2008-09-11, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det finns inte ens en teoretisk möjlighet till överklagande nu.

Glömde du ditt tidigare inlägg?

Kom inte och påstå att jag upprepar och häkta upp mig på samma sak med det sista inlägget jag skrev igår. Sluta hacka på mig
Citera
2008-09-12, 10:44
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly50
Jättebra! Hoppas de har insett vad de har gjort nu.

Nej du Molly, så väl är det inte.

http://www.sydostran.se/index.68180---1.html

Föräldrarna kan tydligen fortfarade inte hålla i sina ungar. Stämmningen mot ungdomarna börjar kärva till sej, irritationen och rädslan stiger i byn igen. Om dom inte snart tar sina lunsar i nackskinnet är risken stor att någon får en ölburk i huvudet igen, om inte någon klipper till dom ännu värre. Man kan bara hoppas på att socialen och polisen nu verkligen har tagit på sej hårdhandskarna, innan det gått för långt igen.
Citera
2008-09-12, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishputte
Kom inte och påstå att jag upprepar och häkta upp mig på samma sak med det sista inlägget jag skrev igår. Sluta hacka på mig
Jag är mycket ledsen att du uppfattar det som att jag hackar på dig.
Jag är tyvärr trött, så jag vore tacksam om du kunde lista vad som var nytt i det sista inlägget igår.
Med vänliga hälsningar
Smålandtintin
Citera
2008-09-12, 22:10
Medlem
Fnordss avatar

Nåja, där de tidigare fick sympatiserande kommentarer i tidningen så verkar vinden vänt en aning... De har ju visat att vad de går för en gång för mycket, och de mediasnyftande föräldrarna har väl insett att det inte går att tjäna skadestånd på sina telningar heller.
Citera
2008-09-12, 22:25
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman

Föräldrarna kan tydligen fortfarade inte hålla i sina ungar. Stämmningen mot ungdomarna börjar kärva till sej, irritationen och rädslan stiger i byn igen. Om dom inte snart tar sina lunsar i nackskinnet är risken stor att någon får en ölburk i huvudet igen, om inte någon klipper till dom ännu värre. Man kan bara hoppas på att socialen och polisen nu verkligen har tagit på sej hårdhandskarna, innan det gått för långt igen.

Man kan undra var dessa föräldrar tog vägen, de som satt och tyckte att deras söner var så fina pojkar! Har de Alzheimer light hela bunten?
Glömt bort?
Citera
2008-09-13, 13:52
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Men kan man bli annat än trött på idioterna i Rödeby nu eller?
Vad krävs för att glinen ska begripa vad som är rätt och fel?

Regel Nr 1 i livet:

Var inte dum i huvudet!

Om nu någon i gänget skulle läsa detta så följ den enda regeln och ha ett underbart liv. Om ni tror att ni är inbjudna till någon på kalas eller vad fan som helst, så åk inte dit. Ni är troligtvis inte inbjudna någonstans!

Det finns dock ett undantag, ni är hjärtligt välkomna till mig men glöm inte att slå en signal innan så jag hinner ladda...... kaffebryggaren (*bössan*).
Å andra sidan så verkar ni springa så jävla sakta så man hinner ladda om flera gånger innan ni ens reagerar. Sluta med ölen och börja motionera istället så lever ni längre.
Senast redigerad av Skrik & Panik 2008-09-13 kl. 13:55. Anledning: Tillägg
Citera
2008-09-13, 15:20
Medlem
Tantaloras avatar
Regel nr 2

Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Men kan man bli annat än trött på idioterna i Rödeby nu eller?
Vad krävs för att glinen ska begripa vad som är rätt och fel?

Regel Nr 1 i livet:

Var inte dum i huvudet!

Om nu någon i gänget skulle läsa detta så följ den enda regeln och ha ett underbart liv. Om ni tror att ni är inbjudna till någon på kalas eller vad fan som helst, så åk inte dit. Ni är troligtvis inte inbjudna någonstans!

Det finns dock ett undantag, ni är hjärtligt välkomna till mig men glöm inte att slå en signal innan så jag hinner ladda...... kaffebryggaren (*bössan*).
Å andra sidan så verkar ni springa så jävla sakta så man hinner ladda om flera gånger innan ni ens reagerar. Sluta med ölen och börja motionera istället så lever ni längre.

