2009-07-14, 13:16
Medlem
molly50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-kassan
Svårt att förstå!
Killen har varit mobbad i 10-15 år påståss det. Alltså har det gått i arv bland
byborna.Presic som alla känner byfånen inget okänt begrepp men brukar vara
mobbad bland äldre. Inte sant.

Läste även i blt att 550 ungar har fått uppsöka det sociala o psykvård efter mördaskotten. Dom mår säkert jäkligt bra därnere. Jag hade då aldrig vågat gå ut där. Mobb är inte bra men skott är värre.

Visst är det hemskt om ungdomarna känt sig tvingade att söka psykvård efter den här händelsen. Men hur mycket ligger det egentligen i det du skriver? Har du några bevis för dina påståenden?
Och även om Poffe själv har varit mobbad så är det ingen ursäkt för att låta det gå ut över andra.Speciellt inte sådana personer som inte kan försvara sig själva. Han borde ha sökt hjälp istället.
Jag har själv varit mobbad under hela min skoltid så jag talar av egen erfarenhet. Jag tänkte inte ens tanken på att låta det gå ut över andra. Jag sökte istället hjälp och sa ifrån på det sättet. Inte sjutton hade det blivit bättre för mig om jag gav igen med samma mynt emot andra,oskyldiga personer. Snarare tvärtom. Se bara hur det gick för Poffe och vart han har hamnat någonstans.Han har t om hotat sin egen far med både kniv och stekpanna och hotat med att bränna ner deras hus. Pga att han inte fick sitta vid datorn hela natten. Tragiskt är vad det är!
Citera
2009-07-14, 14:20
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly50
Visst är det hemskt om ungdomarna känt sig tvingade att söka psykvård efter den här händelsen. Men hur mycket ligger det egentligen i det du skriver? Har du några bevis för dina påståenden?
Och även om Poffe själv har varit mobbad så är det ingen ursäkt för att låta det gå ut över andra.Speciellt inte sådana personer som inte kan försvara sig själva. Han borde ha sökt hjälp istället.
Jag har själv varit mobbad under hela min skoltid så jag talar av egen erfarenhet. Jag tänkte inte ens tanken på att låta det gå ut över andra. Jag sökte istället hjälp och sa ifrån på det sättet. Inte sjutton hade det blivit bättre för mig om jag gav igen med samma mynt emot andra,oskyldiga personer. Snarare tvärtom. Se bara hur det gick för Poffe och vart han har hamnat någonstans.Han har t om hotat sin egen far med både kniv och stekpanna och hotat med att bränna ner deras hus. Pga att han inte fick sitta vid datorn hela natten. Tragiskt är vad det är!

Ja kära nån, vad är det där Rödeby för ställe egentligen? bor det bara psykos där?.
Nån måste väl vara frisk i knoppen?. Ja den där Poffe verkar vara som ett skenande lokomotiv, snacka om att det kommer att gå illa för honom.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-07-14, 23:41
Medlem
molly50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ja kära nån, vad är det där Rödeby för ställe egentligen? bor det bara psykos där?.
Nån måste väl vara frisk i knoppen?. Ja den där Poffe verkar vara som ett skenande lokomotiv, snacka om att det kommer att gå illa för honom.

M.V.H.
jamsson.

Just när det gäller dessa grabbar i mopedgänget så kan man nästan misstänka någon form av mental störning i alla fall.
Om de hade varit fullt normala så hade de lärt sig av det som hände den där natten då skottlossningen ägde rum.
Vad jag har förstått så har Poffe haft det svårt då hans föräldrar gick skilda vägar,men det ursäktar inte på långa vägar hans beteende,om han är fullt normal i psyket. Han är stor nog att veta skillnad på rätt och fel nu.
Citera
2009-07-15, 00:19
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Han är stor nog att veta skillnad på rätt och fel nu.
Det är väl inget som defineras av ålder??

