2007-09-11, 16:26
Citat:
...r du seris mnniska? r du medveten om vad du baserar dina antaganden p, att ngra 14-16 riga killar p ett internetforum skriver ngot s tar du detta som en respektabel representation av vad en hel etnisk grupp tycker?
Nej, det r ingen underdrift, de flesta etniska albaner p detta forum r smbarn p under 17 r som har en lite frvrngd syn p livet, liksom dina landsmn som "frbereder sig fr det stora inbrdeskriget i Sverige"
Du r ocks medveten om att Sverige p egen hand skickade hem mer kosovoalbaner n HELA EUROPA tillsammans mitt under apartheidtiden i Kosovo? Eller detta kanske har undgtt dig?
Att skicka hem barnfamiljer som ren senare massakreras r oerhrt "sympatiskt".
Inga illa om Sverige, man har trots allt som stat bidragit mycket till den humanitra katastrof som rdde i Kosovo. Men att hvda att alla visade "oerhrda sympatier" fr albaner r ett skmt.
Vad frvntar du dig? Har du sjlv tjnstgjort i Kosovo? Det har ett flertal nra vnner och slktingar till mig gjort. Camp Victoria r belget mitt i en serbisk byhla dr de ska skydda etniska serber frn albaner, deras grunduppdrag r i princip byggt fr att se albaner som aggressorer just fr att de befinner sig i en sdan del av Kosovo.
Sedan spenderar de dagarna p att ka runt i olika byar p landsbygden och ska genom vapen. De spenderar allts en stor del av sin tid i Kosovos fattigaste och mest utsttta delar dr de jagar kriminella.
Placera ett par fina poliser i ngot random-Ghetto ngonstans i USA dr det enda dom ska gra r att jaga kriminella s ska vi se hur deras syn p amerikaner ser ut 6 mnader senare.
Ursprungligen postat av Shala
...r du seris mnniska? r du medveten om vad du baserar dina antaganden p, att ngra 14-16 riga killar p ett internetforum skriver ngot s tar du detta som en respektabel representation av vad en hel etnisk grupp tycker?
Nej, det r ingen underdrift, de flesta etniska albaner p detta forum r smbarn p under 17 r som har en lite frvrngd syn p livet, liksom dina landsmn som "frbereder sig fr det stora inbrdeskriget i Sverige"

Du r ocks medveten om att Sverige p egen hand skickade hem mer kosovoalbaner n HELA EUROPA tillsammans mitt under apartheidtiden i Kosovo? Eller detta kanske har undgtt dig?
Att skicka hem barnfamiljer som ren senare massakreras r oerhrt "sympatiskt".
Inga illa om Sverige, man har trots allt som stat bidragit mycket till den humanitra katastrof som rdde i Kosovo. Men att hvda att alla visade "oerhrda sympatier" fr albaner r ett skmt.
Vad frvntar du dig? Har du sjlv tjnstgjort i Kosovo? Det har ett flertal nra vnner och slktingar till mig gjort. Camp Victoria r belget mitt i en serbisk byhla dr de ska skydda etniska serber frn albaner, deras grunduppdrag r i princip byggt fr att se albaner som aggressorer just fr att de befinner sig i en sdan del av Kosovo.
Sedan spenderar de dagarna p att ka runt i olika byar p landsbygden och ska genom vapen. De spenderar allts en stor del av sin tid i Kosovos fattigaste och mest utsttta delar dr de jagar kriminella.
Placera ett par fina poliser i ngot random-Ghetto ngonstans i USA dr det enda dom ska gra r att jaga kriminella s ska vi se hur deras syn p amerikaner ser ut 6 mnader senare.
Men fr helvete, Shala! Var r din frmga till sjlvkritik? Du KAN inte vara helt omedveten om hur er exil-albaners sjlvbild r. Jag ger mig fan p att om jag kollar igenom dina inlgg, s kommer jag att hitta en del skumma postningar dr ocks. Har inte du varit aktiv i trdarna om Alexander den Stores ursprung, albanerna som suverna krigare etc etc....? Jag frutstter att ALLA som skriver p Fb r minst 18 r. Jag kan inte utg frn att en massa folk som postar bryter mot reglerna och r minderriga...
P vilket stt har Sverige bidragit till den "humanitra katastrofen" i Kosovo? Vad vi gjort, och som jag allt mer kommit att betrakta som ett fett utrikespolitiskt misstag, var att stdja UCK-gerillans separatistiska agenda. Det hade varit fan s mycket bttre om vi i Vst hade skitit i Kosovo och ltit saken frbli en inrikespolitisk ordningsfrga fr den Jugoslaviska staten. Det r ju trots allt erknt Jugoslaviskt territorium... Albanerna har en politisk agenda och den r ett Storalbanien med bde Kosovo, de albanskdominerade omrdena i Makedonien och sjlva Albanien enat i en stat....
Tycker inte du att Sverige har en tillrckligt geners asyl och flyktingpolitik? Nr blir ni egentligen NJDA? Hur mycket flyktingar tror du ett land med 9 miljoner invnare egentligen har kapacitet att ta emot? Vi tog emot en SATANS massa flyktingar under 90-talet frn f.d Jugoslavien... Vi tog emot en JVLA massa flyktingar frn Kosovo och vi tar i r emot c.a 100 000 flyktingar frn i huvudsak Irak... Vi har sedan brjan av 90-talet slppt in en mindre svensk stad rligen, bestende av flyktingar, i landet. Till sanslsa kostnader.... Men du snackar om hemskickade! Om man inte uppfyller kriterierna fr asyl, s SKALL man enligt svensk lag skickas hem! Jag vet albaner som beviljats PUT i Sverige p de mest sanslsa historier... Blodshmnd och slktfejder r en vldigt vanlig story. Eller att man pstr att ngon slkting haft ett jaktgevr och att man stuckt fr att serberna skulle dda en p grund av det.... En slkting i en annan jvla byhla flera mil drifrn.... Det tog lite tid innan albanerna brjade fatta hur de skulle lgga upp sina historier, men de lrde sig! Ni albaner kom hit i tiotusentals. Vi gav er bostder, klder p kroppen, stlar i nven och era ungar fick en chans att g i skolan... Ni visar er uppskattning och tacksamhet fr denna gstfrihet p ett MYCKET mrkligt stt... DU borde ta en funderare p varfr ni r s illa sedda. Kan det bero p att vldigt mnga albaner sysslar med egendomsutjmning, narkotikabrott, mnniskohandel, vapensmuggling, personrn och verfallsbrott. Ni har PROFILERAT er som en srdeles kriminellt bengen folkgrupp. Detta r ERT problem. Svenskarna r trtta p er och vill inte ha er hr. Res hem och bygg upp ert land!