2007-09-11, 16:26
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shala

...r du seris mnniska? r du medveten om vad du baserar dina antaganden p, att ngra 14-16 riga killar p ett internetforum skriver ngot s tar du detta som en respektabel representation av vad en hel etnisk grupp tycker?

Nej, det r ingen underdrift, de flesta etniska albaner p detta forum r smbarn p under 17 r som har en lite frvrngd syn p livet, liksom dina landsmn som "frbereder sig fr det stora inbrdeskriget i Sverige"

Du r ocks medveten om att Sverige p egen hand skickade hem mer kosovoalbaner n HELA EUROPA tillsammans mitt under apartheidtiden i Kosovo? Eller detta kanske har undgtt dig?

Att skicka hem barnfamiljer som ren senare massakreras r oerhrt "sympatiskt".

Inga illa om Sverige, man har trots allt som stat bidragit mycket till den humanitra katastrof som rdde i Kosovo. Men att hvda att alla visade "oerhrda sympatier" fr albaner r ett skmt.

Vad frvntar du dig? Har du sjlv tjnstgjort i Kosovo? Det har ett flertal nra vnner och slktingar till mig gjort. Camp Victoria r belget mitt i en serbisk byhla dr de ska skydda etniska serber frn albaner, deras grunduppdrag r i princip byggt fr att se albaner som aggressorer just fr att de befinner sig i en sdan del av Kosovo.

Sedan spenderar de dagarna p att ka runt i olika byar p landsbygden och ska genom vapen. De spenderar allts en stor del av sin tid i Kosovos fattigaste och mest utsttta delar dr de jagar kriminella.

Placera ett par fina poliser i ngot random-Ghetto ngonstans i USA dr det enda dom ska gra r att jaga kriminella s ska vi se hur deras syn p amerikaner ser ut 6 mnader senare.

Men fr helvete, Shala! Var r din frmga till sjlvkritik? Du KAN inte vara helt omedveten om hur er exil-albaners sjlvbild r. Jag ger mig fan p att om jag kollar igenom dina inlgg, s kommer jag att hitta en del skumma postningar dr ocks. Har inte du varit aktiv i trdarna om Alexander den Stores ursprung, albanerna som suverna krigare etc etc....? Jag frutstter att ALLA som skriver p Fb r minst 18 r. Jag kan inte utg frn att en massa folk som postar bryter mot reglerna och r minderriga...

P vilket stt har Sverige bidragit till den "humanitra katastrofen" i Kosovo? Vad vi gjort, och som jag allt mer kommit att betrakta som ett fett utrikespolitiskt misstag, var att stdja UCK-gerillans separatistiska agenda. Det hade varit fan s mycket bttre om vi i Vst hade skitit i Kosovo och ltit saken frbli en inrikespolitisk ordningsfrga fr den Jugoslaviska staten. Det r ju trots allt erknt Jugoslaviskt territorium... Albanerna har en politisk agenda och den r ett Storalbanien med bde Kosovo, de albanskdominerade omrdena i Makedonien och sjlva Albanien enat i en stat....

Tycker inte du att Sverige har en tillrckligt geners asyl och flyktingpolitik? Nr blir ni egentligen NJDA? Hur mycket flyktingar tror du ett land med 9 miljoner invnare egentligen har kapacitet att ta emot? Vi tog emot en SATANS massa flyktingar under 90-talet frn f.d Jugoslavien... Vi tog emot en JVLA massa flyktingar frn Kosovo och vi tar i r emot c.a 100 000 flyktingar frn i huvudsak Irak... Vi har sedan brjan av 90-talet slppt in en mindre svensk stad rligen, bestende av flyktingar, i landet. Till sanslsa kostnader.... Men du snackar om hemskickade! Om man inte uppfyller kriterierna fr asyl, s SKALL man enligt svensk lag skickas hem! Jag vet albaner som beviljats PUT i Sverige p de mest sanslsa historier... Blodshmnd och slktfejder r en vldigt vanlig story. Eller att man pstr att ngon slkting haft ett jaktgevr och att man stuckt fr att serberna skulle dda en p grund av det.... En slkting i en annan jvla byhla flera mil drifrn.... Det tog lite tid innan albanerna brjade fatta hur de skulle lgga upp sina historier, men de lrde sig! Ni albaner kom hit i tiotusentals. Vi gav er bostder, klder p kroppen, stlar i nven och era ungar fick en chans att g i skolan... Ni visar er uppskattning och tacksamhet fr denna gstfrihet p ett MYCKET mrkligt stt... DU borde ta en funderare p varfr ni r s illa sedda. Kan det bero p att vldigt mnga albaner sysslar med egendomsutjmning, narkotikabrott, mnniskohandel, vapensmuggling, personrn och verfallsbrott. Ni har PROFILERAT er som en srdeles kriminellt bengen folkgrupp. Detta r ERT problem. Svenskarna r trtta p er och vill inte ha er hr. Res hem och bygg upp ert land!
2007-09-11, 17:16
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Tycker inte du att Sverige har en tillrckligt geners asyl och flyktingpolitik? Nr blir ni egentligen NJDA? Hur mycket flyktingar tror du ett land med 9 miljoner invnare egentligen har kapacitet att ta emot?

