Flashback bygger pepparkakshus!
2007-12-27, 22:29
Medlem
???

Citat:
Ursprungligen postat av haydar
Tunga grabbar hahahahahahahaha,kan du inte sälja dina sagor till Walt Disney snälla.

Är du efterbliven..? I så fall ska jag inte vara spydig.
En av killarna som står i dörren i spy bar har stor respekt i sitt namn.jag veteftersom jag känner honom och ofta var på hans resturang (den förra) och såg vilka "stora" namn som besökte och hur de behandlade honom. jag undrade bara om de killarna som har företaget.

sen till killen som var portad:
han som stog i dörren i patricia och nu står i spy bar är en kanonkille på alla sätt och vis, vet ingen person som har något ont att säga om honom. men är gränsen nådd med honom så är den nådd. jag misstänker att din portning är välförtjänt, kanske några väl valda ord till honom på fyllan..?
Citera
2007-12-28, 00:22
Medlem
Stureplan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
Han som stog på Whiteroom är inte kvar, ströp ner en kille inför ögonen på civilare

Är han lång och svarthårig?
Citera
2007-12-28, 00:29
Medlem
Stureplan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Once
sen till killen som var portad:
han som stog i dörren i patricia och nu står i spy bar är en kanonkille på alla sätt och vis, vet ingen person som har något ont att säga om honom. men är gränsen nådd med honom så är den nådd. jag misstänker att din portning är välförtjänt, kanske några väl valda ord till honom på fyllan..?

Inte ett jävla ord till honom på fyllan vid Patricia, men däremot till hans labila polare som numera verkar blivit av med brickan på Whiteroom. Ska på skoj kolla med s-gruppen om det är rimligt att han ska ta med "portningen" från Patricia till detta ställe....och om det är rimligt att det ska vara för evigt. (1 år nu)

-MEN! Det här inte till saken. I den patetiska utbildningen dom har för att få brickan ingår krishantering & etik. Du ska klara av att ett fyllo kallar dig för det ena o de andra, det ska bara rinna av om du är ett PROFFS!

Men din "snälla" hellylle polare har jag inte tjafsat med alls. Kan tillägga att jag ALDRIG någonsin varit i handgemäng på krogen för huvudtaget, till skillnad mot detta vaktpack som många bara står o väntar på tillfälle.....

Bra för samhället att åtminståne en blivit av med brickan nu iaf....fler lär väntas!
Citera
2007-12-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplan1
Är han lång och svarthårig?

Lång och rakad.
Citera
2007-12-30, 16:49
Medlem
har extremt god kunskap om detta

balakinen som äger alla stora klubbar i sthlm har ett par vaktbolag.fadde var tidigare ansvarig för ett av dom som hade bla spybar.

efter fadde försvann tog hans närmaste man över,ulf. ulf hade väl sådär 25 krogar ett tag men hans oförmåga att betala ut löner samt samarbetsproblem med en del krögare gjorde han tappa ett gäng krogar tex patricia,göta källare,white room.

ulf betalade ut mycke svarta löner o stoppa mellanskillnaden i egen ficka.detta var nåt som många dörrbossar gjort innan han. detta uppdagades av polisen och han vart i mars/april i år häktad för grov ekonomisk brottlighet.han försvann från sthlms dörrbransh efter detta. han var ju skyldig massssssor av dörvakter pengar då han vart häktad i slutet av en månad och polisen låste alla hans tillgångar.

efter han tog en ny kille vid namn olof över. olof tog över ett bolag som köptes in av balakinen.olof hade bara jobbat dörr 1 år vid stureplan när han tog över och har inga kontakter med de kriminella eller tung backning från fighters.

det var lite historik det för ts. n u till frågan om de är tunga.

det vaktbolaget olof jobbar för har närmast obefintliga ekonimiska resurser(hela balakinen bakom) och får de problem kan de hyra ruskigt duktiga fighters som backar dom och även köpa upplysningar osv, många i undervärden hjälper gärna till med problem då de blir lättare insläppte på de hetaste ställerna osv (samma gäller många poliser). när det gäller vakterna så är de flesta ordningsvakter med det enda gemensamma att de har en 3 veckors kurs i ryggen.Oftast består vaktstryrkan nera vid stureplan av ca 80-120 vakter som alla jobbar för samma bolag.om problem uppstår flyttas vakter och de hjälper varandra om riktiga problem uppstår som vapendrag eller stora slagsmål.

vi hade oftast en mix av trevliga killar med bra blick och bedömningsförmåga som fronta och pointa vid entren.många krimenella fjäskade för dessa hela tiden.

