Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-11, 18:01
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judaskyss
inte jag heller, men man lever i förnekelse enda in i döden.

Jag skulle med största sannolikhet uppmärksamma om min fantasi var borta. Dessutom brukar jag inte ägna mej åt att förneka saker, så det faller på sin egen orimlighet.
Citera
2008-04-11, 21:14
Medlem
Noel Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luminare
Det som stör mig är att trots jag har sagt detta så har exen envisats med att säga
-Jag lovar att jag inte kommer att titta på porr.

De kan ju vara ärliga i det ögonblick då de säger detta efter att du förebrått dem för att de tittar på porr eller ljugit för dig. Just vid det tillfället kan det väl vara så att de helt ärligt har för avsikt att inte titta mer. Sedan så trillar de dit igen när lusten faller på. Inte i grunden märkligare än att folk försöker sluta äta onyttigheter och motionera men ändå slabbar i sig en big mac och struntar i att träna.
Citera
2008-04-12, 16:03
Medlem
coqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judaskyss
den intressanta frågan är väl varför du skulle ljuga och blåneka. är det för den gammla tråkiga husfridens skull eller finns det något mer insiktsfullt argument som rättfärdigar lögnen?
För att undvika att hamna i dispyt med flickvännen.
Citera
2008-04-12, 19:11
Medlem
Xiders avatar
Jag skulle snarare bli nervös om min snubbe sa att han inte gillar porr.
Då skulle man kunna uppfatta det som att all porr i detta hemmet tillhörde mig

Om man ska vara allvarlig så förstår jag inte varför det ska smusslas.
Bara för att man är i ett förhållande blir man inte blind. Inte fantasilös heller.
Det kryddar snarare till.
Det är ju klart att det blir lite trist i längden när man håller ihop i flera år. Speciellt om man måste smyga med att man attraheras av andra än sin partner.
Många flickvänner borde istället bli tacksamma att killen kollar och njuter till en porrfilm, istället för att ha den typen av sex med henne.
För det skulle säkert gnällas då också.
Nu är jag av typen som anser att porr är kul och att porrfilmssex är skoj. Och inte vill flamsa med rosor och skumbad (ironi)
Men även om man inte är av den meningen, så får man väl ändå släppa lite på tyglarna och blunda om ens partner nu gillar att kolla porr.
Det är ju i alla fall bättre än att ta ut det i praktiken.
Citera
2008-04-12, 22:13
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xider
Jag skulle snarare bli nervös om min snubbe sa att han inte gillar porr.
Då skulle man kunna uppfatta det som att all porr i detta hemmet tillhörde mig

Om man ska vara allvarlig så förstår jag inte varför det ska smusslas.
Bara för att man är i ett förhållande blir man inte blind. Inte fantasilös heller.
Det kryddar snarare till.
Det är ju klart att det blir lite trist i längden när man håller ihop i flera år. Speciellt om man måste smyga med att man attraheras av andra än sin partner.
Många flickvänner borde istället bli tacksamma att killen kollar och njuter till en porrfilm, istället för att ha den typen av sex med henne.
För det skulle säkert gnällas då också.
Nu är jag av typen som anser att porr är kul och att porrfilmssex är skoj. Och inte vill flamsa med rosor och skumbad (ironi)
Men även om man inte är av den meningen, så får man väl ändå släppa lite på tyglarna och blunda om ens partner nu gillar att kolla porr.
Det är ju i alla fall bättre än att ta ut det i praktiken.

Men då kommer säkert de kvinnor som avskyr porr att anse dig vara antingen skadad av upplevelser i barndomen eller bara skadad...medan män älskar dig.
Citera
2008-04-12, 22:16
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luminare
Jag och mina vänner har en sak gemensam, vi gillar inte att våra pojkvänner tittar på porr.
En annan sak vi har gemensam är att vi alla har haft förhållande där våra partners har ljugit om just det.
När ämnet kommit på tal har vi sagt som det är vi gillar inte att ni sitter och tittar på porr och alla män har då svarat precis samma sak.
- Men älskling då gör jag inte det, porr är inte så viktigt för mig så jag slutar gärna med det. Det är bara nått jag gör när jag är singel.

Men trots att jag säger att jag föredrar att de är ärliga så om han inte vill sluta så ska han inte säga det heller. Det är betydligt värre att han ljuger för mig än att han tittar på porr men är ärlig om det.
Jag förklarar att jag inte vill ha oärlighet i förhållandet och att detta är väldigt viktigt för mig. INGA LÖGNER!!
Jag kräver inte att han ska sluta med porr men jag kräver att han inte ska ljuga för mig.

Efter denna förklaring så är det samma visa.
- Jag skulle aldrig ljuga för dig och jag tycker det är lågt av dina ex att de har gjort det. Jag har inga problem med att inte titta på porr...bla bla bla

I detta stadiet tänker jag för mig själv, visst det har man ju inte hört förut.
Sen går det en tid och visst fan får man rätt. Aset som lovat guld och gröna skogar sitter och glor på porr.

