Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Nej, jag vet. Men strax vid sidan av älg-hagen på Skansen så har de en hage de har dedikerat till OMC. Just nu har de en BMC där som de försöker att uppföda till att bli en OMC - men vad jag hört så är han så korkad att det går inte. Så om du ser OMC - bara smäll ner honom och ring Skansen så kommer de. De betalar 1000:- om han är i gott skick - dvs full patched.

Hehehe,,samtidigt så vetefan om man vågar satsa en spänn på att OMC INTE uppstår igen? Det kan ta tid om dom ska flytta hit folk från annat land t.ex. Eller bygga upp tillräckligt stark organisation för att klara av att slå till mot HA.

Jag personligen lämnar den frågan öppen. Är alldeles för lite insatt för att kunna säga,,,,,,,,,,,,,,men jag kan ju spekulera som dom flesta !
Citera
2009-06-27, 20:28
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suck
Hehehe,,samtidigt så vetefan om man vågar satsa en spänn på att OMC INTE uppstår igen? Det kan ta tid om dom ska flytta hit folk från annat land t.ex. Eller bygga upp tillräckligt stark organisation för att klara av att slå till mot HA.

Jag personligen lämnar den frågan öppen. Är alldeles för lite insatt för att kunna säga,,,,,,,,,,,,,,men jag kan ju spekulera som dom flesta !

Don't do it - see my tag.
Citera
2009-06-27, 20:36
Medlem
Citat:
Don't do it - see my tag.

Kanske för varmt? Fattar nada?? Förutom bra musik !
Citera
2009-06-27, 20:42
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Kanske för varmt? Fattar nada?? Förutom bra musik !

OMC lovers är ett sjukt släkte - prata inte om deras vara eller icke vara - du får bara på käften. Good luck.

Yup - Steve Earle is one of a kind! Så mycket 1% att de borde rodna här.
Citera
2009-06-27, 20:49
Medlem
Citat:
OMC lovers är ett sjukt släkte - prata inte om deras vara eller icke vara - du får bara på käften. Good luck.

Hahahahaha,, got you !! Fast då är hela tråden rätt meningslös,,eller?

Har åkt "brakare" sen 1980 och aldrig varit medlem i nån klubb,,så jag fortsätter att åka som "free rider with no ties".

Lägger mej inte i vem som gör vad. Ser bara hur mycket svårare det är att idag "dyka in" på nån klubb då man är på genomresa än det var i slutet på 80-talet.
Citera
2009-06-27, 21:05
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Hahahahaha,, got you !! Fast då är hela tråden rätt meningslös,,eller?

Har åkt "brakare" sen 1980 och aldrig varit medlem i nån klubb,,så jag fortsätter att åka som "free rider with no ties".

Lägger mej inte i vem som gör vad. Ser bara hur mycket svårare det är att idag "dyka in" på nån klubb då man är på genomresa än det var i slutet på 80-talet.

Yup. Helt rätt. Jag åker bara V-Rod (jag vet det är en kärringhoj) i AU - eftersom jag inte har MC kort i sverige. De är inte så pjoskiga down under samt de fattar inte körkortet,
Citera
2009-06-27, 21:11
Medlem
Citat:
Yup. Helt rätt. Jag åker bara V-Rod (jag vet det är en kärringhoj) i AU - eftersom jag inte har MC kort i sverige. De är inte så pjoskiga down under samt de fattar inte körkortet,

Hehehehe,,"där nere" är det väl ännu tuffare att röra sig i bikerkretsar,,eller? Hur "stora" är OMC där? Har du nån koll på det? En av grabbarna på marknaden i Stallarholmen hade en T-shirt med Australien tryckt på ryggen !?

Vem hade besökt vem? För en sån tröja kan man väl inte bara köpa rakt över disk?
Citera
2009-06-27, 21:51
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Hehehehe,,"där nere" är det väl ännu tuffare att röra sig i bikerkretsar,,eller? Hur "stora" är OMC där? Har du nån koll på det? En av grabbarna på marknaden i Stallarholmen hade en T-shirt med Australien tryckt på ryggen !?

Vem hade besökt vem? För en sån tröja kan man väl inte bara köpa rakt över disk?

De är "nobody" i AU. GJ, Commancheros, HA och Finks är big down under, BMC stöder HA för de är rädda för stryk från CM - sen har du libanon-gänget som inte äns kör MC som röjjer på.
Citera
2009-06-27, 21:55
Medlem
Citat:

Yup - Steve Earle is one of a kind! Så mycket 1% att de borde rodna här.

Jag tror att du är lite för snabb på att räkna ut OMC, stibkloF.
Jag är definitivt inte någon"lover" av varken det ena eller det andra. Däremot har jag med åren lärt mig att inte ta saker för givet.