Jag jobbade under fadde på spybar och köket ett antal år.
Citera
2007-12-30, 17:00
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
har extremt god kunskap om detta

balakinen som äger alla stora klubbar i sthlm har ett par vaktbolag.fadde var tidigare ansvarig för ett av dom som hade bla spybar.

efter fadde försvann tog hans närmaste man över,ulf. ulf hade väl sådär 25 krogar ett tag men hans oförmåga att betala ut löner samt samarbetsproblem med en del krögare gjorde han tappa ett gäng krogar tex patricia,göta källare,white room.

ulf betalade ut mycke svarta löner o stoppa mellanskillnaden i egen ficka.detta var nåt som många dörrbossar gjort innan han. detta uppdagades av polisen och han vart i mars/april i år häktad för grov ekonomisk brottlighet.han försvann från sthlms dörrbransh efter detta. han var ju skyldig massssssor av dörvakter pengar då han vart häktad i slutet av en månad och polisen låste alla hans tillgångar.

efter han tog en ny kille vid namn olof över. olof tog över ett bolag som köptes in av balakinen.olof hade bara jobbat dörr 1 år vid stureplan när han tog över och har inga kontakter med de kriminella eller tung backning från fighters.

det var lite historik det för ts. n u till frågan om de är tunga.

det vaktbolaget olof jobbar för har närmast obefintliga ekonimiska resurser(hela balakinen bakom) och får de problem kan de hyra ruskigt duktiga fighters som backar dom och även köpa upplysningar osv, många i undervärden hjälper gärna till med problem då de blir lättare insläppte på de hetaste ställerna osv (samma gäller många poliser). när det gäller vakterna så är de flesta ordningsvakter med det enda gemensamma att de har en 3 veckors kurs i ryggen.Oftast består vaktstryrkan nera vid stureplan av ca 80-120 vakter som alla jobbar för samma bolag.om problem uppstår flyttas vakter och de hjälper varandra om riktiga problem uppstår som vapendrag eller stora slagsmål.

vi hade oftast en mix av trevliga killar med bra blick och bedömningsförmåga som fronta och pointa vid entren.många krimenella fjäskade för dessa hela tiden.

Jag jobbade under fadde på spybar och köket ett antal år.

Hittade de inte en olicenserad pistol också?

I har jag fått precis det intryck som du bekräftar. Stureplansgruppens vakt- och säkerhetskoncept bygger på en enda sak: ett massivt antal vakter. De har en kille var 10:e kvadratmeter.

Haddad som nämns längre upp i tråden har väl hand om Kharmagruppens dörrar?
Citera
2007-12-30, 17:12
Medlem
hxxxxd vart häktad för ekonomisk brottlighet i nov/dec 2006.
vet ej om han vart dömd för det. han hade en rätt stort bolag med flera dörrar där kharma var hans flaggskepp när det var som populärast. han betraktas i branshen som en mindre seriös snubbe. han har tappat alla dörrer men tror han har kvar frontingen på en krog nära östermalmstorg.

finns ca 400-500 ställen med krav på ordningsvakter i sthlms län så svårt veta vad som händer utanför centrumkrogarna.

vad det gäller massorna av vakter på stureplan så e ju reglerna på tillstånden(från polisen) så här:

4 vakter för stället skall ha öppet till 03
2-4 vakter ytterligare för öppet till 05
1 vakt ytterligare för varje 100 besökare efter 200-300 första.

så ett 05 ställe kan utan problem ha krav från polisen på att ha 12-14 O.vakter.detta innebär att en del blåbär jobbar då det e viktigt att ha det antalet annars får klubben inte ha öppet.polisen gör kontroller på detta ofta.

utöver den klumpen med ordningsvakter i tjänst så har man oftast ett gäng entrevärdar. dom e oftast väldigt duktiga på nåt speciellt som inte vaktchefen kan få av sina ordningsvakter, tex kontakter eller streetrep.
Citera
2007-12-30, 20:02
Medlem
bajenvraks avatar
Följt denna tråd ett tag nu med nöje, startad av ngn som vart lite för full för att komma in o nu försöker rättfärdiga sitt leverne genom att in i det minsta försöka att finna ngt som kan ge honom rätt genom att starta en tråd som denna. Vakterna kring stureplan är som alla andra vakter i sthlm, oavsett vad som skrivs här är det ytterst få som skulle ha ngt ha sätta emot, vakterna är inte särskílt kriminella men de flesta kan ta för sig o de kommer att göra just detta om ngn it-kriminell här skulle försöka att slå hål i luften.

