2007-09-11, 20:49
Medlem
Golonkas avatar
Lt mig frst inleda med att be Shala om urskt. Jag var slarvig och klumpade ihop honom med andra anvndare av albanskt ursprung. Jag borde kollat upp hans inlgg innan jag vrkte ur mig. My bad!

Vidare:

Jag kan inte uttala mig om huruvida Sverige aktivt stdde UCK-gerillan eller direkt motarbetade densamma politiskt. Sannolikt intog man en frsiktigt avvaktande instllning med visst moraliskt och diplomatiskt std fr kosovoalbanerna. Den allmnna utrikespolitiska debatten, som jag minns den frn den tiden, prglades av en samflld vilja att INTE se ett nytt Srebrenica eller Vukovar utspela sig i Europa. Det fanns ett stort std fr att Sverige skulle inlta sig i fredsframtvingande insatser om FN gav mandatet. FN, sin vana trogen, kunde inte fatta beslut om ett sdant mandat och drfr blev det NATO som fick ingripa. Sverige fick en sondering om att bidra med trupper och vi svarade med att erbjuda oss att vid officell frfrgan att skicka sjukvrdsresurser/fltsjukhus. Det kom aldrig ngon frfrgan.

Det kan skert vara s att Sverige inte tillt transaktioner av monetr karaktr frn Sverige till UCK, man var helt klart inte sker p UCK-gerillans "status", och det kan skert ocks stmma att Sverige tog tid p sig fr att analysera situationen i Kosovo innan man tog stllning. Men man TOG stllning. Mihajlo Mihajlovics motiv fr att mrda Anna Lindh var, bland annat, att hon uttalat std fr NATOs insats mot Jugoslavien. I Sverige har den allmnna opinionen i konflikten i f.d Jugoslavien varit starkt anti-serbisk. Man har opinionsmssigt betraktat serberna, och i viss mn ven delvis kroaterna under en kortare period kring incidenten vid Stupni Do under BA01, som banditer och all ondskas upphov. Onyanserat, sklart, men s blir det ltt i krig dr det frsta offret r sanningen..

Nr det gller att BIDRA till den humanitra katastrofen.... Hur kan det vara att bidra till en humanitr katastrof att man hjlper till med att stta upp flyktinglger fr frdrivna i en akut situation? Hade det varit bttre om flyktingarna frs och svalt ihjl p berget? Eller skulle vi skickat de tv Herculesplan Frsvaret frfogar ver fr att evakuera albanerna hit? Hade det varit en vettig tgrd? Vill albanerna vidare inte HA de 80 miljonerna vi rligen skickar ner i bistnd, s fr fan... Skit i det d! Skicka tillbaks dem!

Om nu 2 av 25 av Sveriges mest efterlysta r albaner, s JA. D r ni grovt verrepresenterade i frhllande till er andel av befolkningen... Det visar ju fr fan att 8% av Sveriges grvsta brottslingar r albaner. Som vl r bestr inte sveriges befolkning av 8% albaner riktigt nnu..... Det FINNS inga statistiska sammanstllningar ver olika kriminellas etnicitet. Tyvrr fr man inte syssla med sdant i Sverige. Man kan se hur mnga utlndska medborgare som sitter av straff, men svenska medborgare rknas i statistiken som svenskar om de s kommer frn Tjottaheiti. Du hvdar att albaner inte r verrepresenterade nr det gller brott. Jag tror det r precis tvrtom! Jag tror vidare att den absoluta majoriteten svenskar som har en strre grupp albaner boende i sina kommuner/stder inte heller hller med dig. Inte ens Friggebo!!!
2007-09-11, 20:50
Medlem
ticoromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Det finns inget som heter Albansk zigenare dom kom med Slaverna till balkan.
Hur menar du att romer (zigenare) kom med slaverna till Balkan? Romer kom inte till Europa frrn runt 1300/1500-talet.
2007-09-11, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ticoroman
Hur menar du att romer (zigenare) kom med slaverna till Balkan? Romer kom inte till Europa frrn runt 1300/1500-talet.

Varifrn fr du fram att Romerna r en etnicitet? Ett folk ?
Finns Serbiska zigenare, ryska, arabiska..

Alltiallt, Smutsen kom till balkan med Slaverna(serberna).

Golonka, var fr du fram att 2/25 av sveriges 'mest' efter lysta r albaner?
Sedan kan du inte stta dit "mest" Ifall vi sger att ordet "mest" r 100 st.
D r 8 st Albaner av hundra, vilket r mycket.
Dock kanske r de restrerande 900 (ifall det finns 1000 efterlysta totalt) r alla svenskar, och inga albaner?

Du kan inte rkna in en skala dr albaner r som mest.
2007-09-11, 21:00
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ann-O-Ny-man,

Du drog fram 10 lnkar med albanska brott, jag kan dra upp 10000 med brott utfrda av svenskar. Du r ett skmt.

Men gr det d, fr allt i vrlden!

Citat:
Landskrona kan rknas till en av Sknes lugnaste stder. Vet fan vad ni snackar om.. Dra inte in historia av sm tonrspojkar som slog skrck i den svenska mesiga regeringen.

