Svara
  • 1
  • 2
2007-11-10, 04:13
Medlem
Annar ställer jag gärna upp med en liten anekdot om intresse finns.
Gör det det? Det får bl em dag när jag ka formlera mig lite mättre
Mo
Citera
2007-11-10, 23:20
Medlem
Absinthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Annar ställer jag gärna upp med en liten anekdot om intresse finns.
Gör det det? Det får bl em dag när jag ka formlera mig lite mättre
Mo

Vad är det för någonting?
Citera
2007-11-11, 03:51
Medlem
Pizza med shrooms i. Och vafan frågar du det för i den här avdelningen? Ser inte ut som en tripprapport. Hey, kan vara för att det inte är det! Fail.
Citera
2007-11-11, 04:40
Medlem
b0gfettos avatar
0/5
Citera
2007-11-11, 05:50
Medlem
sämsta tripp rapporten jag sett här på länge! 0/5, bättre kan du!
Citera
2007-11-11, 21:05
Medlem
Snetripp på pizza - fear and loathing in Kambodja

Okej, sorry men som du ser på tidpunkten för posten och mina uppenbara problem att formulera mig i text så kan du kanske ana att herr skribent inte var vid sina sinnes fulla lag, OK?

Men då kör vi: Snetripp på pizza - fear and loathing in Kambodja

Ålder: Närmare 30
Kön: Pojk
Plats: Phnom Pehn Kambodja
Tid: Ett par år sedan

19:00
Aftonen började mycket stillsamt på en uteservering där jag och min flickvänn satt och zippade på lyxiga cocktails medan vi blickade ut över floden och solnedgången i centrala Phnom Pehn. Det var varmt och skönt och drinkarna smakade superbt. Dessutom kostade dem ett par kronor styck. Ni kan säkert förstå att detta var en av de stunder då man önskade att tiden skulle stanna.

I vilket fall som helst så hade vi helt andra planer för kvällen än att sitta här och fyllna till.
Hundra meter från vår bar ligger den världsberömda restaurangen Happy Herb Pizza. Ni som varit i Kambodja vet att det finns ett gäng med liknande namn, men detta är originalet, the real thing. Jag hade månader innan avfärd läst på vad som gäller på happy pizza men trodde ganska länge att det var lite ”urban legend” över hela stället. Ryktet sa att om man beställde en pizza ”happy” så smetade kocken på ett generöst lager med gräs under osten.

Modiga efter ett par timmars drinkande slår vi oss ner vid ett litet bord utanför syltan.
Var nästan lite nervös när servitören frågade oss om vi ville beställa och jag försynt frågar om man kan få alla pizzor happy. Yes! Svara han och ler. Jag beställer en liten pizza medium happy vilket jag i förväg bedömt vara det smartaste valet. Beställer även pasta, öl och lite annat eftersom mat och dryck praktiskt taget är gratis.

Efter en stund kommer en liten eländig pan-pizza in på bordet. Den ser ut som något från pizza hut förutom att det är en jäkla massa grön gegga under osten. Jag pillade lite på den gröna smeten och luktade på fingrarna. Vad det var kunde man inte ta miste på ens om man växt upp i ett kloster, det var ganja av god kvalité. Pizzan var delad i sex bitar och jag mumsar raskt i mig två. Mitt sällskap tar en. Smakar riktigt bra faktiskt. Pastan kommer in och vi fortsätter middagen. Någon timme senare känner jag fortfarande inte av något och bestämmer mig för att klämma i mig resten av pizzan dvs två bitar till mig och en till mitt sällskap.
Citera
2007-11-11, 21:05
Medlem
21:00
Plötsligt börjar gatlyktorna smått pulsera och jag känner mig helt upprymd, fan va nice!. Blir snart där efter jäkligt nojjig över att jag lovat en moppekille att få köra hem oss till vårt hostel och nu är han borta. 5 minuter känns som en timme men plötsligt dyker grabben upp igen och undrar om det är dags att dra. Visst säger jag och ropar på kyparen. Pizzan kostar 20 spänn och servitören undrar om jag vill ha lite ”happy smoke” att ta med mig och viftar med en påse gräs. Nix pix, dags att åka hem!