Sen till saken, Fetjävel, du kommer med alldeles för mycket sakfel för att vara den du påstår, om så hade varit fallet hade du vetat bättre, det du vet är så gott allmänt skvaller bara det att du missat en del väsentligt du borde ha vetat.

Krogarna nere vid stureplan och vaktbolagen som huserar där ägs av stureplansgruppen som ägs av fittan Vimal. Detta är denne som Fadde en gång jobbade för, Balakinen el Baldakinen som det egentligen heter är ett annat bolag el koncern, Vimal har förvisso precis köpt in sig i Baldakinen men det visste inte du. Nemer som du även nämner ägde Horizont vilket han fortfarande gör, jag droppar härmed hans namn då han är allt annat än oseriös, brottet han anklagades för friades han på men hans bolag o dörrar tog sig en ganska stor törn, oförtjänt men han lär komma tillbax.

Stureplansgruppen är inte intresserade av tunga snubbar, minsta lilla o de ringer snuten, han han alltid gjort, han sparkar sina anställda istället för att backa dem el dra nytta av dem. Det är detta som även skrämmer kriminella, det vet att vakterna kommer att ringa snuten, och mot dem kan man inte vinna. Det snutnärvaron nere vid stureplan som håller folk i schack, inget annat.

/B
Citera
2007-12-30, 22:39
Medlem
öljt denna tråd ett tag nu med nöje, startad av ngn som vart lite för full för att komma in o nu försöker rättfärdiga sitt leverne genom att in i det minsta försöka att finna ngt som kan ge honom rätt genom att starta en tråd som denna.

Såja såja nu ska vi väl inte springa ifrån oss själva..
Jag har inte blivit nekad, och jag är sällan full. Detta är inte anledningen till att jag frågar. Däremot så väcktes väl tanken vid något samtal med min vän som jobbar i dörren på en av krogarna. Han gillar inte skvaller så jag vill inte fråga, och eftersom jag vet att det finns folk som du som sitter på såna oerhörda mängder kunskap på flashback så tänkte jag fråga här.

Min vän är han som tidigare ägde restaurangen i heron city som stängdes och numera har en annan i botkyrka kommun om du tvivlar. Och kan du inte svara utan sarkasmer så svara helst inte. Tack
Citera
2007-12-31, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Följt denna tråd ett tag nu med nöje, startad av ngn som vart lite för full för att komma in o nu försöker rättfärdiga sitt leverne genom att in i det minsta försöka att finna ngt som kan ge honom rätt genom att starta en tråd som denna. Vakterna kring stureplan är som alla andra vakter i sthlm, oavsett vad som skrivs här är det ytterst få som skulle ha ngt ha sätta emot, vakterna är inte särskílt kriminella men de flesta kan ta för sig o de kommer att göra just detta om ngn it-kriminell här skulle försöka att slå hål i luften.

Sen till saken, Fetjävel, du kommer med alldeles för mycket sakfel för att vara den du påstår, om så hade varit fallet hade du vetat bättre, det du vet är så gott allmänt skvaller bara det att du missat en del väsentligt du borde ha vetat.

Krogarna nere vid stureplan och vaktbolagen som huserar där ägs av stureplansgruppen som ägs av fittan Vimal. Detta är denne som Fadde en gång jobbade för, Balakinen el Baldakinen som det egentligen heter är ett annat bolag el koncern, Vimal har förvisso precis köpt in sig i Baldakinen men det visste inte du. Nemer som du även nämner ägde Horizont vilket han fortfarande gör, jag droppar härmed hans namn då han är allt annat än oseriös, brottet han anklagades för friades han på men hans bolag o dörrar tog sig en ganska stor törn, oförtjänt men han lär komma tillbax.

