Återigen vissar du prov på din okunnighet, du får gärna försöka att läxa upp mig om sthlms krogvärld, i den hittar jag bättre än i mina egna fickor.
Först o främst, Baldakinen gruppen är en egen koncern som fortfarande styrs av Lennart, Stureplansgruppen o Baldakinen äger delar i varandra men det är inget jag tänker redovisa för här.
Solidariet du nämner ägs inte av ngn av nämnda ovan bolag, problemmen de hade var mer interna vilket även löstes internt oavsett vem som stod i dörren. En K-1 kille kan säkert verka skrämmande för vissa men för de man skall vara rädd för gjorde det föga nytta.
Intressant hur du kan kalla snutnärvon vid stureplan för obefintlig när de har en mobilstation där varje helg, det får stå för dig. Och nog är de som rör sig på krogen civilt lite fler än 14 pers, du får nog uppdatera dig lite där. Stureplans grupper vaktbolag är nog ngt av de mest seriösa i branschen, de sparkar vid minsta frågetecken folk, o få har en vilja som Vimal att hålla allt rumsrent, hatar personligen den fittan men att försöka att måla upp honom som en halvmaffia är rent åt helvete. De gånger han har märkt vakter med kontakter har han sparkat direkt, vakterna vid dessa dörrar får inte känna ngt bus. Dock är det som du säger att vissa vakter är mer respekterade än andra, fast framför allt har buset som du kallar dem lärt sig att hålla låg profil vid stureplan för de vet att det är där de grips snabbast.
Det finns krogar men astung backning som du säger men det är inga av dem nu nämner, Horizonts våldsbuss, har du sett den själv?
Har för egen del jobbat en del med Horizont o jag aldrig fått se den, sen inte sagt att enskilda vakter har en del otrevliga vänner, brakar det löser man detta i regel under veckorna, allt annat är myt. Och flera av dessa sk möten mellan folk har jag själv hållt i oavsett vem skulle ha suttit utanför i en buss....
/B