Hur kunde lilla Schweiz ta emot dubbelt och dubbelt s mycket mer albanska flyktingar n Sverige?? Schweiz r ett land p 7 miljoner invnare och sverige 9.

Citat:
Men du snackar om hemskickade! Om man inte uppfyller kriterierna fr asyl, s SKALL man enligt svensk lag skickas hem!
Jag vet albaner som beviljats PUT i Sverige p de mest sanslsa historier... Blodshmnd och slktfejder r en vldigt vanlig story. Eller att man pstr att ngon slkting haft ett jaktgevr och att man stuckt fr att serberna skulle dda en p grund av det.... En slkting i en annan jvla byhla flera mil drifrn....

Men varfr var de just Sverige som skickade hem albanerna eftersom dom "inte hade ngon annledning att fly". Varfr sa exempel inte Schweiz, Tyskland eller ngot annat land "STOP ni albaner har ingen annledning o fly"??

Citat:
Det tog lite tid innan albanerna brjade fatta hur de skulle lgga upp sina historier, men de lrde sig! Ni albaner kom hit i tiotusentals. Vi gav er bostder, klder p kroppen, stlar i nven och era ungar fick en chans att g i skolan... Ni visar er uppskattning och tacksamhet fr denna gstfrihet p ett MYCKET mrkligt stt... DU borde ta en funderare p varfr ni r s illa sedda. Kan det bero p att vldigt mnga albaner sysslar med egendomsutjmning, narkotikabrott, mnniskohandel, vapensmuggling, personrn och verfallsbrott. Ni har PROFILERAT er som en srdeles kriminellt bengen folkgrupp. Detta r ERT problem. Svenskarna r trtta p er och vill inte ha er hr. Res hem och bygg upp ert land!

Kom ihg nu att mycket mycket mycket STOR del av den albanska MAJORITETEN r laglydiga. Du ska nu inte skylla p ett helt folk fr vad ngra enstaka mnniskor gr. Fr annars kan vi beskylla svenskarna fr att vara mrdare, tyskarna fr nazister, ryssarna fr hyliganer, amerikanarna fr baankrnare, italienarna fr maffior, "latinorna" fr kriminella. M.M. Ser du inte hur dumt de lter
2007-09-11, 17:20
Medlem
DVXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Men varfr var de just Sverige som skickade hem albanerna eftersom dom "inte hade ngon annledning att fly". Varfr sa exempel inte Schweiz, Tyskland eller ngot annat land "STOP ni albaner har ingen annledning o fly"??

Tyskland lider avdaligt rykte efter andra varldskriget, darofr ar tyskland alltid acktsamma da det komer till flyktingpolitik. Schweiz har varit under en lang tid mycket beorende av arbetskraftsinvandring, da tar man nastan villket skit som helst, dar albaner ingar.
Sverige var inte anda landet som sa nej, det gjorde aven vi och om jag inte har for mycket fel Belgien och Grekland.
2007-09-11, 17:36
Medlem
I vr stad verkar albanerna lungna.

De som r kriminella hr r nog framfrallt araber, svenskar (sjlvfallet iofs) och zigenare.
2007-09-11, 17:48
Medlem
Shalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Men fr helvete, Shala! Var r din frmga till sjlvkritik? Du KAN inte vara helt omedveten om hur er exil-albaners sjlvbild r. Jag ger mig fan p att om jag kollar igenom dina inlgg, s kommer jag att hitta en del skumma postningar dr ocks. Har inte du varit aktiv i trdarna om Alexander den Stores ursprung, albanerna som suverna krigare etc etc....? Jag frutstter att ALLA som skriver p Fb r minst 18 r. Jag kan inte utg frn att en massa folk som postar bryter mot reglerna och r minderriga...

terigen s r det du som antar saker som saknar grund helt och hllet, varfr tar du inte och lser igenom de inlgg jag gjort frst istllet fr att anta saker och spotta ur dig skit?