21:30
När vi kommer till vårt hostel är jag hög som ett hus och har redan börjat få lätta panikkänslor. Alla stirrar på mig, känner det i ryggen. Frågar mig själv om jag kommer att lyckas att ta mig genom hela korridoren, den såg ut att aldrig ta slut. Slänger mig in på rummet och drar igen dörren. VATTEN!! TÖRSTIG!! Om man blir torr i käften av att röka så är det ingenting jämfört med detta. Mitt flickvän somnar framför TVn medans jag sitter helt still och tyst för att inte visa hur fucked up jag är. Är helt övertygad om att vi blivit förföljda till rummet och tycker mig ana röster utanför. Är också säker på att min flickvän granskar mig när jag inte ser.

22:00
Kommer på att en dusch nog kan spola lite sans i mig och hoppar in i duschkabinen. Får snabbt för mig att jag håller på att kvävas av ångan från det varma vattnet och duschar därför med huvudet utanför duschen.

22:30
Inget hjälper, det är bara kaos i skallen och allt jag tänker på utvecklas till otäcka saker. Inser att det kanske inte var så smart att besöka Killing fields (hemsk massgrav) och sedan ge sig på att smaska happy pizza. Paniken är nu total och jag håller mig från att balla ur helt genom att hela tiden repetera ”ingen har dött av gräs, ingen har dött av gräs” i huvudet. Lägger mig ner för att försöka sova och släcker lampan. Varje gång jag sväljer känns det som jag har klister i halsen. Får för mig att jag precis kan andas.
Citera
2007-11-11, 21:07
Medlem
23:00
Mitt sovande sällskap vänder på sig och mumlar. ”Fan va jag är torr i halsen, nästan svårt att andas” Jag håller mig tyst så verkar det som jag sover. Min tjej fortsätter ”tänk om vi fått någon slags allergisk reaktion?” Sen mumlar något och somnar om.

PANIK PANIK! Klart som fan att det är så!! Jag har fått någon slags reaktion på skiten i pizzan och nu kommer jag kvävas. Fan fan fan så är det ju! Och detta händer i ett land där de inte ens kan stava till sjukvård. Får jäkla ångest och dricker vatten konstant i små små klunkar.

01:00
Hon får inte fatta hur bäng jag är, hon måste somna igen så jag kan balla ur i fred. Rör mig i slowmotion i sängen för att hon inte skall märka att jag är vaken. Svarar inte på tilltal i mörkret och försöker andas tyst. Tänker att jag borde få tag på lite olja att dricka, det borde smörja upp halsen så jag inte kvävs.

01:00-04:00

Stirrar på digitalklockan och försöker tänka på trevliga saker. Lovar mig själv att aldrig mer äta knark. Somnar till sist men vaknar stup i ett av mardrömmar.

07:00
Vaknar till av att jag är kissnödig. Fortfarande mer stenad än någonsin men nu på ett behagligt plan. Är såååå lycklig över att natten är över. Somnar snabbt igen.

12:00
Går upp och äter frukost skapligt normal förutom rejält vinglig. Berättar min story för flickvännen som inte märkt någonting av min kris utan bara haft en behaglig tripp och sovit i 10 timmar.

Vi konstaterar att gräs inte är till för att äta och skakar hand på att låta bli godsakerna resten av resan. Sen beställer vi en taxi och åker iväg och kastar handgranater i en damm, men det är en helt annan historia……
Citera
2007-11-11, 21:12
Medlem
Bildbeviset!

http://imageupload.com/~imageupl/sho...pizza.jpg.html
Citera
2007-11-11, 21:16
Medlem
Arcanums avatar
Tripprapporten blev helt okej till slut.

3/5
Citera
2007-11-12, 23:36
Medlem
Nagaxs avatar
Coolt! Jag trodde först att ni skulle fått i er svamp när ni trodde att det var gräs men man märker att ni iallafall fått i er redigt för mycket. Jag undrar hur mycket han la på?

4/5
Citera
2007-11-13, 00:14
Medlem
Av att röka bra gräs kan man bli redigt skruvad. Äter man det så blir man ännu mer skruvad under än mycket längre period. Amsterdam + brownies + newbies = panik är ett vanligt exempel på detta.

Låter som du haft en smått jobbig "ego-stund" där!

Själv skulle jag aldrig äta en pizza eller liknande utan att ha gjort den själv, bara för att man inte har en aning om hur mycket det är i. Cannabis är ju som bekant väldigt kvalitetsberoende och även den vane och tuffe stonern kan ju bli chockad.
4/5 jag fattar vilken stund du hade
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in