Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-27, 22:33
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
No prob KAMRAT. Ha ha. Men glöm heller inte Möllers ord som jag börjar rapa upp som en papegoja med Tourettes syndrom...
- Det kommer aldrig att finnas några Bandidos i Sverige!

I national TV dessutom...

Nu tar vi om det från början: KAMRAT skall vara i BOLD typsnitt!

By the way, är inte LJ väldigt tyst denna dag?
Citera
2009-06-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
No worries Nosa - jo jag ser vad du skriver. Men tror du verkligen MC Cannonball skulle frälsa SE OMC? Det jag kan se som ett scenario är att PL och RU kommer hit och rättar upp i leden. Problemet är då bara hur många i OMC SE : hur mycket stake de har. Jag känner folk från Rebels tiden i HBG - som inte gick över till BMC för att som de säger du : försakar allt. Så tänk dig själv du offrar allt för något som du vet kan slå dig död nästa minut.

Nosa - I'm not like Gamle Svarten Leffe. Men tack för inlägget - skall lägga band på mina profetior.

Rebels valde ju sin väg.
Morbid Mc valde en annan, utan att backa.
White Trash minns jag inte vad som hände med, men långvariga blev de inte.

Jag minns däremot Hbg-prezzens uttalande i en dokumentär, efter några pansarskott och boobytrappade handgranater i vissa bilar.

- Bandidos är ju helt galna. Man kan inte kontrollera dem!

Här har du hela essensen i HAs politik. Kontroll.
Fixar man inte kontrollen så backar man.

Det visade sig jävligt tydligt i Tyskland, när HA försökte idka "kontroll" över Bones Mc. När HA förstod att de var outnumbered av tusentals gubbar som inte backade en centimeter, så valde man en annan väg. Över en natt blev samtliga Boneschapters Hells Angels. Det var aldrig tal om propptid eller något annat. Jag kan minnas fel, men närmare 70 nya HA-avdelningar bildades då i Tyskland.

Sedan finns det ju faktiskt procentare som inte strävar efter att kontrollera andra klubbar. Inte heller låter de sig bli kontrollerade.
Just när det gäller att leka snut i Mc-världen, tycker jag att HA har gjort bort sig för länge sedan.

När någon med muskler trycker tillbaka, så backar oftast snuten...
Citera
2009-06-27, 22:54
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Rebels valde ju sin väg.
Morbid Mc valde en annan, utan att backa.
White Trash minns jag inte vad som hände med, men långvariga blev de inte.

Jag minns däremot Hbg-prezzens uttalande i en dokumentär, efter några pansarskott och boobytrappade handgranater i vissa bilar.

- Bandidos är ju helt galna. Man kan inte kontrollera dem!

Det visade sig jävligt tydligt i Tyskland, när HA försökte idka "kontroll" över Bones Mc. När HA förstod att de var outnumbered av tusentals gubbar som inte backade en centimeter, så valde man en annan väg. Över en natt blev samtliga Boneschapters Hells Angels. Det var aldrig tal om propptid eller något annat. Jag kan minnas fel, men närmare 70 nya HA-avdelningar bildades då i Tyskland.

Sedan finns det ju faktiskt procentare som inte strävar efter att kontrollera andra klubbar. Inte heller låter de sig bli kontrollerade.
Just när det gäller att leka snut i Mc-världen, tycker jag att HA har gjort bort sig för länge sedan.

När någon med muskler trycker tillbaka, så backar oftast snuten...

Yup, du har koll. Jag går inte i polemik med dig för jag kommer att förlora big time - samt varken du eller jag har egentligen något emot varandra? Jag känner till BMC och HA från 1992 och framåt - några var mina vänner - idag så hälsar du inte ens. Ett moppe gäng från Söder och planteringen - och allt går åt helvete.
Citera
2009-06-27, 23:09
Medlem
Citat:

För mej låter det som att kontentan blev densamma?? Går det inte med våld, så provar vi list? Eller tänker jag fel nu? Kontrollen fick ju HA vilket som......?
Citera
2009-06-27, 23:11
Medlem
Citat:
Yup, du har koll. Jag går inte i polemik med dig för jag kommer att förlora big time - samt varken du eller jag har egentligen något emot varandra? Jag känner till BMC och HA från 1992 och framåt - några var mina vänner - idag så hälsar du inte ens. Ett moppe gäng från Söder och planteringen - och allt går åt helvete.

