Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Du borde skämmas om du är liberal och röstar SD. Eller nej förresten, du kan inte vara liberal och rösta SD. Det är inte ens kul
.
Ääääh, vadårå! Fan va som folk och ta en holk och chilla lite, va? Vet att aayyyaaabbnamiii toastar skönt mellan sverigedemokrati och anarki. Och i den softa RållePålle2008-tråden så håller man inte ren front mot de som har åsikter om judar. Så SD och liberal är coola gatan, mannen!
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Läser man SD:s principprogram om kultur är det svårt att inte dra stilistiska paralleller till Mein Kampf. (Ja, Herr Lindholm, som sagt är det inte bara du som läser böcker här i världen!)
Detta är vad jag tycker om böcker. Läsa kan vilken idiot som helst. Notera att den nystartade Svenska Kyrkan lärde allmogen att läsa på några veckor. Men det dröjde ända tills 1900-talet innan lika stenhårda socialdemokrater lärde dom att tvätta händerna. Och handtvätt är enklare. Fan, det finns t.o.m. folk som är dumma i huvudet på riktigt som plöjer igenom bästsäljare och kan därför hänga med i fikarummet. Vem vill vara som de som är dumma i huvudet på riktigt? Tror du att jag i alla år har tittat i
Apocalypse Culture för att jag tycker om det som skrivs och att det bekräftar min självbild, eller för att jag vill omge mig med ett mörkrets lyster, döh?
Alltså, det viktiga är inte att läsa utan att tolka.