Känns väl lite som om Sverige är för litet (eller rättare sagt för få) för att det ska finnas "utrymme" för speciellt många 1% klubbar.
Visst det finns många med 1% märke på bröstet, men i ärlighetensnamn, hur många av dessa är egentligen 1%'are?
Så det känns lite som att Outlaws inte får fotfäste för det finns för få bikers som vill vara 1%'are (och då menar jag det 1%'are och ingen som kastar in handduken då det börjar smälla runt knuten)...
Ta tidigare prez i OMC Gävle som gapa hej vilt i OMC gästbok om hur världen var black & White, Kill all enemies etc etc.. Jepp, när det hettade till kom han på att det fanns annat här i livet, familjen tex... (smart val iof) men helt fel att ena dagen vara den som ska "rule the black'n white world", för att när "fienden" är i samma kvarter kasta in handduken. Då var han ju uppenbarligen inte en 1% eller av det "virket". Och jag tror personligen många är likadana.. Det går an att vara tuff när det smäller på avstånd, när det är på din baksida, då springer många med svansen mellan benen..
Tur man inte är 1% (tacka vet jag 50%igt
)..
När det då gäller att hålla en 1% klubb vid liv, vad gör man då?
Alternativet verkar då att börja rekrytera bland "ghetto" fighters och övriga halv/helkriminella som inte har "biker" som bakgrund. Och just det förstör övriga bikerkulturen då det kommer in "folk" utan biker bakgrund, utan förståelse för biker kulturen etc. Se Bandidos (eller iallfall de som aspirerar genom vägen upp, Loyalty, X-team). Det verkar ju just nu mer vara i luven på varandra än intresserade av att bli klar med hojen inför våren...
Nåja, tur man inte är 1% utan 100% biker