I och med att du saknar frmgan att citera gamla saker tvingas jag citera mig sjlv fr att motbevisa dina lgner;

Inlgg i trd gllande "GATU" (ett gng p barn som rnner runt p Landskronas gator, inlgg riktat mot Murder som hvdar att han r etnisk alban och "stolt medlem av "GATU")

Citat:
Herre min skapare, till och med 12-riga albaner i Stockholm garvar t GATU. Fr dom som inte sett dom "in action" s handlar det om exakt som artiklarna beskriver, stooora gng p 14-16 ringar. Deras huvudsakliga sysslor r att samlas i Helsingborg, Sundsprlan dr albanerna brukar ha stora fester. Dom str dr och vntar p lite mindre gng som dom kan ge sig p. Varje gng leder det till att festerna frstrs och smpojkarna fr kras hem.

Vad det handlar om r misslyckade frldrar som inte kan uppfostra sina barn
, Murder kan frmodligen inte ens skriva 2 ord albanska. Skulle vilja se dig trffa en etnisk alban med albansk identitet och kultur (dvs inte freaks a l LA med svarta mn som idoler och araber som "brder") och sga framfr hans ansikte att du r med i "GATU". Han hade tyckt s synd om dig att han inte ens hade rrt dig.

Pinsamma mnniska, ni r albanernas cancer.

Det som r nnu mer pinsamt r diverse svar till den hr killen, ni r lika patetiska som han.

Murder, du r en skam fr "ditt folk". Gr vad fan du vill p dina gator men ge fan i att kalla dig alban, du saknar nationell identitet. Du r en bastardblandning av arabiskt och gudvetvad fr umgnge.

Inlgg riktat mot Albanian Soul som hvdade att Alexander den Store var etnisk alban;

Citat:
Albanian Soul fr i helvete lugna dig, om alla dom hade varit albaner hade vi varit betydligt mktigare och mer framgngsrika n vad vi r idag.

Alexanders mor var frn Epirus och drmed av albansk (se Illyrisk) hrkomst, mycket troligt. Men att hvda att Alexander var alban pga detta r ljligt. Alexander stred fr sitt Makedonien och ven om hela hans slkt var etniska illyrier s stred han fr Makedonien och br drfr ses som makedon.

Till skillnad frn mnga wicked minds hr som tror vldigt mycket och vet vldigt lite s hoppas jag det kliver fram lite vettiga och realistiska personer.

Vad kan sgas om albaner under denna tid? De var frmodligen mycket inblandade i den grekiska eran, bde politiskt, civilt och militrt. Faktum r att de flesta av vrldens strsta imperium haft albanska soldater p sin sida, no big deal.

Skippa BS, jag fr huvudvrk (jag knner mig tvungen att lsa nd..)

Kolla upp saker du hvdar innan du hvdar dom nsta gng, du skmmer ut dig betydligt mindre d..

Citat:
P vilket stt har Sverige bidragit till den "humanitra katastrofen" i Kosovo? Vad vi gjort, och som jag allt mer kommit att betrakta som ett fett utrikespolitiskt misstag, var att stdja UCK-gerillans separatistiska agenda. Det hade varit fan s mycket bttre om vi i Vst hade skitit i Kosovo och ltit saken frbli en inrikespolitisk ordningsfrga fr den Jugoslaviska staten. Det r ju trots allt erknt Jugoslaviskt territorium... Albanerna har en politisk agenda och den r ett Storalbanien med bde Kosovo, de albanskdominerade omrdena i Makedonien och sjlva Albanien enat i en stat....

1. Sverige har bidragit till den humanitra katastrofen genom att ge ekonomiskt std till de flyktinglger som var tvungen att sttas upp i Albanien och Makedonien d den serbiska staten frdrev mer n halva Kosovos befolkning. Sverige har ven idag ett bidragsprogram till Kosovo dr man bidragit med runt 80 miljoner SEK i r fr utveckling av institutioner i Kosovo.

2. Sverige har sttt UCK? r du blst eller har du terigen brjat hvda saker utan att kolla upp dom frst?

Sverige deltog INTE i bombningarna av Jugoslavien, Sverige bevpnade INTE UCK, Sverige gav INTE ekonomiskt eller politiskt std till UCK, Sverige har inte heller stllt sig p ett sjlvstndigt Kosovos sida. Vad Sverige dremot har gjort r att underskt mjligheterna till att FRBJUDA ekonomiskt std till UCK;

Citat:
I frra veckan pstods ven att en insamling bland Kosovoalbaner i svensk exil delvis anvnds fr vapenkp till UCK. Uppgifterna fick utrikesminister Lena Hjelm-Walln att reagera och polisen fick i uppdrag att underska insamlingen.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9...utrikes32.html

3. "Albanerna har en politisk agenda och den r ett Storalbanien med bde Kosovo, de albanskdominerade omrdena i Makedonien och sjlva Albanien enat i en stat...."

terigen, du antar ngot utan bakgrundsfakta, varfr gr du detta? Tycker du att det tillfr ngot i debatten?

