Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-11, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Det som är ditt problem, du kan inte onanera själv och därför har du något emot om din kille runkar.

Jag har inga problem om killen runkar. Det är porren som är problemet.
Citera
2024-02-11, 01:23
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jag avstår redan från porr då jag har moral. Och förväntar mig detsamma av en kille om jag ska vara exklusiv med honom.

Jag kollar själv inte porr när jag är i förhållanden. Jag tycker att det är helt oaccpetabelt av lite olika skäl. Men, ingen av dessa skäl är moraliska. Vad är det moraliska problemet med porr anser du?
Citera
2024-02-11, 01:27
Medlem
Citat:

Jag förstår du blir svartsjuk på tjejerna.
Citera
2024-02-11, 05:21
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Varför vi män ljuger om att vi tittar på porr beror på kärringar som TS och andra kärringar i denna tråd

Porr är inget annat än visuellt hjälpmedel när man drar en handtralla så jag har svårt att förstå vad det är ni kärringar blir upprörda över.

Låt oss män titta på porr och runka ifred , det är ju inte som att vi kör kuken igenom dataskärmen och knullar porrstjärnan och därför är otrogna.

Låt oss även vända på steken en stund , hur skulle ni kärringar känna om vi män började förfasa oss över era dildos och vibratorer ?
Citera
2024-02-11, 06:21
Medlem
Jag hade sagt som det är, ser inget fel i det men jag förstår dom män som ljuger, även om jag hatar lögner precis som du så är det många som väljer den lätta vägen så slipper man onödig drama.
Citera
2024-02-11, 07:56
Medlem
GertBennys avatar
Jag tror det beror på att många är ihop med tjejer/kvinnor som inte är speciellt attraktiva enligt mannen själv. Porren finns där som en slags drömportal till en mans alla fantasier och drömkvinnor. Varför skulle Hasse 55 år som är gift med Märta 57, undersköterska och ser ut som ett bowlingklot på två ben, inte kolla in 18 åriga Blondiner med fasta jättetuttar och samtidigt dra i gubbakuken? Det faller ju på sin egen orimlighet och är en del av alla mäns natur. Sen vad man tycker moraliskt eller liknade om detta är en annan fråga enligt mig.

Men jag förstår även kvinnors perspektiv och att detta är sårande och så vidare för kvinnan. Men det finns massa beteende i världen som är som det är.
Citera
2024-02-11, 08:14
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Vi ljuger givetvis för vi har tråkiga och trångsynta kvinnor runt oss.
Varför tittar vi.
Jo givet vis för att ni där hemma har massor med brister som de på porr film ej har.
Nu mena jag inte att vara otrevlig på något sätt utan att detta är ren fakta

1. Det är film, där de både klipper bort fel och brister..

2. Det är skådespeleri

3. Du kan välja bland massor av dessa ihopklippta filmer. Det är fortfarande inte det verkliga livet utan en fantasivärld/film med skådespelare.

4. De går knappast runt sådär till vardags, utan enbart inför inspelningen.

5. De tjänar pengar på dig och dina brister genom att ta betalt och använda sig utav reklam.

6. Det är en win-win affärsidé. Du lättar på trycket och behöver knappt anstränga dig, medan de tjänar pengar och kändisskap tack vare er. De behöver inte heller lägga ner kraft och energi på just dig, utan lägger ner kraft för hela mainstream media, vilket innebär dig och miljontals fler. En enda film kan tillfredsställa många individer samtidigt och ändå slippa se er, känna er och att själva vara otrogna. Det är i princip bara ni som förlorar på det om ni blir upptäckta med.
Senast redigerad av Mosamig 2024-02-11 kl. 08:21. Anledning: .
Citera
2024-02-11, 08:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Varför är porren problemet, har du komplex eller? Tiden har gått sedan TS inlägg, idag känns hon nästan frikyrklig.
Citera
2024-02-11, 08:19
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag tror det beror på att många är ihop med tjejer/kvinnor som inte är speciellt attraktiva enligt mannen själv. Porren finns där som en slags drömportal till en mans alla fantasier och drömkvinnor. Varför skulle Hasse 55 år som är gift med Märta 57, undersköterska och ser ut som ett bowlingklot på två ben, inte kolla in 18 åriga Blondiner med fasta jättetuttar och samtidigt dra i gubbakuken? Det faller ju på sin egen orimlighet och är en del av alla mäns natur. Sen vad man tycker moraliskt eller liknade om detta är en annan fråga enligt mig.

