Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-28, 00:30
Medlem
rmoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rmoob
Jasså
kör dom alltså vanliga mopeder eller cyklar kanske ingenting alls... vad tror du ? frisprakig?
Citera
2011-07-28, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rmoob
kör dom alltså vanliga mopeder eller cyklar kanske ingenting alls... vad tror du ? frisprakig?

Driver ni..? Kan det verkligen stämma att det finns fullpatch i MC klubbar som inte äger en hoj? Varför skulle nån vilja joina en mc klubb om man inte har intresse av att åka hoj och leva de livet.

Om folk gillar att flasha och fixa cash snabbt men inte gillar mc kulturen så hade de nog joinat nån annan gruppering utan mc.

Jag tror inte att det finns fullpatch i mc klubbar utan egen hoj, möjligtvis kan vissa ha blivit av med sina mc till polisen eller av annan anledning ej har egen hoj en period.

tror mer att det är folket som har lite fördomar och utgår från att inga invandrare kan gilla hojkulturen,

Ser folk mycket nysvenskar i en klubb så blir snacket att de inte har hoj och inte är riktiga bikers för de ser ju inte ut som den bilden vi själva har av hur en biker ska se ut.
Citera
2011-07-28, 10:33
Medlem
Jag VET att det finns fullpatch i OMC som inte har en motorcykel. Då är inte anledningen att den är beslagtagen för tillfället eller är på omlackering. De åker helt enkelt inte mc.

En del personer som sökt sig till mc-miljö gör det inte pga mc-intresse utan för att tillhöra något. De tror att det gått med i nåt brottssyndikat, precis som det står i tidningen. När de sedan inser att Aftonbladet hade fel och att det inte rasade in pengar som de hoppats på eller att folk inte vart rädda eller ens brydde sig om ryggmärket (att gå med charlie på ryggen i Sverige 2011 kanske inte signalerar "hårding", det är liksom ett par år försent för att ändra på det.) då söker det sig vidare.

Varför tas då dessa killar upp i mc-klubben från början? OMC får ju bli det klaraste ex på det. De hade inte stake att stå emot HAMC eller BMC själva, då tar man in lite kriminella killar som får ta tag i problemet. Förra vändan fick de heta Loyalty BFL, denna gången fick de fullpatch istället. Jag tror personligen att ingen eller mycket få av de dessa är kvar om ett år.
Citera
2011-07-28, 13:23
Medlem
rmoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frisprakig
Jag VET att det finns fullpatch i OMC som inte har en motorcykel. Då är inte anledningen att den är beslagtagen för tillfället eller är på omlackering. De åker helt enkelt inte mc.

En del personer som sökt sig till mc-miljö gör det inte pga mc-intresse utan för att tillhöra något. De tror att det gått med i nåt brottssyndikat, precis som det står i tidningen. När de sedan inser att Aftonbladet hade fel och att det inte rasade in pengar som de hoppats på eller att folk inte vart rädda eller ens brydde sig om ryggmärket (att gå med charlie på ryggen i Sverige 2011 kanske inte signalerar "hårding", det är liksom ett par år försent för att ändra på det.) då söker det sig vidare.

Varför tas då dessa killar upp i mc-klubben från början? OMC får ju bli det klaraste ex på det. De hade inte stake att stå emot HAMC eller BMC själva, då tar man in lite kriminella killar som får ta tag i problemet. Förra vändan fick de heta Loyalty BFL, denna gången fick de fullpatch istället. Jag tror personligen att ingen eller mycket få av de dessa är kvar om ett år.
mycket bra förklaring
Citera
2011-07-28, 14:35
Medlem
gamlanintendos avatar
De har kanske sprungit in i Philo Beddoe på en vägkrog och fått sina hojar vandaliserade?
Citera
2011-07-28, 15:38
Medlem
Nu har man enligt hemsidan inte bara Troopers utan också ett Black & White Crew. Jag som trodde att Troopers var ett crew? Eller måste man ha mc i Troopers men ej i BWC?
Citera
2011-07-28, 15:50
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Nu har man enligt hemsidan inte bara Troopers utan också ett Black & White Crew. Jag som trodde att Troopers var ett crew? Eller måste man ha mc i Troopers men ej i BWC?

Jag har alltid haft för mej att Troopers varit som Black Pistons dvs en support klubb med MC, B&W C rew har ju funnits ett tag och så som Crew.

Men enligt tråden så finns det ju fullryggar utan hoj vilket sänker klubben i mina ögon.
Citera
2011-07-28, 15:50
Medlem
Citat:

Troopers e ju support t.ex Ha har red devils o andra små klubbar.
Black&white e samma som Red&white crew...
Troopers har inga krav på Mc dom heter ju Troopers Mcc,BW Crew har inga speciella krav förutom inga minderåriga...
Citera
2011-07-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungakula
Troopers har inga krav på Mc dom heter ju Troopers Mcc,BW Crew har inga speciella krav förutom inga minderåriga...

Jag förstår ändå inte. Så Troopers ska vara ungefär som Black Pistons då? Men med skillnaden att man inte behöver någon mc?? Då blir det ju som ett crew? Om BWC inte har några speciella krav så har alltså Troopers det och däri ligger skillnaden? Vilka är då dessa krav? Eller har jag helt missuppfattat? Hela grejen känns lite snurrig.
Citera
2011-07-28, 16:03
Medlem
Citat:
Jag förstår ändå inte. Så Troopers ska vara ungefär som Black Pistons då? Men med skillnaden att man inte behöver någon mc?? Då blir det ju som ett crew? Om BWC inte har några speciella krav så har alltså Troopers det och däri ligger skillnaden? Vilka är då dessa krav? Eller har jag helt missuppfattat? Hela grejen känns lite snurrig.

Ja Troopers kan man väll säga ska vara som Black Pistone,(merav support)
Alla Crew e väll mest små hulliganer som gillar o leva jävel o springa runder ??Se bara på Red&white dom har inga speciella krav på Bike el bil,om dom ens kan cykla hehe
Citera
2011-07-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ja Troopers kan man väll säga ska vara som Black Pistone,(merav support)
Alla Crew e väll mest små hulliganer som gillar o leva jävel o springa runder ??Se bara på Red&white dom har inga speciella krav på Bike el bil,om dom ens kan cykla hehe

Ja jag hänger fortfarande inte med riktigt iom att Troopers enligt dig inte behöver ha mc. Då blir det ett crew i mina ögon men det kanske bara jag som ser det så.
Citera
2011-07-28, 16:11
Medlem
Citat:

Just eftersom de heter "Troopers Motorcycle club" så ligger det ju nära till hands att åka motorcykel skulle vara ett krav. Men å andra sidan, vad spelar det för roll. Regel eller ej. De klarar ju inte av att sköta en mc-klubb ändå. Inte ens OMC klarar att rekrytera bra folk som har mc. Man får ta det man får och försöka locka in oinsatta personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in