Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-08, 14:35
Medlem
Jobbar på en firma med HQ i Hofors, vd från Torsåker. Hjälpchefen i Avesta kommer från Torsåker. Känner till en del folk från Hofors.
Citera
2008-04-08, 14:42
Medlem
Frågor jag är nyfiken på:

1. Syns registreringsnumret eller föraren på fotot som den entusiastiska fotografen tog i Stjärnsund?

2. Har den häktade mannen alibi för tidpunkten i onsdags då en annan flicka kände sig förföljd av en röd bil?

3. Har han valt en naturlig färdväg för att ta sig till/från den bekant i Stjärnsund som hans arbetsgivare uppger att han brukar besöka på helgerna?

4. Om mannen slitit in flickan i sin bil, hur stor sannolikhet är det att teknikerna kommer att finna spår av henne?
Citera
2008-04-08, 14:44
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomboy85

1. Syns registreringsnumret eller föraren på fotot som den entusiastiska fotografen tog i Stjärnsund?

2. Har den häktade mannen alibi för tidpunkten i onsdags då en annan flicka kände sig förföljd av en röd bil?

3. Har han valt en naturlig färdväg för att ta sig till/från den bekant i Stjärnsund som hans arbetsgivare uppger att han brukar besöka på helgerna?

4. Om mannen slitit in flickan i sin bil, hur stor sannolikhet är det att teknikerna kommer att finna spår av henne?
På 4:an svarar jag att finns det spår av flickan i bilen så hittar de med all sannolikhet det.
Citera
2008-04-08, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allsex
Lite skillnad på när du var borta ett par timmar i skogen, och när en tjej som var på väg hem på cykel försvinner spårlöst och är borta i 4 dagar. Finns en hel del som suger till sig uppmärksamheten med det här fallet!

Men nu påpekade h*n ju att skriverierna började redan efter några timmar, och då kunde man ju inte gärna veta att hon skulle vara borta i 4 dgr!

Det kanske var pga att hon försvann så plötsligt, när hon nästan var hemma, och var lite för stor för att bara vandra iväg på det sättet som riktigt små barn kan göra ibland. Hade de bara avtalat i förväg en tid hon skulle vara hemma och hon skilts från kompisarna vid fotbollsplanen och sedan inte kommit hem när det var bestämt kanske det inte hade blivit samma grej så tidigt, då hade det ju liksom funnits mer utrymme för olika scenarion, liksom?
Plus cykeln var gömd, men det framgick väl inte riktigt från början.

Eller så är det bara inne med försvunna barn och tidningarna hade inget bättre att skriva om.
Citera
2008-04-08, 14:47
Medlem
neguins avatar
Jag resonerar sahar; har Silbersky accepterat sa tyder det pa att polisen har "hyfsade" bevis for att den gripne ar garningsmannen. Jag ser det inte som rimligt att Leif skulle accepterat endast pga att "en rod bil synts till i byn" och att den gripne har en rod bil. Jag antar att de har mer att ga pa.

edit: Forutsatt att den gipne inte haft Silbersky som advokat tidigare.
Senast redigerad av neguin 2008-04-08 kl. 14:50.
Citera
2008-04-08, 14:49
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Varför är det så många som tar alla tillfällen i akt att dra upp fallet Tomas Quick och förringa hans gärningar. Han sitter inne för att han är helt galen och kommer aldrig ut. Hur många han mördat är ointressant bara han hålls i säkert förvar för all framtid
Om det är någon som vill ta på sig en del av vad han erkänt så är det bara att sätta igång och försöka övertyga rättvisan.

Kanske diskussionen kring Thomas Quick kan fortsätta i tråden med hans namn? Det finns även flera andra trådar i Kriminalhistoria om fenomenet Quick om ni söker.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=12642

Bara jag som har reagerat på nyhetsrapporteringen när det ser ut att vara fler journalister än sökare i Stjärnsund vid en del tidpunkter? Kan inte journalisterna söka, tänker man spontant. Två journalister står och filmar en frivillig sökande. Jo jag vet, det är deras jobb. Men det känns lite som när reportrar sitter på lyxhotell och rapporterar från svältområden i tredje världen.
Senast redigerad av Tuesday 2008-04-08 kl. 15:03.
Citera
2008-04-08, 14:51
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swetrot
Så är med stor sannolikhet många som vill ha kändisadvokaterna, men de brukar inte acceptera mål som inte är av den större digniteten, på ett eller annat sätt.
För det första brukar de alltså ställa upp för folk som de har ställt upp för tidigare. För det andra är det här ett fall av större dignitet rent medialt, vilket brukar vara en viktig faktor för Silbersky när det gäller vilka mål han tar.
Citera
2008-04-08, 14:51
Medlem
Citat:

Min gissning är att de i alla fall fått fram delar utav registreringsnummret genom bilden.

Citat:

Vi vet ju inte ens hur hans alibi ser ut för tidpunkten då Engla försvann ännu.

Citat:

Vad menar du med naturlig färväg?

Citat:

Det är nog väldigt troligt att de hittar det i sådana fall.
Citera
2008-04-08, 14:52
Medlem
i lördags försvann hon, jag märkte inga nyheter förrän söndag. Är det inte väldigt ovanligt att ett barn försvinner där de anar brott? Det är väl inte konstigt att det skrivs om henne. Cykeln indikerar ju på brott.
Citera
2008-04-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Bara jag som har reagerat på nyhetsrapporteringen när det ser ut att vara fler journalister än sökare i Stjärnsjön vid en del tidpunkter? Kan inte journalisterna söka, tänker man spontant. Två journalister står och filmar en frivillig sökande. Jo jag vet, det är deras jobb. Men det känns lite som när reportrar sitter på lyxhotell och rapporterar från svältområden i tredje världen.

Stjärnsund.

Att journalister är moderna asgamar vet vi väl sedan länge och att de skulle lägga fokus på någonting annat än sitt egna arbete känns som en total utopi att hoppas på.
Citera
2008-04-08, 14:56
Medlem
crisscrosss avatar
Det skulle vara intressant med mera information om den gripne AE från er med Hofors/Torsåker-anknytning. Snackades det om honom? Är han en enstöring eller har han vänner? Historier från skoltiden? Allt för att ge mer bakgrund kan vara intressant.
Citera
2008-04-08, 14:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Från Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2209143.ab

Stämmer ganska bra in på "Annas" beskrivning
Mm. Men det förefaller också som en person som måste ha ändrat inriktning ganska ordentligt om han har gett sig på en väsentligen prepubertal 10-åring nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in