Kan vi ju klart och tydligt se i det här fallet.

Dessutom lägger man inte tidigt en bra värdegrund i ett barns liv är det oerhört svårt att "lära" sig det sedan.
Ingen ursäkt för hans agerande, kanske mera en förklaring.
Citera
2009-07-15, 00:32
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det är väl inget som defineras av ålder?? [
Du har inte barn, märker jag.

Citat:

Dessutom lägger man inte tidigt en bra värdegrund i ett barns liv är det oerhört svårt att "lära" sig det sedan.
Men det finns inga tecken på att Poffes bakgrund har varit så extremt värdegrundsfri att det i sig skulle förklara hans beteende. I min erfarenhet är förklaras antisocialt beteende av olika slag av produkten av taskig uppväxt och inneboende skitstövelaktighet. För att bli en Poffe måste du nog ha en hel del av båda två.
Citera
2009-07-15, 11:55
Medlem
molly50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det är väl inget som defineras av ålder??

Men nu är det väl en viss skillnad på en frisk och en sjuk person också,eller hur.
En psykiskt instabil person kan inte tänka klart under en pressad situation.
Och Poffe,vi får anta att han är frisk,borde ha vetat bättre än att utsätta en familj för det han har gjort.
Jag misstänker att Poffe kan ha haft en jobbig uppväxt,men det ursäktar inte hans beteende. Han ska föreställa vuxen nu och då ligger det på hans eget ansvar att försöka reda upp sin situation. Det ansvaret kan man inte lägga på någon annan.
Senast redigerad av molly50 2009-07-15 kl. 11:58.
Citera
2009-07-17, 21:34
Bannlyst
Om du säger dig ha följt händelsen

Citat:
Ursprungligen postat av F-kassan
Svårt att förstå!
Killen har varit mobbad i 10-15 år påståss det. Alltså har det gått i arv bland
byborna.Presic som alla känner byfånen inget okänt begrepp men brukar vara
mobbad bland äldre. Inte sant.

Läste även i blt att 550 ungar har fått uppsöka det sociala o psykvård efter mördaskotten. Dom mår säkert jäkligt bra därnere. Jag hade då aldrig vågat gå ut där. Mobb är inte bra men skott är värre.
i Rödeby som ägde rum natten mellan den 5 och 6 oktober 2007,så förstår du nog.Du vill hela tiden vinkla debatten till din fördel genom att påstå att Hollstorpsfamiljens son är en byfåne.Men även om man har ett funktionshinder så är man inte någon byfåne,och mopedligan Rödeby the moppers med Poffe och hans kumpaner har sedan 2005 trackasserat Hollstorpsfamiljen.Skottdramat hade aldrig behövt inträffa,om myndigheterna redan i tidigt skede gripit in och vidtagit åtgärder mot Poffe och hans kumpaner,men till en viss del så var det onödigt av 25-åringen att kasta ölburken i huvudet på Poffe och slå till honom på nacken,men samtidigt så var det onödigt av Poffe och kompani att trackassera sonen i Hollstorpsfamiljen.Sedan så vill jag och andra veta varifrån du har fått uppgifterna om att 550 ungdomar i Rödeby har fått uppsöka hjälp hos psykologen.Är det sant,eller om du har fabulerat ihop det hela,och vilken dag skulle det har stått i BLT om att 550 ungar har fått uppsöka psykolog som du har sagt eller påstått om det?
Senast redigerad av Flashbomben333 2009-07-17 kl. 22:13.
Citera
2009-07-17, 21:38
Bannlyst
Det enda som hjälper är att vuxna personer

Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Instämmer!
Har de inte lärt sig rätt och fel vid 15-18 års ålder, hur fan ska de lära det då?
redan när barnen är i 5-årsåldern ska informera om vad man får göra och inte göra,och om vad som är rätt och fel.För ungarna borde veta att de måste ta ett stort personligt ansvar,när man har gjort mycket fula och dumma saker.Och borde inte skolorna genomföra kampanjer för att stoppa alla former av personangrepp?
Citera
2009-07-17, 21:53
Bannlyst
Det har du rätt i Molly.