Citat:
Yet neither in Kosovo nor in Albania have politicians advocating union ever made headway. A poll in Kosovo in 2005 found that whereas more than 90% backed independence, fewer than 10% wanted union with Albania.
http://www.economist.com/world/europ...ory_id=8558447

terigen, SNLLA sluta dsla vr tid p att motbevisa de massiva lgnerna du mlar upp hr.

Citat:
Tycker inte du att Sverige har en tillrckligt geners asyl och flyktingpolitik?

Varfr lste du inte hela mitt inlgg? Eller mina tidigare inlgg dr jag dessutom kritiserat Sverige generellt FR GENERSA asylpolitik. Jag tycker att flyktingfrgan i Sverige r en av de mest underskattade och mest dligt hanterade idag. Att dremot hvda att man gjorde albanerna en ofattbar tjnst som inte kan jmfras med andra lnder och dylikt r bara ljligt.

Citat:
Vi tog emot en SATANS massa flyktingar under 90-talet frn f.d Jugoslavien... Vi tog emot en JVLA massa flyktingar frn Kosovo och vi tar i r emot c.a 100 000 flyktingar frn i huvudsak Irak

terigen, ls om, ls rtt.

Sverige skickade tillbaka i srklass mest flyktingar till Kosovo, detta mne har behandlats i Uppdrag granskning likas. Sverige flyktingpolitik i andra kriser hr inte hit, vi diskuterar etniska albaner i Sverige, inte Sverige generella invandrarpolitik.

Citat:
Kan det bero p att vldigt mnga albaner sysslar med egendomsutjmning, narkotikabrott, mnniskohandel, vapensmuggling, personrn och verfallsbrott.

Vi har redan kommit fram till att de albanska grupperingar som sysslar med kriminalitet r grovt utspridda, dremot s brjar du TERIGEN hoppa p en tes att "vldigt mnga albaner" sysslar med ngot utan att kunna ge oss en enda klla p ngon siffra p dmda albaner, efterlysta albaner eller kriminella albaner.

Jag kan ge dig en, Sveriges 25 mest efterlysta mn har "nyligen" publicerats p en lista, tv av dom r etniska albaner. Vilken GROV verrepresentation av albaner!

Citat:
Svenskarna r trtta p er och vill inte ha er hr. Res hem och bygg upp ert land!

Hur ska du ha det? Frst sger du att vi inte visar uppskattning och ej integrerar oss, vad ska jag gra nu efter 25 r i detta land med en svensk hgskoleutbildning och pengar att investera i landet som jag intjnat under dessa r arbetande? Ska jag lmna skiten och satsa nn annanstans?
2007-09-11, 17:54
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVX
Tyskland lider avdaligt rykte efter andra varldskriget, darofr ar tyskland alltid acktsamma da det komer till flyktingpolitik.

Tror du Tysklands rykte frbttras genom att ta in fler flyktingar. Specielt albanerna som va allierade med tyskarna under ww2?? N de argumentet rker tyrr inte.

Citat:
Schweiz har varit under en lang tid mycket beorende av arbetskraftsinvandring, da tar man nastan villket skit som helst, dar albaner ingar.

Men vnta nu lite?? Schweiz "huvudinvandrare" r turkar och albaner. Dessa 2 folkslagen har inte varit i Schweiz lnge utan nyligen kommit till landet. S jag frstr inte hur du kan f de att dom varit beroende av invandring lnge. Och en sak till, varfr finns de bara lite bosnier och kroater i Schweiz om dom nu r beroende av invandring??

Citat:
Sverige var inte anda landet som sa nej, det gjorde aven vi och om jag inte har for mycket fel Belgien och Grekland.

1.) Belgien r ett land p 30.000 km2 och har 10 miljoner mnniskor. Landet r ganska ttt och jag tror inte dom vill ha de ttare i landet.

2.) Grekland du vet vl om att grekernas strsta fiende r just albanerna?? Och att grekerna r de nst hatatde folket av albanerna?? Visste du om detta. Albanerna kunde d ju lika grna ska assyl i Serbien.
2007-09-11, 17:57
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Stmmer det dr verkligen, eller r det etniskt nsketnkande?
nsketnkande.

Antalet asylskande under 1992 blev rekordartat. Inte mindre n 83 200 asylskande kom till Sverige det ret, huvudsakligen Kosovoalbaner, till 97 procent utan asylskl.

