Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-20, 18:00
Medlem
Garneringsmannens avatar
Ilska..

Fan vad arg jag blev efter att ha sett dramatiseringen på SVT play. Hade väl halvkoll på fallet innan, men först där blev jag riktigt insatt (och efter att ha varit inne på FB oxå). Hela historien är sörjig.

Får jävligt sur eftersmak efter att också ha varit inne på simonsoderberg.se. Min känsla säger att han absolut inte var så präktig som det står där. Hans farmor skrev på 2-årsdagen

Vet inte hur jag själv skulle reagera om jag var hon. Kanske är det förnekelse eller något annat. men att utmåla SS som offer är väl starkt tycker jag. Jaja, hela historien är sörjig, som sagt.
Citera
2009-10-20, 18:10
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Fan vad arg jag blev efter att ha sett dramatiseringen på SVT play. Hade väl halvkoll på fallet innan, men först där blev jag riktigt insatt (och efter att ha varit inne på FB oxå). Hela historien är sörjig.

Får jävligt sur eftersmak efter att också ha varit inne på simonsoderberg.se. Min känsla säger att han absolut inte var så präktig som det står där. Hans farmor skrev på 2-årsdagen

Vet inte hur jag själv skulle reagera om jag var hon. Kanske är det förnekelse eller något annat. men att utmåla SS som offer är väl starkt tycker jag. Jaja, hela historien är sörjig, som sagt.

Lite kul att hon pratar om Flashback Är det det här flashback hon menar?
Citera
2009-10-20, 20:11
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
http://www.olzzon.com/g/g.php?a=s&i=g21-03800-ab

minnes GB till simon
Usch!

Det är så tragiskt att bara en av ligisterna fick vad han förtjänade.
Citera
2009-10-20, 22:35
Medlem
miamibeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thedool
Usch va dåligt det va! Finns det några bilder på dom som blev skjutna eller på Pappan och den handikappade?

Bild på Poffe: http://img2.imageshack.us/img2/3646/poffe.png
Citera
2009-10-20, 23:58
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamibeat
Bild på Poffe: http://img2.imageshack.us/img2/3646/poffe.png

Vilken tjockis

Jag tycker alla i Rödeby verkar se WT ut...
Citera
2009-10-21, 00:03
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:

Värst på den minnessidan är nog Simons far som lovar att ta hand om problemet när ingen annan gör det.

Ett indirekt hot mot Rödeby fadern som skulle anmälas för olaga hot.

Citat

Men se Pappans hälsning på hans minnes sida när han skulle fylla 17 Simon.

Citat.

Datum: Onsdagen den 8 juli 2009, 00:58:29
Namn: Pappa
Nummer: 94
För exakt två år sedan körde jag hem med dig Simon, på din 15-årsdag, jag har nog aldrig varit så stolt över dig som den här dagen...därför är det med tunga känslor jag nu åkte ned på din 17-årsdag,tårarna har tagit slut...finns bara hat, men dom gånger jag har mött dig i mina drömmar så känns det fortfarande som du finns hos mig. kommer aldrig att acceptera utgången på domen för dom som gjorde detta mot mig, (Jag glömmer aldrig ..Jag kan vänta....Men jag kommer att.... Var så säkra).. det ända som känns bra är att du öppnade himlen mellan 11.15-12.15 på din födelsedag Simon, för när vi kom fram till din plats så öppnade du himlen och lät solen stråla,då kände jag att du visste att din pappa var på plats.även om det enda som jag ville var att krama och aldrig släppa dig som jag alltid gjort innan du la dig i din säng..även om du var femton år gammal..jag glömmer dig aldrig..You are always on my mind....Din Pappa...

Jag ser det som ett indirekt hot mot Rödeby fadern som fick besök denna natt.
Detta skulle polisanmälas som olaga hot eller vad anser ni övriga?
Citera
2009-10-21, 01:19
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Värst på den minnessidan är nog Simons far som lovar att ta hand om problemet när ingen annan gör det.

Ett indirekt hot mot Rödeby fadern som skulle anmälas för olaga hot.

Citat

Men se Pappans hälsning på hans minnes sida när han skulle fylla 17 Simon.

Citat.