Citat:
Men nu är det väl en viss skillnad på en frisk och en sjuk person också,eller hur.
En psykiskt instabil person kan inte tänka klart under en pressad situation.
Och Poffe,vi får anta att han är frisk,borde ha vetat bättre än att utsätta en familj för det han har gjort.
Jag misstänker att Poffe kan ha haft en jobbig uppväxt,men det ursäktar inte hans beteende. Han ska föreställa vuxen nu och då ligger det på hans eget ansvar att försöka reda upp sin situation. Det ansvaret kan man inte lägga på någon annan.
För är man snart 20 år så borde Poffe visa att han kan bete sig som en vuxen person och inte som någon jävla 5-åring.Har man ställt till med mycket jävulskap,så borde nog Poffe och hans kumpaner som är mellan 15-20 år visa att har man ställt till med jävulskap så ska man helt enkelt ta på sig ett stort personligt ansvar och erkänna sin skuld i det hela,och inte försöker att smita undan genom att hela tiden blåneka hela tiden och sopa alla problem under mattan,genom att dölja många saker för sina föräldrar.

De måste lära sig att erkänna sina synder,och samtidigt så borde Poffe och kompani be Hollstorpsfamiljen om ursäkt för att de har jävlats med dem och lova både dyrt och heligt att aldrig mer göra om det igen.För har man begått brott så kommer det att ligga dem i fatet i minst 5 år.Och sedan när det gäller den nya händelsen i Rödeby den 11 maj 2009,där Poffe och minst 1-3 kumpaner som tidigare ingick i Mopedligan "Rödeby the moppers "försökte att preja av mopedbilen som Hollstorpsfamiljens son och hans kamrat färdades i så är det ett tecken på att straffet som våran riksbekanta busunge Poffe fick på 6 månaders skyddstillsyn och böter inte bet på honom,samt de straff som hans 3-4 kumpaner fick på 25 timmars ungdomsttjänst och böter inte bet på dem.Och nu efter den nya händelsen så har jag frågeställningar.

Borde inte Poffe och hans kumpaner som försökte att preja av mopedbilen med Hollstorpsfamiljens son och hans kamrat av vägen få ett betydligt hårdare straff ?
Och fråga 2 är om inte myndigheterna borde frånta förädrarna rätten att ta hand om sina barn,för de måste inse att det inte går att dalta med de unga ligister som begår brott,och att myndigheterna borde placera de unga brottslingar på uppfostringsanstalt när de stup i kvarten ställer till med jävulskap?
Borde inte åklagaren och Rödebypolisen rubricerat händelsen som framkallande av fara i trafiken istället för ofredande?
Senast redigerad av Flashbomben333 2009-07-17 kl. 22:05.
Citera
2009-07-17, 22:08
Medlem
jamssons avatar
Någonting är ruttet i staten Rödeby.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashbomben333
För är man snart 20 år så borde Poffe visa att han kan bete sig som en vuxen person och inte som någon jävla 5-åring.Har man ställt till med mycket jävulskap,så borde nog Poffe och hans kumpaner som är mellan 15-20 år visa att har man ställt till med jävulskap så ska man helt enkelt ta på sig ett stort personligt ansvar och erkänna sin skuld i det hela,och inte försöker att smita undan genom att hela tiden blåneka hela tiden och sopa alla problem under mattan,genom att dölja många saker för sina föräldrar.