Men jag förstår även kvinnors perspektiv och att detta är sårande och så vidare för kvinnan. Men det finns massa beteende i världen som är som det är.

Eller typ behöver det för att gubbkuken ska resa sig så han kan göka med sin kärring?
Citera
2024-02-11, 09:16
Medlem
Citat:
Skillnaden är att jag inte kan tänka mig någon som skadas av att jag tar på mig ett par jeans. För att ta ett exempel. Det är ingen som skulle skämmas över att ens dotter/son syr jeans likt folk skulle göra om dom spelade in porr.
Jag kommer inte bli skadad av jeansen och få för mig att jag ska köra ner en dildo djupt i halsen på mina kommande sexpartners.
Och min partner kommer antagligen aldrig (må dåligt av att jag bär jeans. Skulle han göra det får jag avstå då han är viktigare än jeans.

Nu är det ju rätt mycket folk som far illa för att vi ska få våra kläder, tar hand om vårt elektronikskrot mm, men du har en poäng.

Du utgår dock ifrån att man inte kan skilja på porr och verklighet (som i praktiken inte skiljer sig så mycket beroende på sexuellt intresse) tjejen jag nämnde tidigare ville tex ha rätt hård och "porrig" sex, mycket som jag själv inte alls gick igång på (trots att jag sett det i porr massor med ggr). Vem var den porrskadade då?

Man kan alltid hitta exempel på svagbegåvade individer som tagit osunt intryck av porr, men de flesta tror inte man ska trycka ner dildos djupt i halsen på folk mot deras vilja.
Citera
2024-02-11, 09:35
Medlem
Citat:
Och om vi istället pratar om t.ex 1800-tal, då klarade sig singelmännen fint utan porr.

Och kvinnor klarade sig fint utan rösträtt också...

Det där argumentet är riktigt dåligt, för du vet ju inte heller ens om det är sant. Vad innebär begreppet "klarade sig fint"? Att de inte dog, eller att de var 100% nöjda med livet?

Det fanns en helt annan syn på mannen och kvinnans roll då, och inte minst på sexualitet. Det går inte att jämföra med nutid när man matas med diverse olika sexuella anspelningar dagligen (titta hur kvinnor var klädda på 1800-talet, fick någon se en ankel blev de ju upphetsade), och blir även det visuella behovet större.

Det här har kvinnor oerhört svårt att förstå, då ni i regel funkar helt annorlunda och bara blir kåta på män som ni faktiskt har lite känslor för och vill ligga med, och inte random bilder på nätet. Har sett det så många ggr att kvinnor utgår ifrån sig själva och tror att mannen resonerar likadant när han kollar porr, och drar helt felaktiga slutsatser.

Tex så om män går till strippklubbar och kommer hem kåta som fan kommer kvinnor inte att gilla att de blir kåta på andra kvinnor, men om vi vänder på det kommer männeb att tycka det skitbra om kvinnan kommer hem kåt och vill knulla direkt. Att hon blir kåt på andra är helt ointressant för män.

Sen får ju du sätta upp vilka regler du vill för ett förhållande, men jag fattar inte riktigt hur vissa tjejer orkar lägga sån vikt vid den här frågan faktiskt.
Ska man dra till sin förlängning kan han ju inte umgås med andra kvinnor alls, eller ens se dem. Han han ju fantisera om dem....

Kan dock hålla med om att porrtittande går ut över sexlivet iform av att sexet uteblir pga egen tid framför skärmen, men det är å andra sidan ingen större skillnad mot om samma sak händer för att killen är i garaget hela kvällen, eller sitter och spelar datorspel.

Föresten, tycker du det är ok om en man säger att du inte får ha sexleksaker även om du vill det? Du har ju hans kuk redan, så varför ersätta den med andra saker, dvs otrohet...
Citera
2024-02-11, 09:44
Medlem
Antingen skapar ni erga egna intima stunder när ni är ihop. Eller så låt din man forsätta titta på det han gillar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in