Jag tycker det är skitkul att surra med dig stibkloF.
Du är av en yngre generation och kan säkert lära mig mer om vad som hänt de senaste åren. Sånt uppskattar jag.

Själv åkte jag chopper redan på 70-talet och har väl närmare 25 tusen mil i rygg och knän på stelbent långgaffel.
Plöjt igenom hela kontinenten dessutom. Även Öst innan muren föll.

Jag är dessutom jävligt nyfiken på svängen downunder.
Där kan du berätta mera. Jag suger i mig.
Citera
2009-06-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suck
För mej låter det som att kontentan blev densamma?? Går det inte med våld, så provar vi list? Eller tänker jag fel nu? Kontrollen fick ju HA vilket som......?

Visst. Du har helt rätt. Det är bl.a. där HA är lite smartare.
Men att som vissa påstå att HA aldrig backar är bullshit. Det var det jag var ute efter. HA har backat förr och kommer att göra det igen.

Det är en av anledningarna till att jag inte förstår varför folk upphöjer den klubben till att vara den "bästa".

"Mest välkänd" kan jag gå med på, mycket p.g.a. filmer och lite andra prylar, typ Altamont, men "bästa" vete väl fan.
Den här klubbsvängen har blivit en kult. Mycket större än den förtjänar.

Att se gamla polare fastna i broderskapets garn gör ont.
Att se dem dö eller komma ut som vrak gör ännu ondare.

Att tro att man är i himmelriket med en HA-väst är den största bluff som slås i alla hängisar och proppar.
Time will tell, my friends. Även änglar blir äldre och klokare...
Citera
2009-06-27, 23:34
Medlem
Citat:
Visst. Du har helt rätt. Det är bl.a. där HA är lite smartare.
Men att som vissa påstå att HA aldrig backar är bullshit. Det var det jag var ute efter. HA har backat förr och kommer att göra det igen.

Det är en av anledningarna till att jag inte förstår varför folk upphöjer den klubben till att vara den "bästa".

"Mest välkänd" kan jag gå med på, mycket p.g.a. filmer och lite andra prylar, typ Altamont, men "bästa" vete väl fan.
Den här klubbsvängen har blivit en kult. Mycket större än den förtjänar.

Att se gamla polare fastna i broderskapets garn gör ont.
Att se dem dö eller komma ut som vrak gör ännu ondare.

Att tro att man är i himmelriket med en HA-väst är den största bluff som slås i alla hängisar och proppar.
Time will tell, my friends. Även änglar blir äldre och klokare...

Av taktiska skäl så backar dom,,dumt vore det väl annars? Sen har du rätt i det du säger att HA är den mest välkända och därför får sympatier. En sak jag funderat på länge är om många egentligen VET vad det innebär att "joina" en klubb som lever efter 1%-"regler" ? Är dom medvetna om att dom en dag kanske måste "ta på sig handskarna" på riktigt?

En annan sak som jag funderar på är varför vissa klubbar lämnas i fred, så som Sofia och Twin Club Bl.a ? Är dom för "gamla" i gården?

Men man lär sig alltid nåt nytt, fick idag veta att det var en färgad gubbe som byggde hojarna i filmen "Easy Rider" ! Hade jag aldrig hört förut ! OT !!!!
Citera
2009-06-27, 23:36
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Jag tycker det är skitkul att surra med dig stibkloF.
Du är av en yngre generation och kan säkert lära mig mer om vad som hänt de senaste åren. Sånt uppskattar jag.

Själv åkte jag chopper redan på 70-talet och har väl närmare 25 tusen mil i rygg och knän på stelbent långgaffel.
Plöjt igenom hela kontinenten dessutom. Även Öst innan muren föll.