"Sknes lugnaste stad"! ! Landskrona r en jvla bandit-ken och vi vet ALLA vilka som ligger bakom detta! Det r fr fan inte en DAG utan att man lser om "kulturberikning" i Landskrona. De sm tonrspojkarna slog INTE skrck i ngon regering. Missta dig inte nu. Det r lagstiftningen som inte hngt med drfr att innan ni kom hit, s FANNS INTE DEN HR TYPEN AV KRIMINALITET I DEN UTSTRCKNING DEN NU GR! Ni skall nog s smningom bli varse den "svenska mesigheten", pack! Det finns ett talestt som sger "sdant lder skall sdan smrja ha"....

Citat:
Albanerna r ett rent folk. Horunge.

Du r i sanning en PRYDNAD fr ditt folk!

Shala! Kolla hr!! Hr r en "riktig" alban... "Rent folk"... Det jag sett av albaner r mest dliga tnder, kass kroppslukt och lustiga hattar... Det ser inte vidare "rent" ut nere i Kosovo heller...
2007-09-11, 21:04
Bannlyst
Golonka, du kommer frn en stat som inte varit i krig i vad r det ? Nrmare 350 r ?

Vi Albaner i Sverige(kosovoalbaner), tror du man tnker p tandvrd och att borsta tnderna nr man inte ens har pengar till mat ?
Du r frfan ett skmt, hela du.
Kass kroppslukt ? Den var ny? - Snackar du om historian ?
I kriget? - Vad frvnta du dig ? Parfym under krig? Mycket originellt..
Nu s luktar en Alban troligen 10X bttre n medelsvensken. Skulle frklara varfr vi tar Svenska tjejers oskulder.

Lnka till ny kulturberikning i Landskrona av albaner..
2007-09-11, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ann-O-Ny-man,
Du drog fram 10 lnkar med albanska brott, jag kan dra upp 10000 med brott utfrda av svenskar. Du r ett skmt..

VERKLIGEN JTTEBRA!
Jag ser d verkligen fram emot att du d om du drar tminstone ett ftal lnkar som beskriver:

- den internationella och omtalade svenska maffian,

- hur svenskar blir avskydda var de n slr sig ned,

- hur etniska svenskar dominerar knarkhandeln,

- hur de etniskt svenska ligorna hller p med trafficking i de europeiska lnderna,

- hur de stolta etniskt svenska ungdomsgng i de lnder de finns i hrjar, mrdar, misshandlar, rnar och vldtar,

- hur en stor grupp av svenskarna utomlands mste frsrjas med bidrag.

- hur etniska svenskar utomlands blir s avskydda, att de ger rekordresultat t invandringskritiska partier p platsen.

Skall bli spnnande att lsa,

Klarar du det inte, ja VEM av oss r det d som r skmtet?
2007-09-11, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
VERKLIGEN JTTEBRA!
Jag ser d verkligen fram emot att du d om du drar tminstone ett ftal lnkar som beskriver:

- hur de etniskt svenska ligorna hller p med trafficking i de europeiska lnderna,

- hur de stolta etniskt svenska ungdomsgng i de lnder de finns i hrjar, mrdar, misshandlar, rnar och vldtar,

- hur etniska svenskar utomlands blir s avskydda, att de ger rekordresultat t invandringskritiska partier p platsen.

Allts menar du att albaner r allt det?
Bevisa det istllet ?
2007-09-11, 21:13
Medlem
obans avatar
Har albaner haft svrare att anpassa sig n andra invandrargrupper som tex araber? Det r inte min uppfattning i alla fall. Min hemstad hade en monstrust stor flyktingfrlggning med massor av Kosovoalbaner, men jag ska rligt sga att det enda jag mrkte av dom d var att de stal allt som var lst och lite drtill. Andra typer av kriminell verksamhet som ofta r vanligt hos vra minoriteter nufrtiden mrkte i alla fall inte jag av d. Vet inte riktigt hur det fortlpte eftersom jag flyttade drifrn dock.
2007-09-11, 21:14
Medlem
TrialByErrors avatar
Skrpning i trden, raderat ett antal OT/Trams.
Tillsgelser delas ut till:
Albanian_Soul
Raoul
kes
Trancelation

Detta kommer inte att vara slutet p administreringen av de raderade inlggen.

/Mod
2007-09-11, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
VERKLIGEN JTTEBRA!

Alla Feta r likadana, Alla understrykna r likadana.. Inte mycket du hade att komma med..
2007-09-11, 21:15
Medlem
Engelbrektssons avatar
Hr finns lite info om albaners pstdda illyriska hrstamning:
Illyrians are the ancestors of the Albanians?
och diskussioner mellan diverse balkaneser och andra om albaner:
Albanian terrorists occupy villages in FYROM
Tror inte att man ska behva regga sig p forumet fr att lsa..
2007-09-11, 21:16
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Har albaner haft svrare att anpassa sig n andra invandrargrupper som tex araber? Det r inte min uppfattning i alla fall. Min hemstad hade en monstrust stor flyktingfrlggning med massor av Kosovoalbaner, men jag ska rligt sga att det enda jag mrkte av dom d var att de stal allt som var lst och lite drtill. Andra typer av kriminell verksamhet som ofta r vanligt hos vra minoriteter nufrtiden mrkte i alla fall inte jag av d. Vet inte riktigt hur det fortlpte eftersom jag flyttade drifrn dock.

Araber och somalier r i srklass, men kosovoalbanerna ligger hyfsat "bra" till! Intressant att du noterat deras instllning till andras egendom! Det r precis det vi frskt tjata om i hundra poster nu!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in