• 1
  • 2
2008-03-13, 20:32
Medlem
pizazzs avatar
som rubriken lyder!
why?

Inte för att jag själv var en mobbare (är faktiskt väldigt anti mobbing)

Men jag minns att det fanns en grupp människor på gymnasiet som trakasserades gangska frekvent för att de spelade Magic på rasterna... fick man höra att nån hade spelat lajv, ja då såg man den personen riktigt plågad.

Varför älskar mobbare att mobba lajvare/rollspelare?
Citera
2008-03-13, 20:44
Medlem
Shaxs avatar
det är väl som en annan värld för dem.
Sånt folk inte förstår gör dem antingen nyfikna eller så skapar de sig en förutfattad mening..
de kanske ser det som sin plikt att hacka på det som inte tillhör normen? jag vet inte
Citera
2008-03-13, 21:25
Medlem
Isidors avatar
Den gamla frågan om hönan och ägget. Blir dom mobbade för att dom rollspelar, eller rollspelar dom för att dom blir mobbade och måste fly verkligheten? Eller är det ett feedback-loop som hela tiden förstärks i en ond cirkel?
Citera
2008-03-13, 21:29
Medlem
najass avatar
Läs denna tråden så förstår du. Jag pinkade nästan på mig när jag läste den, framför allt de första sidorna är megalomaniskt roliga att läsa, både TS och flera av de bättre sågningarna som följde på den (magaluf-spell,..... hahahahah)

http://www.flashback.org/showthread.php?t=267770
Citera
2008-03-14, 18:11
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Av samma anledning som gothare, emos, punkare, fattiga, rika, fans av ett annat fotbollslag etc. är det.

De följer inte normen. Och vissa osäkra individer kan inte finna egenvärde på något annat sätt än att racka ner på andra som inte följer normen.

Jag ställer mig rätt frågande till mobbning överhuvudtaget. Visst är jag empatisk med viss stigmatisering (te.x så har jag lätt att relatera till varför man misshandlar eller förnedrar en pedofil eller våldtäktsman, om dessa nu bevisligen är just detta), men varför man skulle utsätta någon som är intresserad av ett visst kortspel, lajv eller rollspel för samma behandling kan jag seriöst inte förstå...
Citera
2008-03-14, 18:21
Moderator
impieteers avatar
Mycket av rollspelarnas gamla roll som mobbing objekt har väl särskrivarna tagit över?
Senast redigerad av impieteer 2008-03-14 kl. 18:48.
Citera
2008-03-14, 18:45
Bannlyst
För att dom är stela, fula, nördiga och patetiska? Leka krig och Sagan om Ringen liksom..
Citera
2008-03-14, 19:03
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauma
För att dom är stela, fula, nördiga och patetiska? Leka krig och Sagan om Ringen liksom..

En ganska STEL och framförallt PATETISK åsikt må jag säga.

Tydligen har inte rollspelare och lajvare ensamrätt på att vara stela eller patetiska.
Citera
2008-03-14, 19:08
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Av samma anledning som gothare, emos, punkare, fattiga, rika, fans av ett annat fotbollslag etc. är det.

De följer inte normen. Och vissa osäkra individer kan inte finna egenvärde på något annat sätt än att racka ner på andra som inte följer normen.

Jag ställer mig rätt frågande till mobbning överhuvudtaget. Visst är jag empatisk med viss stigmatisering (te.x så har jag lätt att relatera till varför man misshandlar eller förnedrar en pedofil eller våldtäktsman, om dessa nu bevisligen är just detta), men varför man skulle utsätta någon som är intresserad av ett visst kortspel, lajv eller rollspel för samma behandling kan jag seriöst inte förstå...

Ajdå, ligger illa till. Är både punkare och rollspelare. Sällan folk påpekar det numera då, man får helt enkelt sätta folk på plats

Givetvis om jag kan, så försvarar jag mindre svaga individer om dom skulle bli trakasserade för någonting eftersom jag kan. Vägrar låta mobbning fortgå. En smäll och en hink att blöda i ska dom ha.
Citera
2008-03-14, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
En ganska STEL och framförallt PATETISK åsikt må jag säga.

Tydligen har inte rollspelare och lajvare ensamrätt på att vara stela eller patetiska.
Din tönt, sitter här och tycker att du är så cool och duktig på att debattera. Du är säkert en oskuld lajvare själv.
Citera
2008-03-14, 20:21
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Din tönt, sitter här och tycker att du är så cool och duktig på att debattera. Du är säkert en oskuld lajvare själv.

Gör dig själv en tjänst och skriv i ett forum där du faktiskt har något vettigt att säga. Här får du inte mycket gjort, hur gärna du än vill provocera.

Är du verkligen över 18?

On topic: Rollspelare blir mobbade av folk som inte har något bättre för sig. För expempel: Se citat ovan.
Citera
2008-03-14, 20:26
Medlem
Citat:
Om de nu trivs med det, vad är då problemet? De skadar inte någon, eller skapar ilska hos någon.

Jag har däremot full förstelese för ilska riktat mot destruktiva ungdomsgrupper, huliganer, grafittimålare och liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in