Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-21, 18:59
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bludder
Jag som en vanlig svenne och nätrunkare känner jag givetvis inte till dagens bakgrund eller om HA/Bandidsos/Outlaws International beslutat att OK, Sverige kan ha 2 eller tre Outlaws klubbar men ingen i Danmark men Norge OK och så är vi alla polare i övrigt... Det är inte för mig att spekulera i.

*
I Norge finns de och mådde väl sist jag hörde något.
Citera
2008-02-21, 19:57
Medlem
JJDecays avatar
Känns väl lite som om Sverige är för litet (eller rättare sagt för få) för att det ska finnas "utrymme" för speciellt många 1% klubbar.

Visst det finns många med 1% märke på bröstet, men i ärlighetensnamn, hur många av dessa är egentligen 1%'are?

Så det känns lite som att Outlaws inte får fotfäste för det finns för få bikers som vill vara 1%'are (och då menar jag det 1%'are och ingen som kastar in handduken då det börjar smälla runt knuten)...

Ta tidigare prez i OMC Gävle som gapa hej vilt i OMC gästbok om hur världen var black & White, Kill all enemies etc etc.. Jepp, när det hettade till kom han på att det fanns annat här i livet, familjen tex... (smart val iof) men helt fel att ena dagen vara den som ska "rule the black'n white world", för att när "fienden" är i samma kvarter kasta in handduken. Då var han ju uppenbarligen inte en 1% eller av det "virket". Och jag tror personligen många är likadana.. Det går an att vara tuff när det smäller på avstånd, när det är på din baksida, då springer många med svansen mellan benen..

Tur man inte är 1% (tacka vet jag 50%igt )..

När det då gäller att hålla en 1% klubb vid liv, vad gör man då?
Alternativet verkar då att börja rekrytera bland "ghetto" fighters och övriga halv/helkriminella som inte har "biker" som bakgrund. Och just det förstör övriga bikerkulturen då det kommer in "folk" utan biker bakgrund, utan förståelse för biker kulturen etc. Se Bandidos (eller iallfall de som aspirerar genom vägen upp, Loyalty, X-team). Det verkar ju just nu mer vara i luven på varandra än intresserade av att bli klar med hojen inför våren...

Nåja, tur man inte är 1% utan 100% biker
Citera
2008-02-21, 20:44
Bannlyst
citat:
Ursprungligen postat av Bludder
Jag som en vanlig svenne och nätrunkare känner jag givetvis inte till dagens bakgrund eller om HA/Bandidsos/Outlaws International beslutat att OK, Sverige kan ha 2 eller tre Outlaws klubbar men ingen i Danmark men Norge OK och så är vi alla polare i övrigt... Det är inte för mig att spekulera i.

*

Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
I Norge finns de och mådde väl sist jag hörde något.

men Norge OK

• Drammen
• Fredrikstad (Prospective)
• Jessheim (Prospective)
• Nomads
• Oslo
• Stavanger (Prospective)

http://www.outlawsmcworld.com
Senast redigerad av Bludder 2008-02-21 kl. 20:50.
Citera
2008-02-21, 23:52
Medlem
Alltså OMC i sverige var inget upp som en sol ner som en pannkaka.. klubben måste ha etablerats iaf.. hmm för 4-5 år sen minst. Det gick bra så länge det bara var Åtvid och sthlm.. men de ville expandera och missbedömda folk.. sen fick de ta smällen för det.

Norge har ju varit etablerat länge... han som grundade omc i norge var iaf på den tiden extramt HA fientlig och enligt egen utsage före detta legosoldat som bott i usa. Måste väl vara bra gammal idag om han fortfarande är med i gemet.. 50-60 iaf..
Citera
2008-02-22, 00:18
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Norge har ju varit etablerat länge... han som grundade omc i norge var iaf på den tiden extramt HA fientlig och enligt egen utsage före detta legosoldat som bott i usa. Måste väl vara bra gammal idag om han fortfarande är med i gemet.. 50-60 iaf..
De startade upp 2000...
Citera
2008-02-22, 00:47
Medlem
Citat:
De startade upp 2000...