Använd huvudet

Om kompisar säger att du ska göra något (eller du kanske kommer på det alldeles själv)
Tänk efter före! Är detta rimligt? Vad händer om du utför handlingen? Vad blir det för efterspel?
Citera
2008-09-13, 22:23
Bannlyst
Citat:
Jag är mycket ledsen att du uppfattar det som att jag hackar på dig.
Jag är tyvärr trött, så jag vore tacksam om du kunde lista vad som var nytt i det sista inlägget igår.
Med vänliga hälsningar
Smålandtintin
Tack Smålandstintin. Jag tar emot och godkänner din ursäkt till mig.Och det nya som var i mitt sista inlägg var att jag vill tacka alla för att ha gett Hollstorpsfamiljen ett stort jättestöd under tiden, samt att jag tackar er för intressanta diskussioner som vi har haft i 1år, så att man kan lägga denna Rödeby-tråd till handlingarna.Med vänliga hälsningar från Swedishputte.
Senast redigerad av Swedishputte 2008-09-13 kl. 22:27.
Citera
2008-09-13, 22:36
Bannlyst
Citat:

Och jag som hade hoppats på att det skulle bli lugnare i Rödeby igen, men det verkar som att dessa luvar inte har lärt sig att respektera lag och ordning.Föräldrarna ska lära sig att inte hålla på att dalta med luvarna, samt att de precis som förut har noll koll på var luvarna sysslar med.Då kan man förstå att många höjer rösten för att tillåta aga igen.
Citera
2008-09-14, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishputte
Och jag som hade hoppats på att det skulle bli lugnare i Rödeby igen, men det verkar som att dessa luvar inte har lärt sig att respektera lag och ordning.Föräldrarna ska lära sig att inte hålla på att dalta med luvarna, samt att de precis som förut har noll koll på var luvarna sysslar med.Då kan man förstå att många höjer rösten för att tillåta aga igen.

Jag är inte säker på att de här ynglingarna hade mått bättre av att få stryk. enligt ryktena på byn har i vart fall Poffe fått mer än sin beskärda del av den varan.
Ursäkta om jag hackar på ditt språk igen, men som gammal student i Nordiska språk vill jag bara berätta att Luvar dialektalt betyder [många mössor]. Luar däremot betyder [bråkiga unga män.]
Citera
2008-09-14, 20:30
Medlem
molly50s avatar
Citat:

Ajdå.Ja,de har tydligen inte lärt sig av sina misstag.
Det står inget i den där artikeln om de har kontaktat grabbarnas föräldrar. Vart håller de hus egentligen?
Har de ingen aning om vad deras ungar sysslar med?
Lärde inte heller de sig något av det som hände förra gången?
Jag tycker de borde ha hårdare koll på sina barn efter det som hände i Hollstorp.
Senast redigerad av molly50 2008-09-14 kl. 20:33.
Citera
2008-09-14, 23:31
Bannlyst
Citat:
Jag är inte säker på att de här ynglingarna hade mått bättre av att få stryk. enligt ryktena på byn har i vart fall Poffe fått mer än sin beskärda del av den varan.
Ursäkta om jag hackar på ditt språk igen, men som gammal student i Nordiska språk vill jag bara berätta att Luvar dialektalt betyder [många mössor]. Luar däremot betyder [bråkiga unga män.]
Så då heter det luar som är ett uttryck för ungdomar som bråkar, och den ursäkten tar jag gärna emot Smålandstintin.Så då har du fått information från vissa källor i Rödeby om att Poffe redan har fått sin andel av strykstraffet, så att han inte börjar att bråka med Hollstorpsfamiljen och de övriga Rödebyborna både nu och i framtiden mer.Och att luarna som begick trafikbrottet i Karlskronatrakten tydligen beter sig fortfarande omoget och dumt åt, trots att de blev åtalade och fällda för personangreppen mot Hollstorpsfamiljen. Bara de håller sina äckliga tassar från Hollstorpsfamiljen.Och jag tror nog säkert att om agan hade varit tillåten och inte avskaffad 1979 att lite smisk på röven hade bitit på dessa smågangstrar, för dagens förbud mot agan har gjort att det daltas för mycket för luarna som ställer till med jävulskap.
Senast redigerad av Swedishputte 2008-09-14 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in