• 1
  • 2
2007-12-01, 01:49
Medlem
JoffaJaffers avatar
Tror att tråden passar bäst här!

http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=61780

Någon som kört det?
värt pengarna?

Av att läsa i beskrivningen så antar jag att det är som risk eller?

Tack!
Citera
2007-12-03, 00:45
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Tror att tråden passar bäst här!

http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=61780

Någon som kört det?
värt pengarna?

Av att läsa i beskrivningen så antar jag att det är som risk eller?

Tack!

Jag har det och det är tack gode gud inte alls som risk.

Värt pengarna? Beror ju på vad man gillar för spel... här har de försökt få in känslan från dataspelet och enligt mig lyckats hyggligt. Det största frågetecknet tycker jag är att spelet tar slut efter i snitt 4-7 rundor bara. det känns som att man inte alls hinner bygga allt svulligt man vill ha. Och gillar man små plastgubbar så är ju saken biff, det ingår 180 stycken.
Citera
2007-12-03, 01:52
Medlem
är det turbaserat eller gäller det att ha så många apm som möjligt?
Citera
2007-12-03, 02:00
Medlem
yosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fswahn
är det turbaserat eller gäller det att ha så många apm som möjligt?
haha
Citera
2007-12-03, 02:13
Medlem
Pads avatar
Varje runda får alla spelare spela ut fyra order (dolda) på de olika planeterna som utgör spelplanen. En order kan vara flytta, bygga eller utveckla (köpa saker i tech-trädet). MEN, och det här är en av de intressanta sakerna med spelet, man lägger alla orderbrickor i stackar, en per planet, och dessa kan bara utföras uppifrån och ner (dvs, den sista spelaren som lägger en order på en planet kommer också att vara den första som utför ordern där). Detta gör att man måste lägga ut sina order i rätt ordning.

Varje runda består av tre faser, planning (lägga ut order), exekvering och omgruppering (få tillbaka sina arbetare man sänt iväg att hämta gas/kristaller, få poäng etc). I varje fas får varje spelare göra sin grej, det är alltså inte så att en spelare gör alla sina saker och sen lämnar över till nästa.
Citera
2007-12-03, 10:45
Medlem
Hur lång speltid är det ungefär? Att det är få omgångar spelar väl SC ganska bra, det är bara om man är otroligt jämna som spel håller på längre tid.
Citera
2007-12-03, 13:40
Medlem
Herr Lindholms avatar
Finns det overlords och pyloner?
Citera
2007-12-03, 18:24
Medlem
Är det en kopia av Warcraft the boardgame?
Citera
2007-12-03, 19:08
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Hur lång speltid är det ungefär? Att det är få omgångar spelar väl SC ganska bra, det är bara om man är otroligt jämna som spel håller på längre tid.

enligt hemsidan länkad "Speltid 3-4 timmar. "
Citera
2007-12-03, 23:54
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn

Det beror säkert mycket på hur många som spelar. Eftersom jag bara spelat två omgångar och vi var allt annat än säkra på reglerna så kan jag inte göra en vettig bedömning om uppgiften på sidan är rimlig, men det får man väl anta.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Finns det overlords och pyloner?

Ja, fast bara som biroller... Transporter används som broar mellan planeter, pyloner kan byggas för att öka protoss byggräns/order (man börjar med två enheter).
Citera
2007-12-03, 23:56
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Är det en kopia av Warcraft the boardgame?

Det tror jag inte alls att det är, men jag har aldrig spelat Warcraft the board game. Fast vad jag om det är att de två lagen i princip kör varsitt solospel och försöker questa hem partiet med väldigt lite interaktion med motståndarna. Så är ju inte SC alls.

Men som sagt, det är bara en gissning eftersom jag inte spelat WC.
Citera
2007-12-09, 00:54
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Det tror jag inte alls att det är, men jag har aldrig spelat Warcraft the board game. Fast vad jag om det är att de två lagen i princip kör varsitt solospel och försöker questa hem partiet med väldigt lite interaktion med motståndarna. Så är ju inte SC alls.

Men som sagt, det är bara en gissning eftersom jag inte spelat WC.

Fast det finns ju både World of warcraft the boardgame och Warcraft the boardgame.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in