Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-28, 15:37
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vad är det för rubbad fråga? Vad spelar det för roll vad jag TROR? Det enda som spelar roll är väl vad jag tycker om det - att man inte ljuger.

Om man inte ljuger så slipper man hela förbuds- och kontrollbiten. Och svaret på varför män ljuger om porr, är ju isåfall att de är ynkryggar som tycker att lögner som gagnar dem själva är OK. Vad som är ett "rimligt" krav är upp till båda parterna i ett förhållande att vara överens om. Det är ingen yttre PK-maffias jobb att avgöra, och man kan aldrig skylla ifrån sig på "Alla andra gör ju...".

Oväntat att du inte kunde svara på min fråga nu heller.

Anledningen till att killar ljuger om att de kollar porr är för att killar i de flesta fall aldrig skulle ställa samma typ av krav på tjejen.
Citera
2009-02-28, 15:40
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Är man inte mer galen om man vill vara med någon som man tycker är galen? Vad har man för rätt att stjäla kärlek och energi som man inte är värd, genom att ljuga på raka frågor? Varför tycker så många i tråden att man bör leva i falska förhållanden?

Folk ljuger flera gånger varje dag. Ska vi då avskaffa alla förhållanden?
Citera
2009-02-28, 15:40
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf

Anledningen till att killar ljuger om att de kollar porr är för att killar i de flesta fall aldrig skulle ställa samma typ av krav på tjejen.

Skojar du nu? Finns väl så in i helvete många exempel på killar som försöker förbjuda tjejer både det ena och andra bara man tittar omkring sig lite.
Citera
2009-02-28, 15:41
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Vi ljuger givetvis för vi har tråkiga och trångsynta kvinnor runt oss.
Varför tittar vi.
Jo givet vis för att ni där hemma har massor med brister som de på porr film ej har.
Nu mena jag inte att vara otrevlig på något sätt utan att detta är ren fakta

Precis! Och jag kan tillägga att man inte behöver lägga in något i sin relation till porren annat än att man laddar hem och kollar påden(eventuellt runkar) och sen är det klart. Men ska man få kliva på tanten hemma så ska det pratas och umgås och sånt.
Citera
2009-02-28, 15:44
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Skojar du nu? Finns väl så in i helvete många exempel på killar som försöker förbjuda tjejer både det ena och andra bara man tittar omkring sig lite.

Ge mig ett exempel då. Jag skrev samma typ av krav. Att kräva att någon inte får kolla porr är inte samma sak som förbjuda någon att sova i samma säng bredvid en annan.
Citera
2009-02-28, 15:52
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ge mig ett exempel då. Jag skrev samma typ av krav. Att kräva att någon inte får kolla porr är inte samma sak som förbjuda någon att sova i samma säng bredvid en annan.

Tycker mig höra om långt värre förbud såsom att inte gå ut med manliga vänner osv till att inte ha på sig kortkort kjol.
Citera
2009-02-28, 15:54
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Vekruset kan med sannolikhet svara på frågan men väljer att avstå pga att din frågeställning är osaklig.

Citat:

Knappast, men prova istället det DDK var inne på.
Citera
2009-02-28, 15:56
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Folk ljuger flera gånger varje dag. Ska vi då avskaffa alla förhållanden?

Tycker du den frågan är befogad utifrån inlägget du svarade på?

Ingenstans i Vekrusets inlägg fanns utrymme för att tolka in en frågeställning liknande din.
Citera
2009-02-28, 16:09
Medlem
Imirons avatar
Varför ska man vara tvungen att välja mellan bruden och porr bara för att brusen är sär?

Alltså, varje frisk människa skulle då välja bruden, och helt ärligt tänka "nej, men okej, jag slutar med porr". Men sen, en vecka senare så har han kollat på porr igen. När han lovade att sluta så menade han allvar men han kunde inte låta bli.

Ska han nu gå till sin flickvän och säga "Jag tittade på porr igår fast jag lovade att inte göra det"? Jaha, då drar bruden eller lackar sönder, ger honom en utskällning och vill än en gång att han ska välja, och då är det samma visa igen.

Det blir mycket lättare att ljuga, man tycker om bruden så mycket så man inte vill att hon lämnar en för en sån skitsak som porr.
Citera
2009-02-28, 16:26
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Varför ska man vara tvungen att välja mellan bruden och porr bara för att brusen är sär?

Alltså, varje frisk människa skulle då välja bruden, och helt ärligt tänka "nej, men okej, jag slutar med porr". Men sen, en vecka senare så har han kollat på porr igen. När han lovade att sluta så menade han allvar men han kunde inte låta bli.

Ska han nu gå till sin flickvän och säga "Jag tittade på porr igår fast jag lovade att inte göra det"? Jaha, då drar bruden eller lackar sönder, ger honom en utskällning och vill än en gång att han ska välja, och då är det samma visa igen.

Det blir mycket lättare att ljuga, man tycker om bruden så mycket så man inte vill att hon lämnar en för en sån skitsak som porr.
Men hur svårt kan det vara? Antingen säger du att du inte tittar på porr och då ger du fan i det. Eller så säger du att du inte är beredd att släppa på det. Du behöver inte vara en mes bara för att du ibland är kåt på andra kroppar än din flickväns.
Citera
2009-02-28, 16:54
Medlem
Baddarens avatar
Vore det inte mer oroande om han visade ett totalt ointresse för porr?
Att titta på porr är sunt.
Att bara ha ögon för sin flickvän är kladdigt.
Att inte vara inte vara intresserad av kvinnor överhuvudtaget är inte heller normalt.

Tycker du skall ta det hela med ro, det är ju sannolikt dig han bonkar på vid läggdags?
Citera
2009-02-28, 17:19
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Han borde inte haft det men han vill kontrollera mig på många sätt & det accepterar inte jag.
Jag tror på att ge frihet för det bästa fungerande förhållandet, annars driver man bara iväg sin partner.

Självklart ska du inte acceptera det, man vill ju inte bli kvävd i ett förhållande.
Klantigt av honom att inte ta tillfället i akt och utnyttja situationen, det är inte alla tjejer som gillar att använda en dildo, finns mycket kul ni kunde ha gjort ihop, nu menar jag inte att ni kunde ha kört upp dildon i arslet på honom
Hellre att du använder en dildo när du är ensam hemma än att du är otrogen, tänke han inte så?

Kan någon ge mig ett vettigt svar på varför porr är skadligt, otrohet, äckligt osv, varför ser ni inte det positivt med porr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in