Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-06, 01:58
  #2173
Medlem
Tja är väldigt ny och intresserad av swiping mm och har försökt lära mig hur de funkar men rätta mig om jag har fel:

Ponera att jag skulle kunna få tag på en europeisk dump med pin som jag bränner infon på en blank går det att ta ut i svenska bankautomater eller måste det vara en svensk dump? Vilket känns näst intill omöjligt att få tag i
__________________
Senast redigerad av Ovesundberg235 2023-08-06 kl. 02:07.
Citera
2023-08-06, 18:35
  #2174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovesundberg235
Tja är väldigt ny och intresserad av swiping mm och har försökt lära mig hur de funkar men rätta mig om jag har fel:

Ponera att jag skulle kunna få tag på en europeisk dump med pin som jag bränner infon på en blank går det att ta ut i svenska bankautomater eller måste det vara en svensk dump? Vilket känns näst intill omöjligt att få tag i

99% av alla dumps med pin ar scam, Battre du lar dej bygga en skimmer sa vet du att kortet funkar.
Kika pa -insert skimmers-.
Citera
2023-08-07, 13:25
  #2175
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ovesundberg235
Tja är väldigt ny och intresserad av swiping mm och har försökt lära mig hur de funkar men rätta mig om jag har fel:

Ponera att jag skulle kunna få tag på en europeisk dump med pin som jag bränner infon på en blank går det att ta ut i svenska bankautomater eller måste det vara en svensk dump? Vilket känns näst intill omöjligt att få tag i

Chip+pin är mycket svårt att hitta.

Det ska dels vara rätt bin, men också är det så att de som kan fixa det inte vill sälja korten till dig för 1000 kr när dom kan få ut flera gånger mer på det själv.

Jag brukade tillverka skimmers och har fortfarande nån kvar, men dom klonar RFID plus pin, något du inte kan ta ut cash med i ATM.
Men RFID plus pin funkar att göra kontaktlösa köp i affär för större summor, så om man vill dra och köpa en ny mobil eller nåt för kortet så går ju det ändå.
Citera
2023-09-19, 21:18
  #2176
Medlem
Intressant tråd!
Läste lite om carding 2012 typ

Hur har det förändrats? Känns som denna marknad är helt död eftersom teknologin har gått så långt eller har jag fel?

Mvh
Citera
2023-09-19, 21:23
  #2177
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Intressant tråd!
Läste lite om carding 2012 typ

Hur har det förändrats? Känns som denna marknad är helt död eftersom teknologin har gått så långt eller har jag fel?

Mvh

Absolut inte.
Förmodligen dog det av i sverige när man införde bank-id för signering.
Innan det kunde man ju få tag i koden och handla med kortet.

Finns ändå utländska kort som funkar utmärkt för carding än idag.
Citera
2024-01-15, 15:35
  #2178
Medlem
Hejsan jag har en fundering. Jag har precis inhandlat en omnikey för chip kloning och ska köpa x2 programvara men vet någon en legit sida? Och även en legit sida för dump med pin? Tack på förhand.
Citera
2024-01-15, 21:37
  #2179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kushopedia
Hejsan jag har en fundering. Jag har precis inhandlat en omnikey för chip kloning och ska köpa x2 programvara men vet någon en legit sida? Och även en legit sida för dump med pin? Tack på förhand.

Dump+pin får du nästan bara av ett fåtal säljare och då är dom oftast privata.

Jag vet endast en i sverige som fortfarande säljer.
Grejen med dump+pin är att du måste göra det i samma land som orginalkortet.
Har du ett svenskt kort så kan du inte använda det om du är i usa.

Eller du kan, men risken att uttaget eller köpet nekas är enorm.

Lite mindre är risken om du bor i skåne och sen drar och handlar med kortet i Tyskland eller närliggande länder.
Banker har geografiska algoritmer som ska skydda kunder för just detta.

Förut var det betydligt vanligare att folks kort blev klonade och sen såldes deras kortuppgifter med pin på darknet och så togs det ut pengar i nåt helt annat land dom kanske inte ens varit i.
Citera
2024-01-15, 22:09
  #2180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Dump+pin får du nästan bara av ett fåtal säljare och då är dom oftast privata.

Jag vet endast en i sverige som fortfarande säljer.
Grejen med dump+pin är att du måste göra det i samma land som orginalkortet.
Har du ett svenskt kort så kan du inte använda det om du är i usa.

Eller du kan, men risken att uttaget eller köpet nekas är enorm.

Lite mindre är risken om du bor i skåne och sen drar och handlar med kortet i Tyskland eller närliggande länder.
Banker har geografiska algoritmer som ska skydda kunder för just detta.

Förut var det betydligt vanligare att folks kort blev klonade och sen såldes deras kortuppgifter med pin på darknet och så togs det ut pengar i nåt helt annat land dom kanske inte ens varit i.


Okej, så det enklaste egentligen hade varit att installera en egen scimmer i Sverige?

Men hur fungerar det när folk åker utomlands osv, förvarnar man banken eller beror de på vilken typ av kort man har?

Uppskattar dina svar
Citera
2024-01-16, 00:45
  #2181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kushopedia
Okej, så det enklaste egentligen hade varit att installera en egen scimmer i Sverige?

Men hur fungerar det när folk åker utomlands osv, förvarnar man banken eller beror de på vilken typ av kort man har?

Uppskattar dina svar

Egen skimmer..., då måste du kunna klona chipet också och för det krävs andra grejer än vanlig magnetremsaklonare.
Du måste klona chipet alltså.

Jag vet inte riktigt hur bankernas system funkar men kan tänka mig att dom sett redan innan att man bokat en resa till typ thailand och den om kortet används där så är det lugnt.

Men jag tror det är olika för olika banker också.
När jag var i Brasilien och tog ut 3000 där så spärrade min bank kortet och det blev jag medveten om först när det inte gick att betala i kassan nån timme efteråt.
då ringde jag banken och dom låste upp kortet när jag bekräftade att det var jag som tagit ut pengarna.


Dump plus pin brukar va ganska dyrt också jämfört med online carding
Citera
2024-01-16, 18:21
  #2182
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Egen skimmer..., då måste du kunna klona chipet också och för det krävs andra grejer än vanlig magnetremsaklonare.
Du måste klona chipet alltså.

Jag vet inte riktigt hur bankernas system funkar men kan tänka mig att dom sett redan innan att man bokat en resa till typ thailand och den om kortet används där så är det lugnt.

Men jag tror det är olika för olika banker också.
När jag var i Brasilien och tog ut 3000 där så spärrade min bank kortet och det blev jag medveten om först när det inte gick att betala i kassan nån timme efteråt.
då ringde jag banken och dom låste upp kortet när jag bekräftade att det var jag som tagit ut pengarna.


Dump plus pin brukar va ganska dyrt också jämfört med online carding


Dump+pin brukar ligga kring 100-300 usd.
Citera
2024-01-30, 22:16
  #2183
Medlem
Finns det nån guide på online carding, för att beställa paket och sånt?
Citera
2024-02-24, 18:48
  #2184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Utländska kort med pin funkar i affär men inte i ATM.
Svenska dumps med pin kan du glömma.

Jag säljer RFID kloner men det får du inte ut mer än nån hundring på varje kort och du måste göra det i affär varje gång.
Jag köpte dock amazon preentkort och sedan sålde jag på paxful.
Gick runt i varje affär i stockholm och gjorde några tusen för 2 veckor sedan.


Fan skulle man kunna få en liten kurs i ämnet? Kunde kanske gjort någon nytta också
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback