Jag lider nog av hederlig dubbelmoral i det här fallet !
Har själv jobbat en del tidigare med porr så jag tror det har färgat av sig en del på mitt tänkande om männen vs kvinnor och porr!
Många män smyger med det som att det ska vara något skamligt när det egentligen är ett privat behov för ens fantasi det gäller.
Skulle jag komma på granngubben med att inhandla en trave hårdporrfilmer i en butik så skulle han förmodligen dö av skam..finns inget att skämmas över alls men likförbannat skulle det förmodligen bli en pinsam situation och samma sak med just den här "lögnen" som män ofta drar till med , det är för att det är egentligen PRIVAT.
Dessutom tar kanske många av oss tjejer illa vid oss...men frågan är om det är själva lögnen eller för att man inser att man lever med en partner som har eget tänkande!
Däremot är Porr rumsrent om t.e.x. en butik riktar sig till kvinnor , då heter det erotik affär istället och jag tror inte någon kvinna håller tyst om att dom har vart i en sådan..tvärtom så ska det pratas så mycket som möjligt om den saken..och då finns det inte en tanke på att ens partner ska ta illa vid sej.
När vi gör det är det kul och utvecklande , men när män har samma behov då är det tydligen av en helt annan anledning!
Alla dessa Homepartys för kvinnor med "erotikprodukter" då sitter halva radhusområdets fruar o väljer o vrakar i produkter..skulle det vara möjligt med motsatta saken..Männen sitter samtidigt o väljer o vrakar i porrprodukter(samma saker men olika namn)förmodligen skulle det ta hus i helvetet och männen skulle mörka med att dom spelat poker istället för en natt med världskrig med frugan!
Trots att jag är så medveten om det här fenomenet som jag just skrev om så blir jag pisst om gubben inte säger som det är , samtidigt så är jag korkad som ens frågar , jag har inte ett skit med den saken att göra alls.
Det är hans privata sfär och det är upp till honom att säga som det är eller dra en vit lögn .
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Om din kille förbjöd dig att använda dildo skulle du sluta med det då eller skulle du använda den i smyg? Tror du alla tjejer skulle sluta använda den om deras killar sa till dem att sluta använda den?
Bra jämförelse , har vart i ett förhållande faktiskt där min dåvarande var riktigt aggig mot leksaker om han inte var med..vad gjorde jag då..använde dom som vanligt men låtsades inte om något alls