Flashback bygger pepparkakshus!
2012-06-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frisprakig
Ja, klubbhusen i sig är ju inte svåra att hitta med tanke på att det sitter skyltar på husen och de ligger på kända adresser, som ett normalt klubbhus bör. (De som inte vågar ha hus är inte en riktig klubb.)

Varför inte OMC bombar HA´s klubbhus? Svar: För de vet vad som skulle hända dem.
Om de skulle slå tillbaka så skulle de gjort det med en gång nu är det liksom försent...

De kanske inte heller vågar bomba något klubbhus men visst är det som du säger att om de gjorde det så skulle HA hämnas brutalt och säkerligen så har HA tagit reda på var de alla bor och så
Citera
2012-06-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Antingen är de chicken allihopa eller ruvar de på en sjuhelvetisk hämnd.

Spränger HA:s alla nästen i Sverige samtidigt och därmed utplånar hela HA.

Är egentligen inte så komplicerat då HA inte har så många lokaler.

Eller så väntar de till HA har ett större möte eller samlas vid någon medlems begravning då nästan alla mangrant infinner sig.

Bara spekulationer

Jag tror inte alla är chicken även om det är lätt att få det intrycket. De finns säkert ett par i OMC som skulle kunna kriga men det är inte värt det. De har allt att förlora. Inget att vinna. De vet de om själva.

Forum är till för spekulationer så det är inget fel i det men jag vågar sätta allt jag äger på att OMC Sweden aldrig skulle attackera HA. Det är ljusår mellan dem i manskap och kraft. "Vi får väl se" brukar ju folk alltid skriva. "Vi har ju sett" kan ju vara ett befogat svar. Konflikten har ju hållit på sedan 2007.
Citera
2012-06-23, 13:04
Medlem
Mesmeros avatar
http://www.expressen.se/kvp/tva-miss...d-pa-fredagen/

Två personer misshandlade i anslutning till Outlaws lokaler. Gärningsmännen ska ha flytt med bil. Låter onekligen som om dom är satt under hård press.
Citera
2012-06-23, 15:52
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero

Två personer misshandlade i anslutning till Outlaws lokaler. Gärningsmännen ska ha flytt med bil. Låter onekligen som om dom är satt under hård press.

Tillägg: Enligt information i tråden under aktuella brott tycks inte Outlaws MC vara inblandade på något sätt.
Citera
2012-06-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero

har dom fått ett nytt lokal i veberöd? det gamla lokalen har dom väl inte haft i nån tid nu?
Citera
2012-06-23, 21:45
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Om de skulle slå tillbaka så skulle de gjort det med en gång nu är det liksom försent...

De kanske inte heller vågar bomba något klubbhus men visst är det som du säger att om de gjorde det så skulle HA hämnas brutalt och säkerligen så har HA tagit reda på var de alla bor och så
HA medlemmarna har också hemadresser. De har också fru och barn. De har också jobb att gå till osv. Om man skjuter en HA medlem så blöder han också..

HA skulle hämnas brutalt, men då är det bara att hämnas ännu brutalare efter det. Det är inte så att HA är övermänskliga.

Jag gillar varken HA eller OMC. De är kriminellt pack i mina ögon. Sen spyr jag på OMCs sätt att "hantera" dessa attacker de utsätts för hela tiden. Det hade varit helt ok om det var Jehovas vittnen som höll sig undan och inte gav igen, men när OMC som utger sig för att vara hårda 1% bikers inte gör det så blir det helt fel.

Pinsamma jävlar!
Senast redigerad av Svartskjorta 2012-06-23 kl. 21:55.
Citera
2012-06-24, 10:54
Medlem
Men om de inte har någon sammanhållning och ingen business varför lägger de inte ner nu?!
Citera
2012-06-24, 15:51
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Men om de inte har någon sammanhållning och ingen business varför lägger de inte ner nu?!
Ja det undrar jag med, finns liksom ingen mening med deras existens som det är nu.
Citera
2012-06-24, 18:57
Medlem
När de hade med de där utläningarna i sina led så var det ingen som vågade gå på dom, stämmer det? För det är först sen de hoppade av som OMC fått mest pisk, måste ju inte betyda att det är HA iofs. För hade de varit HA så borde de attackerat tidigare och inte brytt sig om några utlänningar?
Citera
2012-06-24, 19:11
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
När de hade med de där utläningarna i sina led så var det ingen som vågade gå på dom, stämmer det? För det är först sen de hoppade av som OMC fått mest pisk, måste ju inte betyda att det är HA iofs. För hade de varit HA så borde de attackerat tidigare och inte brytt sig om några utlänningar?

HA är inga idioter, det är väl såklart lättare att kriga emot några när de är svaga än när de är 400 medlemmar starka och har medlemmar ur flera "tunga" kriminella familjer med i gänget. Tror nog visst att HA hade brytt sig om "några invandrare", som du ignorant uttrycker det.
Citera
2012-06-24, 20:21
Medlem
I så fall är HA lite fega! Men nu när OMC är svaga som du påstår är de ju inget hot längre?
Citera
2012-06-24, 22:40
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
I så fall är HA lite fega! Men nu när OMC är svaga som du påstår är de ju inget hot längre?

Att HA är lite fega är ingen nyhet direkt. Nu vet jag inte riktigt historien bakom här, kan lika gärna vara någon ny personlig konflikt som ligger bakom. Men annars tror jag att det är som när RWC dödade en X Team medlem i Göteborg efter deras krig emot Gårdsten (och typ halva Göteborg). Man hämnades när fienden var svaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in