• 1
  • 2
2008-01-03, 08:53
Bannlyst
Här har vi bara 40 flyktingar iofs ska vi ta emot ankarbarn men det är väl bara berikande. Vi har över 50% sossar som styr vilka mer än 90% är närmare döden än 60. Inga företetag startas ändå vann vi pris för företagsklimatet. Skolan skärs ner men vad gör det? Naturen är underbar och vi har både golfbana och ridhus som kommunen byggt. Sanna mina ord en underbar kommun. När jag mailade alla i kommunfullmäktiga angående problemen med ankarbarn fick jag 1 svar 1 svar av över 20 personer. Det var från en folkpartist. Hur gan man negligera en väljare på detta vis? I en sån här liten kommun?
Citera
2008-01-03, 14:47
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Här har vi bara 40 flyktingar iofs ska vi ta emot ankarbarn men det är väl bara berikande. Vi har över 50% sossar som styr vilka mer än 90% är närmare döden än 60. Inga företetag startas ändå vann vi pris för företagsklimatet. Skolan skärs ner men vad gör det? Naturen är underbar och vi har både golfbana och ridhus som kommunen byggt. Sanna mina ord en underbar kommun. När jag mailade alla i kommunfullmäktiga angående problemen med ankarbarn fick jag 1 svar 1 svar av över 20 personer. Det var från en folkpartist. Hur gan man negligera en väljare på detta vis? I en sån här liten kommun?

Vad är ankarbarn?

Dåligt att inte svara på mail från väljarna/medborgarna. Jag kan inte tänka mig att de får så värst många att det skulle vara särskilt betungande. De borde uppmuntra att medborgarna ger dem respons på deras arbete.
Citera
2008-01-03, 14:50
Bannlyst
Min älskade kommun har inte tagit emot flyktingar på 15 år. Det var tal om att vi skulle ta emot 20 detta år och 20 nästa år. Men det ligger för tillfället på is

Pga ingen vet hur mycket det kostar

Ja visst är det härligt att skola skärs ner medasn en flyktingfamilj kostar 5-700.000 per och socialbidragen ökar?

Länge leve solidariteten!
Citera
2008-01-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Vad är ankarbarn?

Barn som kommer ensamma till Sverige.. Oftast så kommer familjen inom några år också. Alltså familjen låter sitt barn åka till Sverige och få PUT, och kan således själva få stanna i Sverige när de kommer hit efteråt..
Citera
2008-01-03, 15:18
Medlem
Zoolander84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
1 svar av över 20 personer. Det var från en folkpartist.

Bara nyfiken. Vad svarade politikern ifråga?
Citera
2008-01-03, 15:51
Bannlyst
Hon ville ha ett möte!

Citat:
Ursprungligen postat av Zoolander84
Bara nyfiken. Vad svarade politikern ifråga?

Jag träffade henne och en man från partiet i fråga. De lyssnade och det ska de ha all respekt för. Även om inte mycket gick in så får man väl ge dem en eloge för att de gav mig 1 timme att belysa alla problem med invandringen.
Citera
2008-01-03, 15:53
Medlem
Viqqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Min älskade kommun har inte tagit emot flyktingar på 15 år. Det var tal om att vi skulle ta emot 20 detta år och 20 nästa år. Men det ligger för tillfället på is

Pga ingen vet hur mycket det kostar

Ja visst är det härligt att skola skärs ner medasn en flyktingfamilj kostar 5-700.000 per och socialbidragen ökar?

Länge leve solidariteten!

Vilket förklarar ganska mycket om dina åsikter du delat med dig av hittills. Jag tror nog jag vet vad det är för slags kommun du bor i :P
Citera
2008-01-03, 15:56
Bannlyst
Bygger kommunen golfbanor?
Citera
2008-01-03, 16:04
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Vad är ankarbarn?

Dåligt att inte svara på mail från väljarna/medborgarna. Jag kan inte tänka mig att de får så värst många att det skulle vara särskilt betungande. De borde uppmuntra att medborgarna ger dem respons på deras arbete.

Vet du inte vad det är? Född i går alltså! Det är storvuxna unga män främst från Somalia och Irak och om man säger att alla är barn till sina föräldrar så är dom här också barn. Vad gäller identitet kan man inte vara säker och dom kan mycket väl ha egna barn vilket framkommer om 3-4 år när det är dax att ta hit resten av "familjen". För en del småkommuner är det här en möjlighet att öka sysselsättningen. Man bygger upp ett institutionsboende och har dygnetruntbemanning Säkert kan man hålla sig med 2-3 personal på varje ankare. Koll in dom så får ni se "barn som snabbare än andra får snygga märkeskläder och mobiltelefoner av sin svenska färäldrar, alltså kommunjönsarna. Jag hatar min kommun och dess polititker och det har jag alltid gjort.
Citera
2008-01-03, 16:06
Bannlyst
japp!

Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Bygger kommunen golfbanor?

Mossfallet heter den. Kommunen byggde den men sålde den för att den inte gav vinst. När den nu drivs i privat regi ger den vinst hux flux. De byggde ridhus med men det vill ingen köpa
Citera
2008-01-03, 16:28
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vet du inte vad det är? Född i går alltså! Det är storvuxna unga män främst från Somalia och Irak och om man säger att alla är barn till sina föräldrar så är dom här också barn. Vad gäller identitet kan man inte vara säker och dom kan mycket väl ha egna barn vilket framkommer om 3-4 år när det är dax att ta hit resten av "familjen". För en del småkommuner är det här en möjlighet att öka sysselsättningen. Man bygger upp ett institutionsboende och har dygnetruntbemanning Säkert kan man hålla sig med 2-3 personal på varje ankare. Koll in dom så får ni se "barn som snabbare än andra får snygga märkeskläder och mobiltelefoner av sin svenska färäldrar, alltså kommunjönsarna. Jag hatar min kommun och dess polititker och det har jag alltid gjort.

Tack för ditt trevliga svar. Alltid skönt med folk som har förståelse för att man visar sig okunnig och frågar. Du verkar vara en trevlig person. Hoppas du jobbar med människor och får många barn. Idiot.
Citera
2008-01-03, 16:52
Medlem
flashmickes avatar
Tänkte att jag skulle leta fram lite info om Surahammar precis som jag gjorde i Vimmerbytråden. Men värt att notera:

Surahammar som regeras av (s) utan nödvändig inblandning från nått annat parti, har på sin hemsida absolut ingen statistik om kommunen. De protokoll som finns från kommunfullmäktige saknar bilagor och relevant tilläggsinformation som t ex interpellationer och motioner. Alltså helt meningslös info då man inte kan veta vad det beslutas om. Heder då till Vimmerby som dels har oberoende statistik, dels har kompletta inskannade protokoll från fullmäktige på sin hemsida.

För mig stärker det bara min bild av (s). Har du makt - begränsa då all information.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in