Jag är dessutom jävligt nyfiken på svängen downunder.
Där kan du berätta mera. Jag suger i mig.

Yo mate, åk ner till SA (South australia) - det är MC heaven! Du kör från Adelaide upp i bergen. Awesome! När du tröttnar på det drar du norr ut till Barossa - och då hikar du upp med nån från GJ som är friendly - och de runs de har är legendariska. Plus du ser AU så som det är.....

Samt jag är inte så ung heller - körde moppe på 70-talet - Puch Dakota!
Citera
2009-06-27, 23:56
Medlem
Citat:
Yo mate, åk ner till SA (South australia) - det är MC heaven! Du kör från Adelaide upp i bergen. Awesome! När du tröttnar på det drar du norr ut till Barossa - och då hikar du upp med nån från GJ som är friendly - och de runs de har är legendariska. Plus du ser AU så som det är.....

Samt jag är inte så ung heller - körde moppe på 70-talet - Puch Dakota!

Menar du att GJ är "friendly" ? Va det inte dom som sprängde bort i stort sett hela Ora Banda år 2000 ? Inte speciellt friendly gjort...... Även om en av deras blivit skjuten av snuten !
Citera
2009-06-28, 00:02
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Menar du att GJ är "friendly" ? Va det inte dom som sprängde bort i stort sett hela Ora Banda år 2000 ? Inte speciellt friendly gjort...... Även om en av deras blivit skjuten av snuten !

Que? Där har varit trubbel . yes. Men nu är det gamla goa grabbar som kör GJ.
Senast redigerad av stibkloF 2009-06-28 kl. 00:06.
Citera
2009-06-28, 00:04
Medlem
Citat:
Av taktiska skäl så backar dom,,dumt vore det väl annars? Sen har du rätt i det du säger att HA är den mest välkända och därför får sympatier. En sak jag funderat på länge är om många egentligen VET vad det innebär att "joina" en klubb som lever efter 1%-"regler" ? Är dom medvetna om att dom en dag kanske måste "ta på sig handskarna" på riktigt?

En annan sak som jag funderar på är varför vissa klubbar lämnas i fred, så som Sofia och Twin Club Bl.a ? Är dom för "gamla" i gården?

Men man lär sig alltid nåt nytt, fick idag veta att det var en färgad gubbe som byggde hojarna i filmen "Easy Rider" ! Hade jag aldrig hört förut ! OT !!!!

Dom gamla klubbarna lämnas ifred för att det inte finns någon intressekonflikt.
Affärerna kolliderar inte med varandra, helt enkelt.

Dessutom vore det jävligt korkat av procentarna att börja idka press mot gamla föreningar som fanns innan de själv ens var påtänkta.
Sånt trams skulle kunna få till en jävla mobilisering bland de "vanliga" klubbarna.

En sån mobilisering var på gång och i startgroparna när Lill-Anders blev sönderslagen av humhum.
Anders stoppade den bagen själv. Tyckte inte att vi skulle sänka oss till samma nivå.

Många av de ledande figurerna i procentarklubbarna är dessutom tidigare medlemmar i andra klubbar. Helt vanliga klubbar.
De har valt en annan väg, helt enkelt. Som tur är går de ändå inte in och ska spöa sina gamla polare i andra föreningar.
Vissa har gjort det.
Det glöms aldrig.

Idag är det ändå ganska lugnt. De gamla klubbarna får vara ifred, med all rätt.
Tyvärr envisas procentarna att besöka dessa klubbars fester, trots att de inte är välkomna, so to speak...

Taskig PR i vanlig ordning.
Jag känner mig inte tvungen till att gå på HAs fester.
Varför känner HA sig tvungen att gå på mina?

Lös den gordiska knuten...
Citera
2009-06-28, 00:06
Medlem
Citat:
Que?

En medlem i Gypsy Jokers blev ju skjuten till döds av (Tror man) en polis. Som tack så sprängde man snuten i hans bil då han kom hem från travbanan. Därefter så sprängdes ett flertal byggnader i staden (Byn?) Ora Banda i luften. Jag tror snuten hade nåt "sommarställe" där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in