/.../

Birgit Friggebos allvarligaste problem nr det gllde att klara den roll hon hade att spela lg nd p det rent personliga planet. Snatterier, stlder och trakasserier omkring frlggningar, dr man hyste asylskande frn Kosovo, upprrde allmnheten. I Solna krvde kommunstyrelsens ordfrande att en grupp p 150 Kosovoalbaner skulle flyttas frn frlggningen. I en TV-intervju som fljde frklarade Friggebo fr tittarna att svensk lag inte tillter kollektiv bestraffning. Drefter luftade hon sina personliga sikter om Kosovoalbaner i allmnhet:

Uppenbarligen s finns det ngon tradition eller ngonting annat som gr att de r mer bengna att snatta, stjla cyklar och tvtt och vad det r fr ngonting, n andra flyktinggrupper. [Reportern frgade om hon menade att det gick att bevisa] Bevisa! Man har fr mnga rapporter fr att man inte [sic] skall ignorera det, utan det ligger ngonting i det och det r p mnga flyktingfrlggningar runt om i landet man har noterat samma sak.

Birgit Friggebo har sedan gng p gng frskrat, att hon bett dem om urskt, som kunde ha knt sig krnkta. Det r nog bra, men det r inte individer som r viktiga hr. Det handlar om en folkgrupp, om Kosovoalbaner i allmnhet och ministern tillknnagav en klar uppfattning om vilka egenskaper de har. De snattar och stjl cyklar och tvtt. Man kan undra om Birgit Friggebo verkligen trodde p sin uppgift att motverka frmlingsfientlighet, nr hon fr egen del hyste den hr sortens etniska frdomar.
2007-09-11, 18:08
Medlem
Trancelations avatar
Citat:
2.) Grekland du vet vl om att grekernas strsta fiende r just albanerna?? Och att grekerna r de nst hatatde folket av albanerna?? Visste du om detta. Albanerna kunde d ju lika grna ska assyl i Serbien.

Finns det inte typ 1 miljon albaner i grekland?
2007-09-11, 18:14
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trancelation
Finns det inte typ 1 miljon albaner i grekland?

Ungefr 1 miljon finns de ja.

Men kolla p hur dom behandlats:

http://www.flashback.org/showthread...ot+m%E4nskliga

S att de finns nstan 1 miljon albaner i Grekland betyder inte att grekrna och albanerna r fiender. Grekerna behandlar albanerna skit i Grekland och de r drfr vi hatar dom. Albanerna r s j*vlit mnga i Grekland och de r drfr dom hatar oss.
2007-09-11, 19:15
Medlem
DVXs avatar
Citat:
Ungefr 1 miljon finns de ja.

Men kolla p hur dom behandlats:

http://www.flashback.org/showthread...ot+m%E4nskliga

S att de finns nstan 1 miljon albaner i Grekland betyder inte att grekrna och albanerna r fiender. Grekerna behandlar albanerna skit i Grekland och de r drfr vi hatar dom. Albanerna r s j*vlit mnga i Grekland och de r drfr dom hatar oss.

Ni hatar grekland, medans resten av det civiliserade europa forsoker slippa er.
Grekland forsoke sammatidigt som blandannatt Sverige, Italien och Belgien stoppa er fran att komma in i landet och stoppa d emarro som forsoker standigt ta er in over gransen pa ett forbjudet satt.

Jag ogillar albaner nagot sa fruktansvart att det nastan ar tragiskt, och det ar jag inte ensam om.
2007-09-11, 19:38
Medlem
Citat:
Grekland forsoke sammatidigt som blandannatt Sverige, Italien och Belgien stoppa er fran att komma in i landet och stoppa d emarro som forsoker standigt ta er in over gransen pa ett forbjudet satt.

Jag ogillar albaner nagot sa fruktansvart att det nastan ar tragiskt, och det ar jag inte ensam om.

Du kanske fredrar marockaner, svartingar och kineser??

Oroa dig inte.
Det kommer komma en dag d du kommer tnka att albanerna inte var s illa trotts allt.
2007-09-11, 19:40
Medlem
kess avatar
Citat:

Vilka r resten av de civiliserade Europa menar du??

Citat:

Jag har redan frklarat varfr Belgien inte tar emot fler flyktingar. Varfr Sverige inte tog emot albanerna har ni inte lyckats f fram. Italien har redan hundratusentals albaner. Mer om Greklands relation med grannlnderna kan du lsa lngst ner.

Citat:

De r synd om dig eftersom du verkar skydda ngot snt hr:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in