Stureplansgruppen är inte intresserade av tunga snubbar, minsta lilla o de ringer snuten, han han alltid gjort, han sparkar sina anställda istället för att backa dem el dra nytta av dem. Det är detta som även skrämmer kriminella, det vet att vakterna kommer att ringa snuten, och mot dem kan man inte vinna. Det snutnärvaron nere vid stureplan som håller folk i schack, inget annat.

/B

viman e vd i balakinen o inblandad i alla ställen. han äger även en del av balakinen (11-13% har jag hört).viman har 3-4 småchefer som springer runt och styr men så fort ändringar eller saker skall styras upp är han på plats själv. tex så kollar han personligen upp ifall vakter kontrollerar nödutgångar osv ibland.

ditt sista stycke tyder på stor okunnighet i ämnet. varför tror du killar som jörgen krut jobba på solidaritet när dom hade problem? för att ringa snuten? dom miste ju ändå sitt 5 tillstånd

nemer e borta från dörrbranshen, en av hans närmaste medarbetare har startat eget och har tex dörren på nya bmb utan nemer. nu går vi OT o diskuterar vilka som har dörrarna men det spelar sjukt stor roll faktist. då viss dörrchefer e grymt respekterade av buset och rör aldrig deras killar om dom vet vem som har dörren.
kan ju tillägga att stureplansgruppen inte tillhör den typen av fredade ordningsvakt styrkor.det finns krogar som ägs av kriminella och där har vakterna as tung backning och dom kan jobba fullt ut utan att bli ifrågasatta förutom av fulla svenssons som tror dom e nåt.

nemers bolag tex hade när de var som störst en bil lastad med shootfighting killar som åkte dit där problem uppstod och spöa upp folk och åkte iväg inann polisen kom o sen stod hans vakter o sa de såg ingenting......
Citera
2007-12-31, 04:27
Medlem
snutnärvaron vid stureplan e obefintlig.10-14 civila narkotika och krog poliser rör sig i hela vårat län en vanlig helg.

dom har dessutom en ledig helg i månaden.dessa skall stötta o hjälpa ca 2500-3000 ordningsvakter i tjänst i ländet.

vanliga polisen kommer bara till platser där brott har begåtts och oftast har mycke tid runnit iväg och brottslingarna har flytt platsen.
Citera
2007-12-31, 06:06
Medlem
bajenvraks avatar
Återigen vissar du prov på din okunnighet, du får gärna försöka att läxa upp mig om sthlms krogvärld, i den hittar jag bättre än i mina egna fickor.

Först o främst, Baldakinen gruppen är en egen koncern som fortfarande styrs av Lennart, Stureplansgruppen o Baldakinen äger delar i varandra men det är inget jag tänker redovisa för här.

Solidariet du nämner ägs inte av ngn av nämnda ovan bolag, problemmen de hade var mer interna vilket även löstes internt oavsett vem som stod i dörren. En K-1 kille kan säkert verka skrämmande för vissa men för de man skall vara rädd för gjorde det föga nytta.

Intressant hur du kan kalla snutnärvon vid stureplan för obefintlig när de har en mobilstation där varje helg, det får stå för dig. Och nog är de som rör sig på krogen civilt lite fler än 14 pers, du får nog uppdatera dig lite där. Stureplans grupper vaktbolag är nog ngt av de mest seriösa i branschen, de sparkar vid minsta frågetecken folk, o få har en vilja som Vimal att hålla allt rumsrent, hatar personligen den fittan men att försöka att måla upp honom som en halvmaffia är rent åt helvete. De gånger han har märkt vakter med kontakter har han sparkat direkt, vakterna vid dessa dörrar får inte känna ngt bus. Dock är det som du säger att vissa vakter är mer respekterade än andra, fast framför allt har buset som du kallar dem lärt sig att hålla låg profil vid stureplan för de vet att det är där de grips snabbast.

Det finns krogar men astung backning som du säger men det är inga av dem nu nämner, Horizonts våldsbuss, har du sett den själv? Har för egen del jobbat en del med Horizont o jag aldrig fått se den, sen inte sagt att enskilda vakter har en del otrevliga vänner, brakar det löser man detta i regel under veckorna, allt annat är myt. Och flera av dessa sk möten mellan folk har jag själv hållt i oavsett vem skulle ha suttit utanför i en buss....

/B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in