2009-05-09, 14:45
Medlem
HjarterDams avatar
Då var Poffe i farten igen, trodde man skulle lära sig efter en hagelsalva i kroppen men tydligen inte.

Varit inbrott i två kiosker på två olika idrottsanläggningar där de bytet varit godis, läsk och växelkassa.
Idag så fick jag reda på att Poffe blivit tagen för detta med två killar till.

De två idrottsplatserna ligger en 3-5 mil ifrån Rödeby.
Citera
2009-05-09, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av molly50
Ja,det är minst sagt åt helvete,tycker jag.
Han körde ju inte ens bil den kvällen,enligt dottern,så jag förstår inte ens vad det har med saken att göra.Det hade väl varit annorluinda om han hade satt sig i bilen efter att han druckit t ex.

För att det är idioter som stiftar lagarna och ännu större idioter som sitter på länsstyrelsen. Körkortsindragningen har egentligen inget med lämplighet att göra i sådana här fall (och särskilt inte detta specifika fall) utan är ett inofficiellt ytterligare straff.

Som jag skrev i juridikforumet: det räcker att man har åkt fast för narkotikabrott för att bli av med körkortet, man behöver inte alls ha blivit tagen med narkotika i kroppen när man körde. Länsstyrelsen utgår alltså ifrån att om man knarkar öht så knarkar man också vid bilkörning, eller låtsas att de tror det.
Citera
2009-05-09, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HjarterDam
Då var Poffe i farten igen, trodde man skulle lära sig efter en hagelsalva i kroppen men tydligen inte.

Varit inbrott i två kiosker på två olika idrottsanläggningar där de bytet varit godis, läsk och växelkassa.

Sådana som Poffe lär sig aldrig. Det var samma med ett av asen som våldtog de där två flickorna i Gbg för några år sedan och sedan själv blev våldtagen av en medfånge; tolv dagar efter sin frigivning begick han ett nytt brott, ingen våldtäkt dock, men ett rån.

Jag fattar inte att någon beklagar Simon. Det är väl mer beklagligt att inte Poffe också sanerades bort från genpoolen.

Och pappan trakasseras fortfarande, nu av myndigheterna, vilkas passivitet ju är orsaken till att allt detta alls hände.

Men drar de hans lapp, så kan man ju lägga ut en länk till länsstyrelsens beslut här på FB. Där står ju vad vederbörande kärringar heter.
Senast redigerad av Insurgency 2009-05-09 kl. 15:21.
Citera
2009-05-14, 07:44
Medlem
chribsson2s avatar
Sonen jagad igen

Nya händelser:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5142335.ab
Citera
2009-05-14, 12:13
Bannlyst
Ja, se där. Pappan skulle ha avlivat hela gänget, fast då hade han definitivt åkt in på flera år i vårt bakvända och fega land.
Citera
2009-05-14, 12:52
Medlem
molly50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insurgency
För att det är idioter som stiftar lagarna och ännu större idioter som sitter på länsstyrelsen. Körkortsindragningen har egentligen inget med lämplighet att göra i sådana här fall (och särskilt inte detta specifika fall) utan är ett inofficiellt ytterligare straff.

Som jag skrev i juridikforumet: det räcker att man har åkt fast för narkotikabrott för att bli av med körkortet, man behöver inte alls ha blivit tagen med narkotika i kroppen när man körde. Länsstyrelsen utgår alltså ifrån att om man knarkar öht så knarkar man också vid bilkörning, eller låtsas att de tror det.

Ja,det är helt enkelt sjukt.
Den svenska rättssäkerheten är totalt snedvriden.
Citera
2009-05-14, 13:02
Medlem
molly50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjarterDam

Den ungen lär väl aldrig lära sig,om han inte ens lär sig av en skottsalva.
Jag kan inte låta bli att undra vart hans föräldrar håller hus. Man tycker ju att även de borde ha lärt sig något av den här händelsen och hållit Poffe i stramare tyglar.
Citera
2009-05-14, 13:35
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly50
Den ungen lär väl aldrig lära sig,om han inte ens lär sig av en skottsalva.
Jag kan inte låta bli att undra vart hans föräldrar håller hus. Man tycker ju att även de borde ha lärt sig något av den här händelsen och hållit Poffe i stramare tyglar.
Ja, den där kriminelle lille satungen borde lärt sig vid det här laget. Han borde vara en att stutera exempel med... Det är dags att öppna upp mentalsjukhusen igen. Den där Poffe är uppenbarligen mentalt handikappad och borde låsas på obestämd tid för samhällets bästa, ren förvaring utan terapi etc.
Senast redigerad av genserik 2009-05-14 kl. 14:26.
Citera
2009-05-14, 13:53
Medlem
Marmoths avatar
Alltså, jag har inte en millimeter till övers för Poffe men är det fastslaget att det är han som har varit i farten och prejat?
Citera
2009-05-14, 15:20
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Alltså, jag har inte en millimeter till övers för Poffe men är det fastslaget att det är han som har varit i farten och prejat?

Nej, det är det inte. Men enligt storasysterns blogg tyckte han att han kände igen en av killarna som, citat: "en av de killar som stod åtalade för hemfridsbrott för just den där natten, då allting hände."
http://ackhina.blogg.se/
Citera
2009-05-14, 15:35
Medlem
Ingen förvånas väl att detta är på gång igen, nu har det gått lite tid så tycker väl det tuffa "gänget" att det är dags att gå igång igen.
Citera
2009-05-14, 23:26
Medlem
Ackis avatar
Det kanske är bäst att jag poängterar att det INTE var "Poffe" som lillebror tyckte sej känna igen, utan en annan av grabbarna. Men det är ingenting som är säkert, han var hemskt upprörd när han kom hem och kunde inte svära på att han sett rätt. Vi låter polisen utreda hur det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in