Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-09, 01:24
Medlem
Engelbreckts avatar
Moderatormeddelande

Jag har raderat en fruktansvärd massa OT och annat trams och en påminnelse om att följa reglerna och hålla sig till ämnet är på sin plats.

Jag vet att tråden är lång, men det är ohållbart att folk frågar om saker som redan framkommit i tråden. Därför nödgas jag dra till med den slitna frasen:

LÄS INNAN DU POSTAR!

Så, nu tvingade nig mig skriva en mening med bara versaler, hoppas ni är nöjda med er själva.

MVH/ Engelbreckt - moderator
Citera
2008-04-09, 01:25
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomboy85
Polisen har varken bekräftat eller förnekat att den anhållne mannen uppgett något alibi. Att han inte har släppts betyder bara att han inte omedelbart kan bevisa sin oskuld. Detsamma skulle gälla alla som bor ensamma och ligger hemma och latar sig en lördag.

Precis det jag sager, polisen berattar inte allt for media/oss. Dessutom skulle jag inte vilja rakna in AE bland "alla som bor ensamma och ligger hemma och latar sig en lördag" da hans bil setts pa en vag inte langt ifran stallet flickan blev bortford minuterna innan hon forsvann.
Citera
2008-04-09, 01:26
Medlem
egots avatar
Citat:
Om polisen har anledning att ljuga om fadern borde det ha varit modern som gett dem anledning. Men nu har modern själv också i intervjuer hela tiden sagt att den biologiske fadern är utesluten.

lite skumt är det. för mycket övertydlighet och tvetydligt igen, från mamman.

i någon artikel sa mamman att fadern kan ABSOLUT inte vara i sverige, men samtidigt att han kunde vara var som helst i världen, tibet, bhutan eller så.

att han inte hörts av lika regelbundet som tidigare.
Citera
2008-04-09, 01:28
Bannlyst
Citat:
Om polisen har anledning att ljuga om fadern borde det ha varit modern som gett dem anledning. Men nu har modern själv också i intervjuer hela tiden sagt att den biologiske fadern är utesluten.
Nej dom kan säga fel för att det ska vara lättare att hitta pappan, som kanske annars gömmer sig.
Citera
2008-04-09, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Precis det jag sager, polisen berattar inte allt for media/oss. Dessutom skulle jag inte vilja rakna in AE bland "alla som bor ensamma och ligger hemma och latar sig en lördag" da hans bil setts pa en vag inte langt ifran stallet flickan blev bortford minuterna innan hon forsvann.

Jag har inte hört polisen bekräfta att det måste vara AE:s bil på bilderna, och inte bara en bil av samma modell och färg. Har du?
Citera
2008-04-09, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, fast det finns lite olika uppgifter där. En del spekulerar i att polisen kanske verkligen gjorde en krysspejling, men att man av någon anledning inte gått ut med detta.
Dom missade det i början.
Citera
2008-04-09, 01:30
Medlem
Finner det egendomligt av någon anledning att cykeln hittades av mamman i skogen relativt nära bostaden.
Något stämmer inte.
Var är pappan?

Mammans uppgifter ang, dotterns mobil verkar svajiga.
Slut på kontantkortet...ringde var 10 minut etc.
Sen vad som står i pressen kan man inte lita på.
Citera
2008-04-09, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egot
lite skumt är det. för mycket övertydlighet och tvetydligt igen, från mamman.

i någon artikel sa mamman att fadern kan ABSOLUT inte vara i sverige, men samtidigt att han kunde vara var som helst i världen, tibet, bhutan eller så.

att han inte hörts av lika regelbundet som tidigare.

Jag förmodar att hon menar att han skulle ha hört av sig om han var i Sverige. (Hört av sig på ett mer belevat sätt än att kidnappa en av sina döttrar.)
Citera
2008-04-09, 01:32
Medlem
neguins avatar
Citat:
Jag har inte hört polisen bekräfta att det måste vara AE:s bil på bilderna, och inte bara en bil av samma modell och färg. Har du?

Ok du jobbar pa den nivan.. Nej det har jag inte, men jag antar att poliser forutsatter att det ar hans bil innan de griper honom. Men du kanske tror att de chansar?
Citera
2008-04-09, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duos
Dom missade det i början.

Det finns uppgifter i tråden och uttalanden från polisen i media som tyder på att de mycket väl kan ha gjort det ändå men inte vill gå ut med de uppgifterna, läs i tråden så hittar du.
Citera
2008-04-09, 01:39
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det finns uppgifter i tråden och uttalanden från polisen i media som tyder på att de mycket väl kan ha gjort det ändå men inte vill gå ut med de uppgifterna, läs i tråden så hittar du.

Det skumma är att polisen gick ut med uppgiften om mobilen, de måste haft något bra motiv till att göra det. Jag köper inte att det berättade för media pga av klantig polis.

Så frågan är: varför gav polisen oss informationen om mobilen? Det är nattens 1000 kronors-fråga.
Citera
2008-04-09, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Ok du jobbar pa den nivan.. Nej det har jag inte, men jag antar att poliser forutsatter att det ar hans bil innan de griper honom. Men du kanske tror att de chansar?

De har uppgett att de misstänker honom dels på grund av en röd bil på ett eller flera av den entusiastiske fotografens bilder, dels på grund av minst två andra vittnesmål om en röd bil (den vid vattnet och den som ska ha förföljt en 12-åring flicka), dels på grund av deras interna genomgång av tidigare dömda sexbrottslingar. Dessutom har de inte förnekat att det skulle finnas mer än så.

De har inte sagt i klarspråk att de vet att den anhållne var vid platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in