Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-28, 17:45
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vekruset kan med sannolikhet svara på frågan men väljer att avstå pga att din frågeställning är osaklig.

Knappast, men prova istället det DDK var inne på.

Jaså Vekruset var tvungen att gå offline för hon kunde inte svara på min pricksäkra fråga och bad sin kompis fortsätta den tråkiga agendan? Hur är min fråga osaklig? Det handlar bara om manlig vs kvinnlig onani trots allt.
Citera
2009-02-28, 18:26
Medlem
greviss avatar
Jag lider nog av hederlig dubbelmoral i det här fallet !
Har själv jobbat en del tidigare med porr så jag tror det har färgat av sig en del på mitt tänkande om männen vs kvinnor och porr!

Många män smyger med det som att det ska vara något skamligt när det egentligen är ett privat behov för ens fantasi det gäller.
Skulle jag komma på granngubben med att inhandla en trave hårdporrfilmer i en butik så skulle han förmodligen dö av skam..finns inget att skämmas över alls men likförbannat skulle det förmodligen bli en pinsam situation och samma sak med just den här "lögnen" som män ofta drar till med , det är för att det är egentligen PRIVAT.
Dessutom tar kanske många av oss tjejer illa vid oss...men frågan är om det är själva lögnen eller för att man inser att man lever med en partner som har eget tänkande!
Däremot är Porr rumsrent om t.e.x. en butik riktar sig till kvinnor , då heter det erotik affär istället och jag tror inte någon kvinna håller tyst om att dom har vart i en sådan..tvärtom så ska det pratas så mycket som möjligt om den saken..och då finns det inte en tanke på att ens partner ska ta illa vid sej.
När vi gör det är det kul och utvecklande , men när män har samma behov då är det tydligen av en helt annan anledning!

Alla dessa Homepartys för kvinnor med "erotikprodukter" då sitter halva radhusområdets fruar o väljer o vrakar i produkter..skulle det vara möjligt med motsatta saken..Männen sitter samtidigt o väljer o vrakar i porrprodukter(samma saker men olika namn)förmodligen skulle det ta hus i helvetet och männen skulle mörka med att dom spelat poker istället för en natt med världskrig med frugan!
Trots att jag är så medveten om det här fenomenet som jag just skrev om så blir jag pisst om gubben inte säger som det är , samtidigt så är jag korkad som ens frågar , jag har inte ett skit med den saken att göra alls.
Det är hans privata sfär och det är upp till honom att säga som det är eller dra en vit lögn .

Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Om din kille förbjöd dig att använda dildo skulle du sluta med det då eller skulle du använda den i smyg? Tror du alla tjejer skulle sluta använda den om deras killar sa till dem att sluta använda den?
Bra jämförelse , har vart i ett förhållande faktiskt där min dåvarande var riktigt aggig mot leksaker om han inte var med..vad gjorde jag då..använde dom som vanligt men låtsades inte om något alls
Citera
2009-02-28, 20:43
Medlem
Adazanims avatar
Vi är tvungna för att ni inte låter oss se de ifred.
Du och dina tjej kompisar borde ta och tänka om och låta era pojkvänner se hur mkt porr dom vill. Det är bara nyttigt för dom. Gör dom gärna sällskap.
Citera
2009-02-28, 21:03
Medlem
greviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Vi är tvungna för att ni inte låter oss se de ifred.
Du och dina tjej kompisar borde ta och tänka om och låta era pojkvänner se hur mkt porr dom vill. Det är bara nyttigt för dom. Gör dom gärna sällskap.
Du lååångt ifrån alla män som vill ha sin partner med när dom kollar porr..
Just för att det är ens privata fantasier ..ibland behöver alla män likväl som kvinnor sina egna stunder.
Sen att som par kika på porr är en annan sak som kan rekommenderas
Citera
2009-02-28, 22:22
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Oväntat att du inte kunde svara på min fråga nu heller.

Anledningen till att killar ljuger om att de kollar porr är för att killar i de flesta fall aldrig skulle ställa samma typ av krav på tjejen.

Nej, jag TROR inte att alla tjejer skulle reagera likadant, om alla killar plötsligt ställde exakt samma krav på att slopa dildon. Jag TROR att vissa tjejer skulle be killen dra åt skogen, vissa tjejer skulle lägga undan dildon, vissa hade ingen dildo och vissa tjejer skulle ljuga. Känns det bättre nu, när du vet vad jag TROR?