Datum: Onsdagen den 8 juli 2009, 00:58:29
Namn: Pappa
Nummer: 94
För exakt två år sedan körde jag hem med dig Simon, på din 15-årsdag, jag har nog aldrig varit så stolt över dig som den här dagen...därför är det med tunga känslor jag nu åkte ned på din 17-årsdag,tårarna har tagit slut...finns bara hat, men dom gånger jag har mött dig i mina drömmar så känns det fortfarande som du finns hos mig. kommer aldrig att acceptera utgången på domen för dom som gjorde detta mot mig, (Jag glömmer aldrig ..Jag kan vänta....Men jag kommer att.... Var så säkra).. det ända som känns bra är att du öppnade himlen mellan 11.15-12.15 på din födelsedag Simon, för när vi kom fram till din plats så öppnade du himlen och lät solen stråla,då kände jag att du visste att din pappa var på plats.även om det enda som jag ville var att krama och aldrig släppa dig som jag alltid gjort innan du la dig i din säng..även om du var femton år gammal..jag glömmer dig aldrig..You are always on my mind....Din Pappa...

Jag ser det som ett indirekt hot mot Rödeby fadern som fick besök denna natt.
Detta skulle polisanmälas som olaga hot eller vad anser ni övriga?

Fick besök? Berätta mer!
Citera
2009-10-21, 01:27
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaFårPåÄngen
Fick besök? Berätta mer!

Jag var otydlig där.

Jag menar att Simon och Poffe mfl kom upp till Rödeby pappan den natten när Simon dog.

Jag ser det som ett hot det Simons pappa skrev på minnes sidan.
Citera
2009-10-23, 14:29
Medlem
rsts1s avatar
simon den lilla ängeln

hade hur lång tid på sig att vända om och ångra sig.

1. när fettopoffe frågade om han kunde köra dom upp

2. när han körde 2st passagerare på moppen (olaglit)

3. när dom lämna mopparna ca 1km bort för att gå mot gården

4. när dom började plocka vägpinnar för att kunna misshandla någon

5. när fettopoffe ringer till stackarn och säger att dom skall rövknulla honom

6. när dom gör intrång på gården

7. när han ser att fettopoffe sparkar ner soptunnan och slår sönder en gatubelysning

8. när gubben kom ut med byssen

något säger att denne killen inte var en ängel uten en kille med horn
Citera
2009-10-23, 14:46
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rsts1
simon den lilla ängeln

hade hur lång tid på sig att vända om och ångra sig.

1. när fettopoffe frågade om han kunde köra dom upp

2. när han körde 2st passagerare på moppen (olaglit)

3. när dom lämna mopparna ca 1km bort för att gå mot gården

4. när dom började plocka vägpinnar för att kunna misshandla någon

5. när fettopoffe ringer till stackarn och säger att dom skall rövknulla honom

6. när dom gör intrång på gården

7. när han ser att fettopoffe sparkar ner soptunnan och slår sönder en gatubelysning

8. när gubben kom ut med byssen

något säger att denne killen inte var en ängel uten en kille med horn

Lägg till att:

9. Han behövde inte gå fram till dörren med Poffe utan stannat med dom andra idioterna längre bak på gården.

10. Gjort som Polisen sa till honom veckan innan på det lilla "utvecklingssamtalet".
Citera
2009-10-26, 03:38
Medlem
DeBalys avatar
Hade Rödebypappan kört på eller ihjäl ett par av mopedtomtarna med bilen då hade det knappast ens gått till rättegång, då hade rättsväsendet:

A. Fattat.

B. Inte kunnat göra ett skit åt saken.
Senast redigerad av DeBaly 2009-10-26 kl. 03:45.
Citera
2009-11-02, 10:14
Medlem
molly50s avatar
Citat:

Ja,faktum är ju att han följde med Poffe fram till dörren,beväpnad med en trafikpinne. Det verkar inte helt oskyldigt i mina ögon.
Att sen som vuxen och dessutom anhörig sitta och indirekt hota folk är inget bra föredöme för andra ungdomar.
Jag vet hur det är att gå igenom en stor sorg,och jag vet att man lätt kan säga dumma saker då,men man kan inte vräka ur sig vad som helst och sen försöka dölja det bakom sin sorg.
Speciellt inte efter en så´n här sak och när ungdomar kan sitta och läsa det man skriver.
Det handlar om att försöka förhindra att något liknande händer igen.
Men genom att indirekt rikta hot mot Hollstorpsfamiljen m fl så skickar man ju signaler till ungdomarna att detta är ok,att det är ett vuxet beteende,vilket det definitivt inte är.
Hur ska ungdomarna kunna lära sig vad som är rätt och fel om vuxna beter sig lika illa.
När man läser sådana kommentarer som de från Simons farmor och pappa så känns det inte så konstigt att ungdomarna sen beter sig lika illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in