Jag blir bara så besviken över att de tvunget måste ljuga mig rakt upp i ansiktet, finns det inte ärliga män?
Är porr så förbannat svårt att låta bli?
Är det ett löfte som är ok att bryta?

Så frågan flashbackmän, varför gör män såhär?

Du svarar ju på frågan själv. Vi ljuger om porren för att brudar som du blir så sura när vi tittar på porr och tillfredställer oss själva. Vad är problemet egentligen? Släpp till lite oftare så ska du se att din man inte brukar sig av porr lika ofta. Sexa till det hela lite oftare och överaska han med sex på udda platser. Sluta var en sån jävla bitterfitta i vilket fall som helst.
Citera
2008-04-12, 23:05
Medlem
Mimss avatar
Varför är det så jobbigt för er att era män kollar på porr?
Och tro fan att dom ljuger om det om dom får ett helvete om dom säger sanningen, för att ni inte gillar det ...

Jag har ett motsatt problem!

Jag tycker att det är upphetsande att kolla på pfilm och jag vill gärna kolla med min sambo, men han går inte igång på porr alls...

**

Herregud låt dom titta, vad är det som är så störigt?

Ta itu med era självkänslor om två fittor på tv skulle få er att omvärdera era relationer...
Citera
2008-04-13, 01:11
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Du svarar ju på frågan själv. Vi ljuger om porren för att brudar som du blir så sura när vi tittar på porr och tillfredställer oss själva. Vad är problemet egentligen? Släpp till lite oftare så ska du se att din man inte brukar sig av porr lika ofta. Sexa till det hela lite oftare och överaska han med sex på udda platser. Sluta var en sån jävla bitterfitta i vilket fall som helst.

Det är så många här som tycker att det är tjejens fel att killen ljuger.

Vi kan ta ett annat hypotetiskt exempel:

Jag har ett ex jag gillar (som vän alltså) men min svartsjuke kille tål inte att jag träffar honom bara för vi hade sex för länge sen (före hans tid). Alltså kommer jag med en vit lögn för min kille när jag träffar ex:et. Det är ju inget som påverkar mitt liv med killen och jag har rätt till ett privatliv. Och det är ju hans fel att jag ljuger, om inte han var nojig (bitterpitt) skulle jag aldrig gjort det.

Är det ok att killar ljuger "för husfridens skull" så är det ok att tjejer gör det också.
Citera
2008-04-13, 04:44
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Det är så många här som tycker att det är tjejens fel att killen ljuger.

Vi kan ta ett annat hypotetiskt exempel:

Jag har ett ex jag gillar (som vän alltså) men min svartsjuke kille tål inte att jag träffar honom bara för vi hade sex för länge sen (före hans tid). Alltså kommer jag med en vit lögn för min kille när jag träffar ex:et. Det är ju inget som påverkar mitt liv med killen och jag har rätt till ett privatliv. Och det är ju hans fel att jag ljuger, om inte han var nojig (bitterpitt) skulle jag aldrig gjort det.

Är det ok att killar ljuger "för husfridens skull" så är det ok att tjejer gör det också.

Om det inte finns någon risk för att det skulle komma fram så hade jag nog kunnat gjort samma sak, så nej, jag tycker inte det är så hemskt.
Att inte få träffa vem man vill i ett förhållande känns väldigt märkligt och enligt mina erfarenheter är ett förhållande dömt att misslyckas när den ena sätter konstiga gränser.

Precis som att förbjuda sin partner att titta på porr om de känner för det...
Citera
2008-04-13, 06:11
Medlem
scoremaxs avatar
Eftersom tråden lever igen då:

Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Funkar väl knappast med en tjej som är antiporr?

Det jag menar är att man utröner väl sådant här ganska tidigt??
I början av ett förhållande knullar man ju som kaniner, och märker man inte det då, med allt man håller på med??
(däribland kolla på film)
Senast redigerad av scoremax 2008-04-13 kl. 06:13.
Citera
2008-04-13, 13:42
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Om det inte finns någon risk för att det skulle komma fram så hade jag nog kunnat gjort samma sak, så nej, jag tycker inte det är så hemskt.
Att inte få träffa vem man vill i ett förhållande känns väldigt märkligt och enligt mina erfarenheter är ett förhållande dömt att misslyckas när den ena sätter konstiga gränser.

Precis som att förbjuda sin partner att titta på porr om de känner för det...

Hur kan det vara OK? Det är ju ett förtroendesvek?
Citera
2008-04-13, 19:30
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
jag och mina vänner har en sak gemensamt, vi gillar inte kvinnor som dig.

Majoriteten av kvinnorna gillar inte dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in