2009-05-15, 04:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av molly50
Den ungen lär väl aldrig lära sig,om han inte ens lär sig av en skottsalva.
Jag kan inte låta bli att undra vart hans föräldrar håller hus. Man tycker ju att även de borde ha lärt sig något av den här händelsen och hållit Poffe i stramare tyglar.

Jag kan tänka mig att skramla till ersättning åt någon som "städar" bort dem och ser till att man slipper läsa om mer skit som de ställer till. De kommer ändå bara att kosta samhället en massa i fängelsetid och förmodligen hinner de också att förstöra livet på rätt många som kommer i deras väg.

Föräldrarna verkar inte bry sig om vad de hittar på och ej heller verkar de ha engagerat sig något vidare i "lintottarnas" uppfostran. Då ej föräldrarna visat något större engagemang kan de ju inte sakna dem särskilt mycket heller om de försvinner. Skadedjur.
Citera
2009-05-15, 09:59
Medlem
BIC/SWIFTs avatar
Mobbingen i Rödeby fortsätter

Trakasserierna mot den förståndshandikappade i Rödeby fortsätter: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2893545.svd
Jag kommer , om inte detta omedelbart slutar, att personligen ta vid och avsluta,..det "Pappan " påböjade...
Citera
2009-05-15, 10:17
Medlem
förståndshandikapp?

Frågan är väl vilka som har mest problem med förståndet?
Om nån jävlades med mina barn på så vis så skulle jag strimla dem.
Citera
2009-05-15, 10:29
Medlem
BIC/SWIFTs avatar
-Ja det är just det jag menar , Fega kräk som ger sig på en i deras ögon "underlägsen" person ,mest av dumhet och oförstånd.
Här är det vårat ansvar att ta idioterna i örat, så att det inte går överstyr.
De tidigare skedda händelserna har tydligen inte riktigt sjunkit in , därav mitt höga tonläge...
Mvh !
Citera
2009-05-15, 10:49
Medlem
Spejnars avatar
Nu har polisen en chans att inte göra samma misstag som förra gången. De får ett försök sen kommer någon civilperson att ta tag i det. Jag personligen kommer inte gråta ifall de skyldiga får smaka på lite rättvisa precis som förra gången.

Det är inte så långt till Rödeby härifrån.
Citera
2009-05-15, 11:25
Medlem
BIC/SWIFTs avatar
"civilkurageperson"
Citera
2009-05-16, 19:01
Medlem
molly50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Ja, den där kriminelle lille satungen borde lärt sig vid det här laget. Han borde vara en att stutera exempel med... Det är dags att öppna upp mentalsjukhusen igen. Den där Poffe är uppenbarligen mentalt handikappad och borde låsas på obestämd tid för samhällets bästa, ren förvaring utan terapi etc.

Om det nu är han som har varit i farten igen,ja. Det vet vi ju inte än. Men skulle det visa sig vara det så är det ju bara att beklaga att varken Poffe eller hans föräldrar verkar ha lärt sig något av den här händelsen.
Senast redigerad av molly50 2009-05-16 kl. 19:09.
Citera
2009-05-16, 19:04
Medlem
molly50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Jag kan tänka mig att skramla till ersättning åt någon som "städar" bort dem och ser till att man slipper läsa om mer skit som de ställer till. De kommer ändå bara att kosta samhället en massa i fängelsetid och förmodligen hinner de också att förstöra livet på rätt många som kommer i deras väg.

Föräldrarna verkar inte bry sig om vad de hittar på och ej heller verkar de ha engagerat sig något vidare i "lintottarnas" uppfostran. Då ej föräldrarna visat något större engagemang kan de ju inte sakna dem särskilt mycket heller om de försvinner. Skadedjur.

Ja,vart föräldrarna håller hus kan man ju bara spekulera om. Men uppenbarligen så har de ju brustit i uppfostran i alla fall.
Om de låter sina ungar få fortsätta vara ute och ställa till med bus efter en så´n här händelse så säger det egentligen mer om dem än om ungarna själva.
Citera
2009-05-16, 21:44
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly50
Om det nu är han som har varit i farten igen,ja. Det vet vi ju inte än. Men skulle det visa sig vara det så är det ju bara att beklaga att varken Poffe eller hans föräldrar verkar ha lärt sig något av den här händelsen.
Jo, det vet vi ju.
Acki skriver att det INTE var Poffe. Två poster över ditt.
Citera
2009-05-17, 12:09
Medlem
molly50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Jo, det vet vi ju.
Acki skriver att det INTE var Poffe. Två poster över ditt.

Ja,jag såg det sen. Men det är ju inget som är säkert ännu,vilket Acki också skrev. Mattis,sonen,var ju så upprörd att han inte är säker på vilka det var han såg. Men det kan ha varit någon av grabbarna som tidigare har trakasserat honom. Men förmodligen inte Poffe.
Men hur som helst så är det ju tragiskt om de inte lärt sig något av händelsen,om det nu är någon av dem som är inblandad igen.
Citera
2009-05-19, 11:27
Medlem
mjohan84s avatar
Men hur hade ni reagerat på om någon sköt eran son med gevär då? Oavsett vad sonen hade gjort... Hade ni ändå sökt hämnd om inte samhället såg till att ge rättvisa...
Citera
2009-05-19, 13:39
Medlem
crazymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Men hur hade ni reagerat på om någon sköt eran son med gevär då? Oavsett vad sonen hade gjort... Hade ni ändå sökt hämnd om inte samhället såg till att ge rättvisa...

Jag skulle aldrig låta det gå så långt om jag visste att mitt barn skulle hålla på med dylika dumheter, sedan tror jag knappast att det är anhöriga till pojken som blev skjuten som terrar familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in