Citat:
Jaså Vekruset var tvungen att gå offline för hon kunde inte svara på min pricksäkra fråga och bad sin kompis fortsätta den tråkiga agendan? Hur är min fråga osaklig? Det handlar bara om manlig vs kvinnlig onani trots allt.

Lider du av väldigt allvarliga paranoida störningar? Är den enda orsaken till att jag inte är online 24/7 på Flashback att jag blir så skakande rädd över dina "pricksäkra" frågor?
Citera
2009-02-28, 23:34
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset

Det känns verkligen märkligt att höra de klena försvarstalen för att lögner är det bästa för att skapa ett bra förhållande. Omanlig ynkedom. Undrar hur många råa eder om kvinnors falskhet som skulle produceras om en tråd startade om tjejer som tyckte att de var "tvingade" att ljuga för att killen inte skulle ogilla dem och lämna dem...?

Så det kallas omanlig ynkedom om män ljuger om att de tittar på porr fastän tjejen inte gillar det. Vad kallas det om tjejej runkar fittan med en dildo trots killens ogillande? Girlpower?
Citera
2009-02-28, 23:37
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Så det kallas omanlig ynkedom om män ljuger om att de tittar på porr fastän tjejen inte gillar det. Vad kallas det om tjejej runkar fittan med en dildo trots killens ogillande? Girlpower?

Bara i din paranoida fantasi händer det såna grejer. Din brist på läsförståelse är av episka mått.
Citera
2009-03-01, 00:02
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Bara i din paranoida fantasi händer det såna grejer. Din brist på läsförståelse är av episka mått.

Bara tanken på att det tog dig fem sidor att svara på en enkel fråga som fick hela ditt resonemang att rasa samman som en kortlek i en orkan är ju bara skrattretande. Du har redan redovisat din svaga ståndpunkt så jag diskuterar inte mer med dig. Tack och godnatt!
Citera
2009-03-01, 00:42
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Bara tanken på att det tog dig fem sidor att svara på en enkel fråga som fick hela ditt resonemang att rasa samman som en kortlek i en orkan är ju bara skrattretande. Du har redan redovisat din svaga ståndpunkt så jag diskuterar inte mer med dig. Tack och godnatt!

Mitt resonemang har inte på något vis rasat samman , men jag blir tacksam om jag slipper utsättas för fler av dina märkliga, feministpanikade angrepp. Det är bra att du har förmågan att bekräfta dig själv, annars skulle det nog bli ganska tomt.

Edit: Dessutom en stor hakdroppare för mig, att du tyckte att mitt svar var givande och redovisade en inställning som inte redan framgått av de sådär 15 inlägg där jag redan redogjort för samma syn.
Senast redigerad av Vekruset 2009-03-01 kl. 00:46.
Citera
2009-03-01, 00:57
Medlem
Brunhildes avatar
Alla har väl rätt till den egna sexualiteten så länge man inte skadar någon annan?

Skulle aldrig komma på tanken att hindra min man från att porrsurfa, runka eller whatever så länge han även har ett sunt sexliv med mig. Skulle han (eller jag) däremot börja föredra porrsurfande framför att ha sex med den egna partnern, ja DÅ har vi problem- men först då.

Ibland har man ju också olika lust i ett förhållande och då är väl just porrsurfande ett alldeles utmärkt alternativ. Däremot skulle jag bli vansinnig om han ljög för mig, DET är något jag aldrig skulle accpetera.
Citera
2009-03-01, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luminare
Jag blir inte förbannad för porren jag blir förbannad över att de tvunget ska ljuga om det.
Han skäms över sitt porr tittande inför dig , han är nog orolig för att du inte förstår hans behov av porren. jag skäms för mitt tittande jag med. Jag har ljugit om tittandet. Nu har vi någon form av tyst överenskommelse: jag kollar ,hon gnäller inte, jag ljuger inte frö jag liter på henne och hon på mig. Vi har gått från samma situation som du har till denna, efter att snackat i genom saken efter en middag med vin. Inget gnäll inga lögner.
Citera
2009-03-01, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grevis
Du lååångt ifrån alla män som vill ha sin partner med när dom kollar porr..
Just för att det är ens privata fantasier ..ibland behöver alla män likväl som kvinnor sina egna stunder.
Sen att som par kika på porr är en annan sak som kan rekommenderas

Huvudet på spiken !! Jag vill kolla på viss porr själv den vill jag inte dela med mig av den skulle var för personligt och utlämnande att blotta sina innersta fantasier för ens henne jag är fetisch och den vill jag behåla för mig själv. Men det finns porr mer skall vi säga konventionell jag skulle vilja se som ett förspel med min kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in