Citat:
Ursprungligen postat av Suck
Av taktiska skäl så backar dom,,dumt vore det väl annars? Sen har du rätt i det du säger att HA är den mest välkända och därför får sympatier. En sak jag funderat på länge är om många egentligen VET vad det innebär att "joina" en klubb som lever efter 1%-"regler" ? Är dom medvetna om att dom en dag kanske måste "ta på sig handskarna" på riktigt?
En annan sak som jag funderar på är varför vissa klubbar lämnas i fred, så som Sofia och Twin Club Bl.a ? Är dom för "gamla" i gården?
Men man lär sig alltid nåt nytt, fick idag veta att det var en färgad gubbe som byggde hojarna i filmen "Easy Rider" ! Hade jag aldrig hört förut ! OT !!!!
Dom gamla klubbarna lämnas ifred för att det inte finns någon intressekonflikt.
Affärerna kolliderar inte med varandra, helt enkelt.
Dessutom vore det jävligt korkat av procentarna att börja idka press mot gamla föreningar som fanns innan de själv ens var påtänkta.
Sånt trams skulle kunna få till en jävla mobilisering bland de "vanliga" klubbarna.
En sån mobilisering var på gång och i startgroparna när Lill-Anders blev sönderslagen av humhum.
Anders stoppade den bagen själv. Tyckte inte att vi skulle sänka oss till samma nivå.
Många av de ledande figurerna i procentarklubbarna är dessutom tidigare medlemmar i andra klubbar. Helt vanliga klubbar.
De har valt en annan väg, helt enkelt. Som tur är går de ändå inte in och ska spöa sina gamla polare i andra föreningar.
Vissa har gjort det.
Det glöms aldrig.
Idag är det ändå ganska lugnt. De gamla klubbarna får vara ifred, med all rätt.
Tyvärr envisas procentarna att besöka dessa klubbars fester, trots att de inte är välkomna, so to speak...
Taskig PR i vanlig ordning.
Jag känner mig inte tvungen till att gå på HAs fester.
Varför känner HA sig tvungen att gå på mina?
Lös den gordiska knuten...