Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Stmmer bra med vad jag erfaret av och om albaner.
Europas somalier, r ett uttryck jag hrt nmnas.
Har trffat p en hel del albaner och bara gillat en enda, han var 50% serb.
Frresten, om man tittar p Jugoslaviens kollaps och de krig som fljde, det enda gemansamma alla folkgrupper dr hade, var ett hat till albanerna, dom som levt med dom borde ju veta.
Synd om de albaner som faktiskt frsker skta sig, alla deras kriminella landsmn frstr totalt fr dom.
Vad baserar du dina lgner p denna gng?
Kroater, bosnier och slovener har aldrig ngonsin befunnit sig i krig med albaner och har inte heller ngra srskilda sikter om dessa.
Bortsett frn att Kroatiens frihetskrig leddes till stora delar av etniska albaner frn Kosovo;
http://en.wikipedia.org/wiki/Medak_Pocket
http://en.wikipedia.org/wiki/Gospi%C4%87_massacre
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Maslenica
Citat:
Som du skert frstr s finns det givetvis inga sdana mtningar genomfrda. Hur fan skulle DET se ut?
Ungefr som den mtningen som ganska nyligen gjordes i Grekland dr frgan ld, knner du ngot motstnd mot invandring? Fljdfrgan var vilken etnisk grupp knner du strst motstnd fr?
Citat:
Och frsk inte spela bort korten Shala... Jag har lst dina landsmns postningar i andra sammanhang.
r du seris mnniska? r du medveten om vad du baserar dina antaganden p, att ngra 14-16 riga killar p ett internetforum skriver ngot s tar du detta som en respektabel representation av vad en hel etnisk grupp tycker?
Nej, det r ingen underdrift, de flesta etniska albaner p detta forum r smbarn p under 17 r som har en lite frvrngd syn p livet, liksom dina landsmn som "frbereder sig fr det stora inbrdeskriget i Sverige"
Citat:
Kosovo-albanerna mtte massor med sympati nr de frsta vgorna kom hit.
Du r ocks medveten om att Sverige p egen hand skickade hem mer kosovoalbaner n HELA EUROPA tillsammans mitt under apartheidtiden i Kosovo? Eller detta kanske har undgtt dig?
Att skicka hem barnfamiljer som ren senare massakreras r oerhrt "sympatiskt".
Inga illa om Sverige, man har trots allt som stat bidragit mycket till den humanitra katastrof som rdde i Kosovo. Men att hvda att alla visade "oerhrda sympatier" fr albaner r ett skmt.
Citat:
Det intressanta r att nr man snackar med hemvndade KFOR-sodater, s har de en lite mer "nyanserad" bild p kosovo-albanerna... nyanserad i betydelsen kritisk!
Vad frvntar du dig? Har du sjlv tjnstgjort i Kosovo? Det har ett flertal nra vnner och slktingar till mig gjort. Camp Victoria r belget mitt i en serbisk byhla dr de ska skydda etniska serber frn albaner, deras grunduppdrag r i princip byggt fr att se albaner som aggressorer just fr att de befinner sig i en sdan del av Kosovo.
Sedan spenderar de dagarna p att ka runt i olika byar p landsbygden och ska genom vapen. De spenderar allts en stor del av sin tid i Kosovos fattigaste och mest utsttta delar dr de jagar kriminella.
Placera ett par fina poliser i ngot random-Ghetto ngonstans i USA dr det enda dom ska gra r att jaga kriminella s ska vi se hur deras syn p amerikaner ser ut 6 mnader senare.