De måste lära sig att erkänna sina synder,och samtidigt så borde Poffe och kompani be Hollstorpsfamiljen om ursäkt för att de har jävlats med dem och lova både dyrt och heligt att aldrig mer göra om det igen.För har man begått brott så kommer det att ligga dem i fatet i minst 5 år.Och sedan när det gäller den nya händelsen i Rödeby den 11 maj 2009,där Poffe och minst 1-3 kumpaner som tidigare ingick i Mopedligan "Rödeby the moppers "försökte att preja av mopedbilen som Hollsdtorpsfamiljens son och hans kamrat färdades i så är det ett tecken på att straffet som våran riksbekanta busunge Poffe fick på 6 månaders skyddstillsyn och böter inte bet på honom,samt de straff som hans 3-4 kumpaner fick på 25 timmars ungdomsttjänst och böter inte bet på dem.Och nu efter den nya händelsen så har jag frågeställningar.

Borde inte Poffe och hans kumpaner som försökte att preja av mopedbilen med Hollstorpsfamiljens son och hans kamrat av vägen få ett betydligt hårdare straff ?
Och fråga 2 är om inte myndigheterna borde frånta förädrarna rätten att ta hand om sina barn,för de måste inse att det inte går att dalta med de unga ligister som begår brott,och att myndigheterna borde placera de unga brottslingar på uppfostringsanstalt när de stup i kvarten ställer till med jävulskap?

Jag håller med föregående talare, Många har brustit i sitt ansvar. Såväl föräldrar som myndigheter, detta har varit välkänt i många år och inget har gjorts. Som "My name is earl " sa, kommunen har gjort en utredning och dom kom föga överraskande fram till att dom inte gjort något fel. Skitsnack, kvalificerat skitsnack är vad det handlar om. Man försöker bara att värja sig från framtida skadeståndskrav. Så enkelt är det, man är vana att få styra och ställa i sin lilla ankdamm och ingen som opponerar sig. Men dom får nog tänka om, demokratin har flyttat ut på nätet och inget går att dölja längre. Lev med det eller dö.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-07-17, 22:18
Bannlyst
Rödeby kommer att leva kvar med sitt dåliga rykte

Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Jag håller med föregående talare, Många har brustit i sitt ansvar. Såväl föräldrar som myndigheter, detta har varit välkänt i många år och inget har gjorts. Som "My name is earl " sa, kommunen har gjort en utredning och dom kom föga överraskande fram till att dom inte gjort något fel. Skitsnack, kvalificerat skitsnack är vad det handlar om. Man försöker bara att värja sig från framtida skadeståndskrav. Så enkelt är det, man är vana att få styra och ställa i sin lilla ankdamm och ingen som opponerar sig. Men dom får nog tänka om, demokratin har flyttat ut på nätet och inget går att dölja längre. Lev med det eller dö.

M.V.H.
jamsson.
,som en inavlad skurkort,när myndigheterna,och föräldrarna inte ser över sina rutiner på hur de ska hantera sådana händelser.Och borde inte myndigheterna och alla andra parterna ha dragit en stor lärdom av händelsen så att det inte kommer att upprepas mer i framtiden?
Senast redigerad av Flashbomben333 2009-07-17 kl. 22:25.
Citera
2009-07-17, 23:05
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbomben333
,som en inavlad skurkort,när myndigheterna,och föräldrarna inte ser över sina rutiner på hur de ska hantera sådana händelser.Och borde inte myndigheterna och alla andra parterna ha dragit en stor lärdom av händelsen så att det inte kommer att upprepas mer i framtiden?

Frågan är om inte flashback skall gå in och göra en attack mot Rödeby kommun. Maila deras Mc kundtjänst och fråga vad dom håller på med egentligen. Ni skall ha klart för er en sak, vad vi tycker och tänker här inne följs av div myndigheter och media, till och med Regeringen spanar in oss med jämna mellanrum, så vad vi säger och tycker här har betydelse, glöm inte det. Så maila Rödebys Mc kundtjänst och fråga vad fan dom sysslar med. Det skall jag göra, med en åtföljande svavelosande eder. Det är dom varmt värda dom värdelösa idioterna.

M.V.H.
jamsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in