jagar kriminella.

Placera ett par fina poliser i ngot random-Ghetto ngonstans i USA dr det enda dom ska gra r att jaga kriminella s ska vi se hur deras syn p amerikaner ser ut 6 mnader senare.
2007-09-11, 14:03
Bannlyst
Denna gng ? Mitt frsta inlgg om albaner var det ja..
Mste vara jobbigt att tillhra en folkgrupp som r allmnt avskydd verallt.

Har trffat p en hel del albaner som sagt...frsiktiga en o en, men nr de r flera...samma mentalitet som packrttor.

Frresten,vad r det med albaner och gruppvldtkter ? har ni det inbyggt i er kultur ? eller varfr r det nstan bara albaner i europa som gr den grejjen ?

Inga inlgg i vrlden du skriver, kan ndra p det faktumet att albaner gjort sig avskydda verallt.
2007-09-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Denna gng ? Mitt frsta inlgg om albaner var det ja..
Mste vara jobbigt att tillhra en folkgrupp som r allmnt avskydd verallt.

Har trffat p en hel del albaner som sagt...frsiktiga en o en, men nr de r flera...samma mentalitet som packrttor.

Frresten,vad r det med albaner och gruppvldtkter ? har ni det inbyggt i er kultur ? eller varfr r det nstan bara albaner i europa som gr den grejjen ?

Inga inlgg i vrlden du skriver, kan ndra p det faktumet att albaner gjort sig avskydda verallt.

Gruppvldkt r ingen albansk grej.
Eller vldtkt t.

I Kosovo sker aldrig vldtkter.
2007-09-11, 14:32
Medlem
Utgrdalokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shala

Vad frvntar du dig? Har du sjlv tjnstgjort i Kosovo? Det har ett flertal nra vnner och slktingar till mig gjort. Camp Victoria r belget mitt i en serbisk byhla dr de ska skydda etniska serber frn albaner, deras grunduppdrag r i princip byggt fr att se albaner som aggressorer just fr att de befinner sig i en sdan del av Kosovo.

Sedan spenderar de dagarna p att ka runt i olika byar p landsbygden och ska genom vapen. De spenderar allts en stor del av sin tid i Kosovos fattigaste och mest utsttta delar dr de jagar kriminella.

Placera ett par fina poliser i ngot random-Ghetto ngonstans i USA dr det enda dom ska gra r att jaga kriminella s ska vi se hur deras syn p amerikaner ser ut 6 mnader senare.

Camp Victoria (ursprungligen Camp Gripen) ligger i en albansk skithla vid namn Ajvalija.

Svenska soldater har dock under lngre tid beskyddat bde Gracanica, Caglavica, Lapje Selo och de andra serbiska byarna i nromrdet frn albanska terroraktioner. Det vergripande uppdraget fr de svenska soldaterna har dock alltid varit att tillsammans med resten av KFOR etniskt rensa Kosovo frn serber. Den information de svenska soldaterna matas med innan de ker ner till detta rvhl r att serberna r skurkar och orsaken till konflikten, albanerna r the good guys. KFOR och resten av vrldssamfundet r inte det minsta intresserade av att skapa frutsttningar fr minoritetsgrupperna i omrdet.

Placera ett par poliser i valfritt amerikanskt ghetto och de lr f en frndrad syn p vissa minoritetsgrupper i USA, synen p anglosaxiska amerikaner lr knappast frndras.

Frresten, var det inte en alban som snodde en klocka av POTUS?
2007-09-11, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ks_al
Gruppvldkt r ingen albansk grej.
Eller vldtkt t.

I Kosovo sker aldrig vldtkter.

Mrkligt, det jag har svrt att frst r detta stndiga frnekande, r nu ocks skitprat och frnekande ett slktdrag hos albaner eller?

2007-09-11, 16:16
Medlem
duros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
[spoiler]http://www.serbianna.com/news/2007/02187.shtml

Vldtkter sker i Kosovo precis som verallt i vrlden men fr guds skulle anvnd inte serbianna.com som lnk, spyr s fort jag ser den.

Fr ven Ratko-flashbacks
2007-09-11, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av duro
Vldtkter sker i Kosovo precis som verallt i vrlden

Mja, visa grna p hur mnga "swedes" som ngonstans p internet eller i media blir internationellt omskrivna fr sina vldtkter (eller fr den delen, kriminalitet).

Citat:
Ursprungligen postat av duro
men fr guds skulle anvnd inte serbianna.com som lnk, spyr s fort jag ser den.

Fr ven Ratko-flashbacks

Haha, det har nog inte undgtt ngon i de "tiotusen" lsta "serb-alban-vi-hatar-varandra-trdar" p Politik Utrikes att serber och albaner verkligen hatar skiten ur varandra.

Visste ocks att den var kontroversiell som klla, men vill minnas att hndelsen finns omnmnd i andra media. Ville ocks bara motbevisa skitsnacket att det inte finns vldtkter i Kosovo.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in