Måste fan ha vart tidigare... iofs kan ha vart att de blev patchade 2000 och innan bara gick som support.. eller har OMC funnits i 2 omgångar i norge?
Citera
2008-02-22, 01:18
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
eller har OMC funnits i 2 omgångar i norge?
Yep.
Citera
2008-02-22, 01:44
Medlem
Citat:
Yep.

Ok iaf första etableringen jag pratade om här tidigare..
Citera
2008-02-22, 06:45
Medlem
Citat:
De startade upp 2000...

De Startade för första gången upp 1995 och efter ett litet break startade dom år 2000 igen
Citera
2008-02-22, 15:22
Bannlyst
Russia - First president Outlaws MC Russia has died.

On February, 17th first former president Outlaws MC Russia Andrey (" ZZ Top ") Girnik died. ZZ Top headed the Outlaws MC Russia from the moment of opening of the first prospect chapter of this international club in Russia. The reason of death given as heart insufficiency.

7 March 1961 - 17 February 2008 GBNF

Biker News (Russia)

*
Senast redigerad av Bludder 2008-02-22 kl. 15:39.
Citera
2008-02-22, 15:51
Medlem
Citat:

Han sitter på kåken i USA för någon kokainaffär. Han var på rymmen därifrån när han grundade Norges första OMC-chapter. Men vid en resa till Belgien (kan ha varit Holland eller Frankrike) så nöp dom honom och utlämnade honom så att han skulle fortsätta avtjäna sin tid.

Detta är i varjefall vad som skrevs om honom när det begav sig i slutet av 90 talet. Då hade dom lite smågruff bland annat med Untouchables MC. Enligt ryktena så hade OMC stulit deras skylt som en "prospectinvigning" och svaret på detta blev lite nya "luftkonditioneringshål" i OMC.s yttervägg.

Kan ha glömt och förväxlat lite, det är 9-10 år sedan trots allt!!
Citera
2008-02-22, 16:03
Medlem
yay0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Känns väl lite som om Sverige är för litet (eller rättare sagt för få) för att det ska finnas "utrymme" för speciellt många 1% klubbar.

Visst det finns många med 1% märke på bröstet, men i ärlighetensnamn, hur många av dessa är egentligen 1%'are?

Så det känns lite som att Outlaws inte får fotfäste för det finns för få bikers som vill vara 1%'are (och då menar jag det 1%'are och ingen som kastar in handduken då det börjar smälla runt knuten)...

Ta tidigare prez i OMC Gävle som gapa hej vilt i OMC gästbok om hur världen var black & White, Kill all enemies etc etc.. Jepp, när det hettade till kom han på att det fanns annat här i livet, familjen tex... (smart val iof) men helt fel att ena dagen vara den som ska "rule the black'n white world", för att när "fienden" är i samma kvarter kasta in handduken. Då var han ju uppenbarligen inte en 1% eller av det "virket". Och jag tror personligen många är likadana.. Det går an att vara tuff när det smäller på avstånd, när det är på din baksida, då springer många med svansen mellan benen..

Tur man inte är 1% (tacka vet jag 50%igt )..

När det då gäller att hålla en 1% klubb vid liv, vad gör man då?
Alternativet verkar då att börja rekrytera bland "ghetto" fighters och övriga halv/helkriminella som inte har "biker" som bakgrund. Och just det förstör övriga bikerkulturen då det kommer in "folk" utan biker bakgrund, utan förståelse för biker kulturen etc. Se Bandidos (eller iallfall de som aspirerar genom vägen upp, Loyalty, X-team). Det verkar ju just nu mer vara i luven på varandra än intresserade av att bli klar med hojen inför våren...

Nåja, tur man inte är 1% utan 100% biker

angående presidenten i gävle omc så var det ingen tönt men det fanns ingen backning från omc sweden...så var det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in