Jag skulle kunna måla upp hundratals olika scenarion, rent hypotetiskt, som skulle garantera OMCs plats på Sverigekartan.
Nu är det ju fortfarande bara hypoteser...

Vad skulle ex.vis hända ifall Cannonball hängde på sig Charlievästen, med stöd från bl.a. Ryssland? Skulle HA Finland ens våga ta en fight?
Jag menar, Cannonball är väl den enda föreningen i världen, som hängde AV sig HA-färgerna och återgick till sina tidigare färger.
Vad gjorde HA åt det? Nada.

Det jag menar är att vad fan som helst kan hända.
Att kategoriskt räkna ut OMC är bara dumt. Det har gjorts förr, i andra länder.
Att det inte finns kaliber i den tidigare OMC-sfären i Sverige, behöver ju knappast påpekas, men det betyder heller inte att gränserna är stängda för inflyttning.

Sedan vet jag av egen erfarenhet att det finns en hel del gubbar som ruttnat på både HA och BMC i Sverige. Många som är "the real deal".

Tyvärr börjar du låta lite som Leffe och Svartskjortan med dina profetior.
Jag har högre tankar än så om dig.
Citera
2009-06-27, 22:16
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Jag tror att du är lite för snabb på att räkna ut OMC, stibkloF.
Jag är definitivt inte någon"lover" av varken det ena eller det andra. Däremot har jag med åren lärt mig att inte ta saker för givet.

Jag skulle kunna måla upp hundratals olika scenarion, rent hypotetiskt, som skulle garantera OMCs plats på Sverigekartan.

Vad skulle ex.vis hända ifall Cannonball hängde på sig Charlievästen, med stöd från bl.a. Ryssland? Skulle HA Finland ens våga ta en fight?
Jag menar, Cannonball är väl den enda föreningen i världen, som hängde AV sig HA-färgerna och återgick till sina tidigare färger.
Vad gjorde HA åt det? Nada.

Det jag menar är att vad fan som helst kan hända.
Att kategoriskt räkna ut OMC är bara dumt. Det har gjorts förr, i andra länder.
Att det inte finns kaliber i den tidigare OMC-sfären i Sverige, behöver ju knappast påpekas, men det betyder heller inte att gränserna är stängda för inflyttning.

Sedan vet jag av egen erfarenhet att det finns en hel del gubbar som ruttnat på både HA och BMC i Sverige. Många som är "the real deal".

Tyvärr börjar du låta lite som Leffe och Svartskjortan med dina profetior.
Jag har högre tankar än så om dig.

No worries Nosa - jo jag ser vad du skriver. Men tror du verkligen MC Cannonball skulle frälsa SE OMC? Det jag kan se som ett scenario är att PL och RU kommer hit och rättar upp i leden. Problemet är då bara hur många i OMC SE : hur mycket stake de har. Jag känner folk från Rebels tiden i HBG - som inte gick över till BMC för att som de säger du : försakar allt. Så tänk dig själv du offrar allt för något som du vet kan slå dig död nästa minut.

Nosa - I'm not like Gamle och Svarten Leffe. Men tack för inlägget - skall lägga band på mina profetior. Det är lugnt. Men räkna inte bort Gamle Svarten för en del saker han säger stödjer jag till 100% - det är bara i SE man inte får vara glad att man är svensk. Nope - jag är inte nasse - jag är opolitisk.
Senast redigerad av stibkloF 2009-06-27 kl. 22:31.
Citera
2009-06-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro

Nee,,man kan ju aldrig veta. Men är det någon som på allvar har räknat ut OMC ? Eller är det bara att sympatierna ligger hos andra?

Som du säger NosaCastro så finns det flera hypotetiska scenarion som vi inte vet ett smack om i dagsläget. Och dumt vore det väl om dom annonserade sina steg?

Och detta gäller ju alla föreningar.
Citera
2009-06-27, 22:26
Medlem
Citat:
No worries Nosa - jo jag ser vad du skriver. Men tror du verkligen MC Cannonball skulle frälsa SE OMC? Det jag kan se som ett scenario är att PL och RU kommer hit och rättar upp i leden. Problemet är då bara hur många i OMC SE : hur mycket stake de har. Jag känner folk från Rebels tiden i HBG - som inte gick över till BMC för att som de säger du : försakar allt. Så tänk dig själv du offrar allt för något som du vet kan slå dig död nästa minut.

Nosa - I'm not like Gamle Svarten Leffe. Men tack för inlägget - skall lägga band på mina profetior.

No prob KAMRAT. Ha ha. Men glöm heller inte Möllers ord som jag börjar rapa upp som en papegoja med Tourettes syndrom...
- Det kommer aldrig att finnas några Bandidos i Sverige!

I national TV dessutom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in