2007-10-16, 10:48
Citat:
Ursprungligen postat av psrab
Har Ladida känt räddsla för stryk? Har Ladida känt skräck? Har Ladida någon gåg kännt räddsla slå över mot skräck för att sedan övergå i raseri? Skulle inte tro det.
Självklart, även jag har åkt på stryk några gånger.
Även jag har varit rädd och även om jag skulle kunnat freda mig med ett vapen har jag aldrig gjort så.
Det finns en gräns och vad jag försöker påvisa i tråden är att det faktiskt fanns annat man kunnat göra istället för skjuta.
Något som många verkar tycka är helt orimligt, jag kan tro att denna situation inte är unik och att folk före dessa har kunnat löst den på annat sätt.
Citat:
Bara en präktig djävul utan personlig erfarenhet kan begära att en så här pass utsatt och skräckslagen man skall begå rationella handlingar och göra etiskt korrekta överväganden.
Nej, att kräva att man inte skjuter med hagelbössa tycker jag att man inte behöver vara en präktig jävul för att kräva.
Citat:
Ladida och jämbördiga!! Ni är pinsamma i flottig rättrådighet och präktighet. Jag brukar värja mig mot uttryck i stil med att det är samhällets ansvar eller fel. Men i det här fallet kan man, utan att skämmas, säga att det var samhällets flathet, undfallenhet och bekvämlighet som ledde fram till tragedin.
Alltså även ditt fel?
För du är väl en del av samhället, eller hur?
Men visst, ifall du tycker jag är pinsam och präktig för att jag inte vill att folk ska dö så bjuder jag på det.
Känns det bättre nu när du fått spytt av dig lite galla? -Jag bjuder på det med.